Warszawska SKM podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie zakupionych już 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych 19WE i 35WE. Oba typy pojazdów dostarczył Newag. Warszawski przewoźnik otrzyma z Unii Europejskiej 106 mln złotych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Krystyna Pękała prezes Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Paweł Szaciłło, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych 20 października 2013 roku podpisali umowę o dofinansowanie projektu pn. "Zwiększenie możliwości przewozowych Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o. w ruchu aglomeracyjnym Warszawy na istniejących i planowanych liniach".
W ramach przedsięwzięcia zakupiono 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które służą pasażerom na trasach czterech miejscowości: Warszawy, Legionowa, Otwocka, Pruszkowa oraz wsi Wieliszew. Pociągi będą jeździć w dwóch relacjach: Pruszków - Otwock (linia S1) i Warszawa Zachodnia - Wieliszew (linia S9).
Tabor o wartości 224,3 mln zł składa się z:
-
czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt) typu 19 WE - jednoprzestrzennych, czteroczłonowych wagonów, które mogą pomieścić 702 osoby (posiadają 182 miejsca siedzące i 520 miejsc stojących),
-
sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 35 WE - wagonów sześcioczłonowych, mogących pomieścić 903 osoby (posiadają 288 miejsc siedzących i 615 miejsc stojących).
Projekt otrzymał dofinansowanie z Funduszu Spójności w kwocie ponad 106 mln zł w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 - Transport miejski w obszarach metropolitalnych.