Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Słowenia i Węgry połączone siecią trakcyjną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Słowenia i Węgry połączone siecią trakcyjną
Fot. SŽ Infrastruktura
Po trzech latach prac budowlanych, udało się zakończyć wspierany przez Unię Europejską projekt elektryfikacji brakującego odcinka paneuropejskiego korytarza transportowego, który przebiega przez słoweńsko-węgierską granicę. Modernizacja leżącego w całości po stronie słoweńskiej odcinka Pragersko – Hodoš pochłonęła blisko pół miliarda euro.

Otwarcie linii zbiega się w czasie z 15-leciem ponownego otwarcia jedynego bezpośredniego połączenia kolejowego Słowenii z Węgrami oraz 25-leciem niepodległości Słowenii. Zmodernizowany odcinek Pragersko – Hodoš liczy 109 km. Był to już ostatni niezelektryfikowany fragment paneuropejskiego korytarza transportowego nr 5 Orient/East-Med. Łączy on port Adriatyku w Trieście oraz porty słoweńskie z Budapesztem i biegnie dalej – do granicy węgiersko-ukraińskiej.

Prace przy modernizacji odcinka Pragersko – Hodoš, leżącego w całości po stronie słoweńskiej, ruszyły w 2013 roku. Wykonawcą projektu była joint venture słoweńskiego zarządcy infrastruktury SŽ Infrastruktura oraz firmy DRI. Poza zelektryfikowaniem brakującego odcinka, wykonawca przeprowadził gruntowną modernizację linii, przebudował znajdujące się tam przystanki i stacje, a dodatkowo zmodernizował 78 przejazdów kolejowych. Części z nich nadano wyższą kategorię, a niektóre zostały zamknięte.

Przeprowadzone prace pozwoliły na zwiększenie dopuszczalnego nacisku osi na tor, a efektem wszystkich przeprowadzonych prac jest podniesienie prędkości pociągów pasażerskich kursujących w tej relacji do 160 km/h.

Realizacja całego projektu kosztowała łącznie 465,5 mln euro. Projekt, z racji znaczenia linii, był współfinansowany przez Unię Europejską. Wsparcie wyniosło 207 mln euro, a pieniądze pochodziły z unijnego Funduszu Spójności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5