Partnerzy serwisu:
Prawo

SKM Warszawa dostanie ulgę za Niedźwiadka?

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
29-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Samorząd Warszawy współfinansował budowę otwartego na początku stycznia br. przystanku Ursus-Niedźwiadek. Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym zarządca infrastruktury może w takim przypadku udzielić przewoźnikom ulgi w opłatach za dostęp do infrastruktury. Trwają w tej chwili negocjacje pomiędzy PKP PLK, Szybką Koleją Miejską i Zarządem Transportu Miejskiego.

Kwestie przyznawania ulg precyzuje jeden z artykułów ustawy o transporcie kolejowym (art. 38b). Zgodnie z nim, „w przypadku finansowania lub dofinansowania z budżetu jednostki samorządu terytorialnego inwestycji (…) zarządca przyznaje przewoźnikom kolejowym ulgę w opłacie podstawowej na określonych liniach kolejowych lub ich odcinkach”. Obniżka nie może przekraczać wartości dofinansowania, a dokładnie zasady powinny zostać określone w oddzielnej umowie.

Wiadomo już, że z ulgi skorzysta SKM Warszawa, która należy do miasta. W tej chwili uzgadniany jest pomiędzy stronami aneks do porozumienia o współpracy przy realizacji nowego przystanku Ursus-Niedźwiadek wraz z infrastrukturą towarzyszącą. – Projekt aneksu został przekazany do Zarządu Transportu Miejskiego – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Dokument ten zawiera także zasady udzielania ulgi. – Ulga w opłacie podstawowej, zgodnie z projektem aneksu, będzie przysługiwać na odcinku linii nr 447 od Warszawy Włochy do stacji Grodzisk Maz. – informuje Siemieniec.

Na jaką zniżkę i w jakim okresie może liczyć SKM Warszawa? – Naliczanie ulgi rozpocznie się od 1. dnia miesiąca po oddaniu inwestycji do eksploatacji. Ulga zostanie udzielona na okres niezbędny do zrównoważenia kwoty odpowiadającej 100% udzielonego dofinansowania – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Nowy przystanek Ursus-Niedźwiadek, znajdujący się pomiędzy przystankami Warszawa Ursus i Piastów, został oddany do ruchu 7 stycznia br. Obiekt powstawał we współpracy PKP PLK i ZTM Warszawa – warszawski samorząd finansował budowę przejścia podziemnego i wcześniej parkingu przesiadkowego Park&Ride, a PKP PLK peron oraz infrastrukturę kolejową. Koszt budowy przejścia podziemnego wyniósł ok. 7,6 mln zł brutto, natomiast peronu i przyległej infrastruktury – 8,7 mln zł brutto.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5