NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Śląskie: Szynobusy niebawem wrócą na tory

| kk, Rynek Kolejowy 29.08.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-08-29 16:54:11 Autor: PrzemekCieszyn
---.229.86.104.masterit.cz
Dzień Dobry sznanowy Panie Marszałku !

Jeżeli już Pan odbierze te szynobusy to proponuję wykorzystać ich do obsługi mniej frekwnencyjnych połączeń na trasie Czechowice - Cieszyn z góry mówię, że odpadają kursy:
Odjazdy z Czechowic
po godzinie 6
po godzinie 14
oraz pociąg katowicki

z Cieszyna
po godzinie 14
po godzinie 15
oraz pociąg katowicki.

Mam nadzieję, że tym skromnym komentarzem przyczynię się do wysłania szynobusów do Cieszyna, bo Śląsk w ramach obecnych granic to nie tylko linia Gliwice - Częstochowa !

Pozdrawiam i dziękuję za rozpatrzenie mojej prośby
2011-08-29 17:27:25 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Czym prędzej należy się pozbyć tego badziewia i kupić coś na prąd
2011-08-29 18:55:23 Autor: wróg publiczny nr 1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@arrivederci jesteś w błędzie jest taki tabor potrzebny choćby jak ukradną sieć trakcyjną można go przesłać do częściowej obsługi danej lini
2011-08-29 19:43:25 Autor: KoIejarz z USA
---.opera-mini.net
U mnie w Ameryce nie ma potrzeby na szynobusy, na każdej trasie prowadzę skład swoją nowoczesną lokomotywą, zrobie filmy to Wam pokarze. I nie widzę zadnych krzyzy ani kosciolow po drodze. Jestem u znajomych w polska, i zeby nie czekac na rozwalonym peronie 15 minut na pociag zaplacilem 4000$ naczelnikowi ktory jadl bigos w bufecie, i natychmiast podstawil mi lokomotywe. Maszyniscie zaplacilem 1200$ za to zeby zostal,a ja pojechalem lokomotywa muzealna et22 sam. Palilem se cygaro za 49,90$ i mialem kapelusz jak na kałboja przystalo. Nagralem film.
2011-08-29 20:13:16 Autor: zsk
---.dynamic.chello.pl
Czy tego trolla z usa nie można zablokować???
2011-08-29 20:41:49 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Szynobusy te proponuje wyslac na trase Jaworzno Szczakowa - Dabrowa Górnicza Zabkowice - Pyrzowice. W Dabrowie Górniczej Zabkowicach przesiadki na Katowice i GOP, w Lazach na Czestochowe, w Szczakowej na Kraków.

Linia na Pyrzowice to praktycznie jedyna linia kolejowa w woj. slaskim, tj. w obecnych granicach tego dziwnie stworzonego województwa (nazwanego Slaskim, mimo ze nie obejmuje aniLwówka Slaskiego, ani Srody Slaskiej, ani Raclawic Slaskich) - która to linia ma lub moze miec znaczenie dla ruchu pasazerskiego.

Linia Zabkowice - Szakowa, oprócz pociagów relacji Czestochowa - Kraków i dalekobieznych, nie wyksztalci takich potoków podróżnych, aby tamtedy bylo sens puszczac Flirta czy EN57.

Inne linie bez trakcji elektrycznej na calym przebiegu, np. Gliwice - Nysa lub Bielsko - Frydek, leza na tyle peryferyjniew wobec duzych miast woj. Slaskiego, ze nie warto obslugi tych linii planowac taborem niezelektryfikowanym,nalezacym do woj. Slaskiego.
2011-08-29 20:51:06 Autor: Mathew Katowice
---.9.52.13
@Kamil: Słusznie piszesz, ciekawe pomysły, żeby tylko nasi Śląscy decydenci mieli tego świadomość.
2011-08-29 21:03:29 Autor: jot
---.adsl.inetia.pl
Po prostu go ignorujcie, nie odpowiadajcie na posty i tyle...
A co do szynobusow, to dwa to i tak jak na slask to za malo.
2011-08-29 21:13:09 Autor: el_Mario
---.adsl.inetia.pl
Jakiś czas temu, kiedy wprowadzano KKA na Oświęcim - Katowice, ktoś (bodajże z PR) wyraził opinię, że niskopojemny, lekki tabor mógłby świetnie sprawdzić się na tej linii. Potencjalnie wyższa szlakowa, no i nieduże potoki.
2011-08-29 22:05:12 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
Gliwice - Nysa odpada:
- Tylko od Kędzierzyna nie ma druta
- Odcinek do Nysy jest w wojewodztwie opolskim, więc odpada

Ja osobiście uważam, że w województwie śląskim nie powinno być szynobusów spalinowych, tylko i wyłącznie elektryczne, gdyż w 99% procentach sieć jest zelektryfikowana.
Tłumaczenie utrzymywania \"spalinobusów\" możliwymi awariami sieci trakcyjnej jest śmieszne :)
Marszałek powinien Kolzłomy sprzedać i zainwestować w \"elektrobusy\", np: EN81.
2011-08-29 22:38:52 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Taka mała niewygodna informacja dla psychopatycznych antykatoli:
Pisowscy katolscy \"fanatycy\" nie smrodzą i nie demolują, w przeciwieństwie do \"oświeconych młodych wykształconych\". Mam tego przykłady na codzień. Sąsiadów, którzy chleją i urządzają brewerie po nocach, jakoś nie widzę w kościele.
Kiedy jechałem do Rzymu pociągiem \"moherowym\", mogłem bez obaw o portfel zasnąć między obcymi ludźmi w przedziale. Kiedy w Katowicach wynikło nieporozumienie z miejscami, nikt nie rzucał mięsem. Po ukończeniu podróży nie było żadnych zniszczeń, a ulotki pozbierały zakonnice, te same, które na początku je rozklejały. Nie mówię, wszędzie się trafiają czarne owce, ale w przytłaczającej większości katole to ludzie cywilizowani. W przeciwieństwie do wyznawców pewnej \"religii miłości\" oraz ateistycznej \"gejoreligii\".
Menelu z Usa, powiedz łaskawie, jaką to ci straszną krzywdę zrobili ci katolscy, zacofani fanatycy?
6 miliardów na konkordat? Poszukaj sobie łaskawie, ile kosztuje nowoczesną, \"laicką\" Europę, utrzymanie nieskalanych pracą wyznawców religi pokoju razem z ich rodzinami, żonami i kozami. Mógłbym jeszcze długo pisać (całe elaboraty, jak np. Kolejarz65), ale nie chcę mi się. Zresztą nie ma to sensu.
2011-08-29 22:44:00 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Na Śląsku z połowa tras nadaje się na szynobusy. Elektryczne oczywiście. Łatwiej byłoby wymienić te, gdzie powinny kursować składy. Zamiast flirtów powinni zamówić ze 20 jelonków. No, ale oczywiście dostałyby pewnie zakaz przekraczania granicy księstwa.
2011-08-30 00:42:19 Autor: hanysek
---.adsl.inetia.pl
Jeśli ktoś chce uruchomić przewozy od grudnia i zastanawia się jeszcze, na jakiej trasie, to jest kretynem, który przez pół roku będzie bulił kupę kasy za indywidualny rozkład jazdy, a także będzie jechał jak ostatnia lebiega, w odbiegu za ciężkim bruttem, bo na indywidualny się trasuje na końcu. Gratulacje, Śląsku, dalej naprzód, w dno wryj się z impetem!
2011-08-30 07:47:32 Autor: nostradamus
---.internetdsl.tpnet.pl
Tej jesieni mieszkańcy woj śląskiego będa mogli eksperymentalnie sprawdzić czy kolej regionalna jest im niezbędna - a by się o tym przekonać musi jej zabraknąć tak jak z telewizorem wydaje nam się niezbędny do chwili gdy trafia go szlag i wówczas okazuje się że internet i biblioteka wystarczą - podobnie jest z koleją regionalną - gdyby to coś - (co tak naprawdę udaje komunikację publiczną bo się pod jakąkolwiek definicję takowej nie łapie) nie pożerało w tym roku 160 milionów złotych z budżetu woj to można by wyremontować ok 160 km dróg a wiec można by zlikwidować dużą część odcinków które teraz doprowadzają mieszkańców do szewskiej pasji - niestety - kasa idzie na socjalistyczny projekt w którym grupa nieudaczników z nieprzydatną poza PR wiedzą udaje że świadczy usługi przewozowe i wyciąga kasę od podatników. Argument o ekologiczności kolei to mit - prąd powstaje w elektrowniach węglowych, hałas jaki powodują 40 letnie ezt i toalety z których fekalia rozpryskują sie na cały pociąg plus smary, zużycie świetlówek i cały ten syf jaki widać w warsztatch z ekologią ma tyle wspólnego co z nowoczenym transportem publicznym.
Ale już od września mieszkańcy będą skazani na szukanie innych rozwiązań niż to do którego się przyzwyczaili - podróż pociągiem stanie się ruletką i koszmarem który odpychał bedzie wszystkich no może poza Gorolem ;)
2011-08-30 08:19:21 Autor:
---.internetdsl.tpnet.pl
Na portalu gazety art dla studentów jak nic przydatny dla wszystkich któzy jeszcze wachają sie nad wyborem środka komunikacji na następny rok z zaczyna się tak: \"Tym razem w naszym cyklu propozycje używanych aut dla studenta. Czy zamiast żyć na łasce PKP i PKS, nie lepiej zainwestować we własne cztery kółka? Ile kosztuje eksploatacja \"taniego\" samochodu i jak się to ma do wydatków na bilety?\" - no i wychodzi że pociąg do studentek jest zdrowszy od pociągu PR
2011-08-30 08:33:54 Autor: zawiadowca amator
---.159.56.194.static.crowley.pl
Oj, oj, te dwa szynobusy mają pewnie rewolucję w transporcie województwa o energii pozytywnej spowodować? To już nawet nie syndrom zbyt krótkiej kołdry, to czysty woluntaryzm.
Dajcie spokój. Dwie sztuki Kolzamów - to po prostu nic. I tak jeden z nich musiałby stale być w rezerwie. Awaryjność tego sprzętu jest ogromna.
2011-08-30 08:40:01 Autor: lolo
---.internetdsl.tpnet.pl
Dziwie się ze fablok chrzanów nie robi jakis nowych pojazdów albo przynajmniej nie próbuje wejsc w naprawy główne ezt.
z lokomotyw jak widać nie moga wyzyc. robia rewizje wiec czemu nie isc dalej i zaczac sie rozwijac.
2011-08-30 09:29:27 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Niestety dużo jeszcze wody w Wiśle musi upłynąć aby zmieniła się mentalność społeczeństwa, które wybiera władze i samych władz. Demolka lat 80-ych i 90-ych, kiedy zamknięto i rozebrano wiele linii, postępująca likwidacja połączeń doprowadziły do alergii na kolej. Ale PKP ostro alergenów dosypuje, dając 3x krótsze TLK nie mówiąc o milionach spółek - jeśli pasażer ma kupić 3 bilety na różne spółeczki, do tego nie wie czy wsiądzie albo czy będzie skomunikowanie to wybierze samochód albo znienawidzonego busa. A jak wsiądzie z biletem PIC do osobowego KM to jest traktowany tak samo jak żul, który jeździ bez biletu od lat...

Połączenia na wielu trasach śląskich (i nie tylko) powinny być obsługiwane taborem niskopojemnym (EN81) z dużą częstotliwością (takt w zależności od trasy od 20 - 60 minut), uzupełnianym w szczycie czymś większym, a główne trasy 15-30 minut składami 1-3x ezt. Ale czego się można spodziewać po takich Frankiewiczach, co likwidują tramwaj, nie widząc tego, że transport szynowy (tramwaj, kolej) to podstawa, a autobusy są tylko ważnym, ale uzupełnieniem.
2011-08-30 10:57:18 Autor: psychoanalityk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejarz z USA to ciekawy przypadek psychiatryczny. Pomijając te kretyńskie przechwałki \"wobec rodaków\", typowe dla klientów amerykańskiej opieki społecznej, wydaje się, że jego fobia antykatolicka musi mieć jakieś podłoże biograficzne, psychoanalityczne, najpewniej ulokowane we wczesnej młodości. Obstawiam dwa najczęstsze scenariusze. Może kolejarz z USA chciał zostać księdzem? Nie dostał się do seminarium, więc pragnąc odegrać się (w swoim mniemaniu) za klęskę, został radykalnym antyklerykałem; to zupełnie częste, vide transformacja posła Palikota od tygodnika \"Ozon\" do dzisiejszych poglądów. Drugi, bardziej pikantny scenariusz, to odrzucony afekt homoseksualny kolejarza z USA do jakiegoś księdza lub katechety. A kto wie, może w grę wchodzi jedno i drugie?
2011-08-30 20:17:05 Autor: Kamil
---.play-internet.pl
Z tras spelniajacych nastepujace kryteria:
- niezelektrzfikowanych (przynajmniej na pewnym odcinku),
- lezacych, przynajmniej w znacznej czesciu na terenbie woj. Slaskiego,
- majacych znaczenie w ruchu osobowym

moge wymienic praktycznie tylko linie przez Siewierz do Pyrzowic. Wszystkie inne linie albo maja elektryfikacje, albo leza poza woj. Slaskim, albo sa bocznicami towarowymi.
Wiec szynobus, nalezacy do woj. Slaskiego, widzialbym tylko na trasie Szczakowa - Zabkowice - Pyrzowice. Gubernator, ewentualnie, ale na prawde ewentualnie, mozna by rozwazyc ulozenie RJ tych szynobusów na trase Gliwice - Nysa lub Bielsko - Frydek. Ale sa to jednak trasy, gdzie czesc niezelektryfikowna lezy juz poza woj. Slaskim i to tamtejszy przewoznik bardziej powinien zadbac o obsluge tej trasy taborem spalinowym. Tez ewentualnie mozna by w przyszlosci pomyslec szynobusie woj. slasjkiego na trasie Racibórz - Opawa, ale raz ta trasa jest, na obecna chwile, nieprzejezdna i wymaga remontu, dwa bez wspólnych biletów, P+R i calej promocji i infrastruktury towarzyszacej nie widze na tej linii duzej frekwencji.

Szynobusu na trase Gliwice - Bytom tez bym nie dawal. Chocby dlatego, ze linia ta mza sens tylko, gdy praktycznie wszystkie pociagi relacji Gliwice - Bytom zostana przedluzobe CO NAJMNIEJ do Katowic, przez Chorzów Miasto. A w przyszlosci, przy wspólnych z autobusami biletach (w co wierze, ze to predzej czy pózniej nastapi), to szynobus, a nawet dwa szynobusy, moga okazac sie niewystarczajace do obslugi tras biegnacych przez ponad 150 tysieczne miasta.

Tak, to jest fakt, jak pisza przedmówcy, woj. Slaskie potrzebuje elektrycznych skladów niskopojemnych na wzór EN-81. Ale tematem tego artykulu jest, co zrobic w woj. Slaskim z szynobusami, a nie, jak sie tych szynobusów pozbyc.

Wiec odpowiadam: szynobusy w barwach woj. Slaskiego powinny jezdzic na trasie ze Szczakowej do Pyrzowic.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS