Partnerzy serwisu:
Biznes

SKM Trójmiasto: Zakończenie projektu modernizacji 21 ezt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
SKM Trójmiasto: Zakończenie projektu modernizacji 21 ezt
Zakończyła się modernizacja 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych, zrealizowana w ramach projektu „Rozwój SKM w Trójmieście”. Dwa ostatnie ezt zostały uroczyście przekazane do eksploatacji w sobotę, podczas „dnia otwartego” budowanego przystanku SKM Gdańsk Śródmieście.

– Bardzo szybko, bo w ciągu jednego roku udało się zmodernizować 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych SKM, co było trudnym zadaniem zarówno dla wykonawcy, jak i naszej spółki. Musieliśmy utrzymywać bowiem minimalną konieczną ilość taboru potrzebnego do wykonania zaplanowanego rozkładu, w czasie gdy inne pojazdy znajdowały się w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. Jednocześnie natychmiast wprowadzaliśmy do ruchu ezt, które zostały odebrane od wykonawcy. Po zrealizowaniu tego kontraktu około połowa taboru eksploatowanego przez naszą spółkę, jest już po zaawansowanych pracach modernizacyjnych – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM.

Kontrakt zrealizował ZNTK Mińsk Mazowiecki, wchodzący w skład grupy kapitałowej Pesa Bydgoszcz. Jego wartość wynosiła 124 mln zł. Umowa została podpisana we wrześniu 2013 r. (podczas targów Trako), pierwsze zmodernizowane składy dostarczono pod koniec marca br. Pierwotnie kontrakt (na modernizację 22 składów) miała wykonać spółka TS Opole, ale zbankrutowała – w Opolu przebudowano tylko jeden pociąg. Dlatego podpisano umowę z Pesą. 22 zmodernizowane składy pozwalają na sformowanie 11 pociągów składających się z 2 zmodernizowanych ezt, jednak zdarza się również, że wyremontowane pociągi kursują pojedynczo (np. w relacjach do i z Tczewa).

W modernizowanych pojazdach dokonano m.in. wymiany siedzeń, okablowania, zainstalowano wygłuszenia i ocieplenia pojazdu, wymieniano czoła pociągu na kompozytowe, wymieniano szyby na pakietowe z izolacją termiczną. Zainstalowano nowe oświetlenie i ogrzewanie, elektroniczne tablice w środku i na zewnątrz składu, elektryczne drzwi między wagonami, „ciepłe guziki”, stojaki na rowery, platformy umożliwiające wjazd do pociągu osobom na wózkach, monitoring, toalety z zamkniętymi obiegami (ze względu na oszczędność miejsca, jedna z dwóch toalet znajdująca się w każdym składzie została zlikwidowana). Zlikwidowano ścianki działowe przy drzwiach wejściowych.

Zamontowano nowoczesne silniki i układy napędowe umożliwiające odzyskiwanie energii do sieci trakcyjnej, a także nowoczesne sprężarki, charakteryzujące się większą niezawodnością i cichą pracą. Prędkość maksymalną w zmodernizowanych składach podniesiono do 120 km/godz.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5