PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, jako kolejny regionalny przewoźnik po Kolejach Mazowieckich, wyemituje obligacje. Pieniądze są potrzebne na wkład własny projektu modernizacji 21 zespołów trakcyjnych.
Przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych wygrał jakiś czas temu nowosądecki Newag. Umowa wciąż nie jest jednak podpisana - Okres związania ofertą z firmą Newag SA, która wygrała przetarg na modernizację naszych pociągów został wydłużony do 31 sierpnia 2011. Podpiszemy umowę z wykonawcą, kiedy będzie zapewnione finansowanie dla projektu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. Pieniądze mają pochodzić z obligacji. Wkład własny SKM ma wynieść 50 ze 139 mln złotych potrzebnych na inwestycję.
– Właśnie finiszujemy z negocjacjami prowadzonymi z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na emisję obligacji - informuje Głuszek. - Projekt jest obecnie w końcowej fazie oceny inicjatywy JASPERS, która wpiera duże inwestycje o podobnym charakterze do naszej. Mocno angażują się w „dopięcie” finansowe tego najważniejszego projektu w historii SKM Urząd Marszałkowski oraz PKP SA - kończy Głuszek. Wiadomo już, że wszystkich pociągów nie uda się zmodernizować przed Euro 2012, niemniej wciąż jest szansa na modernizację przynajmniej kilku.