NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

SKM Trójmiasto pokazuje swoje nowe Impulsy (zdjęcia)

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 17.01.2016 4

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-17 12:25:42 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Powinny jeździć do Tczewa, nie wiem czy Gdańsk - Tczew, czy Gdynia Główna - Tczew. Chodzi o wykorzystanie infrastruktury na 160, aby w końcu jakiś pociąg regionalny to wykorzystał.
Telepka do GWE nie ma sensu.

Z drugiej strony do Tczewa nie przewiezie tylu podróżnych co na podstawowej trasie SKM. Decyzja trudna.
2016-01-17 13:05:26 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nikt nie będzie jeździł 160 bo potrzeba dwóch maszynistów a za dużo kosztują by marnować takie zasoby żeby jechać 30 km/h szybciej i tyle twoich dywagacji.
2016-01-17 13:42:48 Autor: ???
---.restricted.multimetro.pl
Skoro pojazd jest niskopodłogowy (z wejściem na wysokości 960mm) to strach pomyśleć jak wysoko znajdują się wejścia w normalnych wagonach.
2016-01-17 13:52:14 Autor: tomper
---.tks.net.pl
Do Słupska taki impuls.
2016-01-17 14:13:07 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Pierwszy od czasu EW60 pojazd dopasowany do infrastruktury SKM z podłogą na tej samej wysokości co peron i brakiem szpary i ma jeździć do Słupska? Właśnie po to zakupiono pojazd dopasowany do infrastruktury żeby jeździł na linii 250 czyli zgodnie z przeznaczeniem. Oczywiście, że czasem puszczą do Słupska i skoro nie da się tego uniknąć to niech to będzie na takiej zasadzie jak obecnie z EN57 czyli jednego dnia do Słupska, a innego na 250, zróżnicowane wykorzystanie, a nie sztywne przypięcie do trasy, nie licząc wyjątków SKM (EN57-1718 który przez bycie rodzynkiem z niczym innym nie współpracuje i tymczasowo któryś z bananów jeśli inny odpadnie i chwilowo są sprawne 3) nie przypina EN57 do sztywnych tras.
2016-01-17 14:15:21 Autor: Carlos
---.static.chello.pl
@???:

1255 mm :)
2016-01-17 15:27:57 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginm.net

njoy
Niskopodłogowe?... kto to pisał?!...
2016-01-17 17:05:28 Autor: aaa
---.slupsk.vectranet.pl
"Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane – zapewnił Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście w rozmowie z portalem trojmiasto.pl"
2016-01-17 17:37:00 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Oby nie skończyły jak EW60... SKM potrzebuje około setki nowych pojazdów. Najlepiej 2-, 4- i 6-członowych. Ale tu kupią 2 impulsy, potem 2 bieda-elfy, potem im Wagonmasz coś wciśnie. Zakup 2 ezetów to głupota, lepiej za tą kasę było zrobić EW58 na asynchrony 2'Bo'2'2'Bo'2, żeby kosztowało tyle co kibel, silniki jak w EW60, bez zmiany czoła i gra.
2016-01-17 20:01:12 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
ep40: A jak ty sobie wyobrażasz wsiadanie w Słupsku do tego impulsa, który schodek pomocniczy będzie miał pół metra wyżej niż peron?
2016-01-17 20:13:36 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
Krótszy czas jazdy to brak wyprzedzania, wiecej kursów, czyli oszczędność taboru i obsady trakcyjnej drugiego składu. Ale tu trzeba myśleć, a nie robić dziadowskie "oszczędności".

O zadowoleniu pasażerów i wpływach z biletów nawet nie piszę.
2016-01-17 20:24:18 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post inmotion:
"ep40: A jak ty sobie wyobrażasz wsiadanie w Słupsku do tego impulsa, który schodek pomocniczy będzie miał pół metra wyżej niż peron?"
Nie znam szczegółów rozwiązań zastosowanych w tym Impulsie, ile jest dodatkowych schodków, lecz samo to, że zdecydowano się na podłogę 960mm zamiast 760mm świadczy o przeznaczeniu i o tym, że jazda do Słupska jest niezalecana i mogą wystąpić problemy z wsiadaniem.
Zresztą ja się wypowiedziałem, że nie chcę by te Impulsy jeździły do Słupska i Tczewa, lecz rzeczywistość będzie wbrew moim przekonaniom i wtedy jak nie da się tego uniknąć to przynajmniej załagodzić przez okazjonalne jedynie puszczanie tam.
2016-01-17 20:25:00 Autor: Ave jaja 2857
---.242.138.101
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Oby nie skończyły jak EW60... SKM potrzebuje około setki nowych pojazdów. Najlepiej 2-, 4- i 6-członowych. Ale tu kupią 2 impulsy, potem 2 bieda-elfy, potem im Wagonmasz coś wciśnie. Zakup 2 ezetów to głupota, lepiej za tą kasę było zrobić EW58 na asynchrony 2'Bo'2'2'Bo'2, żeby kosztowało tyle co kibel, silniki jak w EW60, bez zmiany czoła i gra."
Naczelny mitomanie-fantasto tego forum RK, lepiej milcz niż się kompromituj.

Wszystko najważniejsze, żeby modernizować stare truchła, i przede wszystkim ZE STARYM CZOŁEM. Bo to jest mikolowi najbardziej potrzebne, stary złom jeżdżący 100 lat.

SKM Trójmiasto ma obecnie 57 składów, z tego zdecydowana wiekszość 3-członowa.
Jak nakupisz 100 4- czy 5-członowych Impulsów to połowa będzie stałą w krzakach, bo nie będzie potrzeba ich wykorzystania. Trójmaisto to nie Szanghaj że tyle ludzi tym będzie jeździło. A na inne linie się nie nada, bo za wysoka podłoga.

Kończ waść, wstydu oszczędź.
2016-01-17 22:12:18 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Pojazd jest niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm nad główką szyny"

Coraz większe bzdury na tym portalu można przeczytać.....
Młodziki, ogarnijcie się trochę - z taką wysokością to nie jest on niskopodłogowy.
2016-01-17 22:48:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@Ave jaja 2857

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Zakupy po kilka - kilkanaście sztuk rocznie w ramach 1 kontraktu na np. 20 sztuk z opcją kolejnych 80. Kible niezmodernizowane stopniowo na złom i za np. 10 lat wymieniony tabor, a sprawne turboklopy w rezerwie i na wzmocnienia szczytów.
2016-01-17 23:46:08 Autor: ehhhhhhhhhhh
---.play-internet.pl
Zastanawiam się dlaczego Newag stosuje takie wąskie przejscia miedzywagonowe..
2016-01-18 01:08:37 Autor: LD
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post njoy:
"Niskopodłogowe?... kto to pisał?!..."
Caly artykul pisal gimbus.

Bo tylko gimbus moze sobie wyobrazic cos takiego... cyt:
"Może rozwinąć prędkość 160 km/h, jednak z taką prędkością może pojechać wyłącznie z Gdańska do Tczewa, po torach magistrali E65, nie ma więc co liczyć na to, że przy mnogości przystanków na trasie i konieczności zapewnienia podwójnej obsługi, jego możliwości zostaną wykorzystane w pełni".

Nawet dziesieciu maszynistow w kabinie nie pomoze aby miedzy Gdanskiem Glownym a Stocznia czy Wrzeszczem osiagnac Impulsem na torach SKM 160 km/h.
Raz ze szlakowa nie ta a dwa - to na dwochtrzech kilometrach?? Trzeba byc naprawde ignorantem aby takie bzdury wysylac w eter.



P.s. Sory za brak polskich znakow - "prawy Alt" odmowil posluszenstwa.
2016-01-18 01:14:46 Autor: Ezil
---.168.1.59
Ale już Sprinterek do Malborka miałby co robić i co pokazać.
2016-01-18 08:57:53 Autor: ep40
---.19.18.234
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"@Ave jaja 2857

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Zakupy po kilka - kilkanaście sztuk rocznie w ramach 1 kontraktu na np. 20 sztuk z opcją kolejnych 80. Kible niezmodernizowane stopniowo na złom i za np. 10 lat wymieniony tabor, a sprawne turboklopy w rezerwie i na wzmocnienia szczytów."
Poza tym można by zwiększyć częstotliwość do 5 minut co wymaga większej ilości taboru, obecnie taka częstotliwość jest niemożliwa właśnie dlatego, że jest za mało taboru, mówi się też o niskim przyspieszeniu oporowych EN57 jako powodzie, lecz kiedyś dało radę jeździć co 6 minut, a wtedy nie było asynchronów (choć za to ktoś może skontrować, że były EW58), przyspieszenie asynchronów miało by znaczenie przy dalszym zagęszczaniu częstotliwości do 3 minut, a to też wymaga większej ilości taboru.
2016-01-18 09:50:46 Autor: Bernard Papshmr
---.ssp.dialog.net.pl
Jak już będe Panem Prezydentem Gdyni, nakaże, by puszczać Gdynia-Tczew, 4x105Na - bez krzesełek by pasażerów zmieściło. Trzeba będzie wykonać pewne modyfikacje zmiany napięcia, ale to i tak taniej wyjdzie, niż zakup Impulsów, które są doskonałe, ale tylko na trasy obługujące KD.

Pozdrawiam szczekaczy z Jeleniej i Wynglińca
Bernard Papshmir z Wroclawia
2016-01-18 10:00:29 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Ezil

zgadza się, do Malborka tak.

Ale w UMWP panuje niespójność myśli - tabor na 160 kupują dla przewoźnika obsługującego głównie pociągi z postojami co 1,5 km, a przewoźnikowi jeżdżącemu regularnie po liniach na 160, który przy odrobinie dobrej woli wykorzystałby maksymalnie korzyści płynące z parametrów nowego taboru każe jeździć starymi kiblami.
2016-01-18 10:23:00 Autor: top
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post ehhhhhhhhhhh:
"Zastanawiam się dlaczego Newag stosuje takie wąskie przejscia miedzywagonowe.."
Bo pewnie są znacznie tańsze od szerokich.
2016-01-18 10:53:15 Autor: Ezil
---.free.aero2.net.pl
A tak w ogóle cel zakupu jest tylko jeden: pokazanie, że jednak pomorskie nie jest w koziej d jeśli chodzi o nowy tabor elektryczny. Bo stan dotychczasowy był wyjątkowo kompromitujący...
2016-01-18 12:18:11 Autor: ep40
---.19.18.234
W odpowiedzi na post analityk kuuper van basten:
"@Ezil

zgadza się, do Malborka tak.

Ale w UMWP panuje niespójność myśli - tabor na 160 kupują dla przewoźnika obsługującego głównie pociągi z postojami co 1,5 km, a przewoźnikowi jeżdżącemu regularnie po liniach na 160, który przy odrobinie dobrej woli wykorzystałby maksymalnie korzyści płynące z parametrów nowego taboru każe jeździć starymi kiblami."
Nie było czasu na opracowanie dedykowanego taboru SKM, a skoro trzeba było wziąć coś "z półki" i tym czymś był Impuls domyślnie przystosowany do 160 km/h to bez sensu było sztucznie ograniczać jego Vmax.
2016-01-18 15:25:11 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@ep40

no tak, w tym sensie tak.

Ale sama koncepcja zakupu 2 czy iluś lepszych jednostek do obsługi linii, która jeździ w kilkuminutowym takcie mija się z celem.
Historia uczy, że zakup nowych i szybkobieżnych EW58 i EW60 był bez sensu - i tak rozkład musiał być dostosowany do wolnych kibli i do dzisiaj jeżdżą tam wolne kible, a EWxx możemy się co najwyżej ogolić...

A oni robią ten sam błąd kupują 2 impulsy tak jak kiedyś kupiono 2 EW60... Polak i po szkodzie głupi...

Jeśli chcieli pokazać, że Pomorskie nie jest czerwoną latarnią taborową kraju, to mogli kupić nowy tabor na połączenia właśnie do Malborka... Szybki pociąg w szczycie byłby idealny. Ale nie, powtarzają dawno przerabiany szkolny błąd.
2016-01-18 18:19:29 Autor: osa
---.85-237-162.tkchopin.pl
Prędkość szlakowa na linii 250 to 70 km. Dobranoc.
2016-01-18 19:53:27 Autor: ep40
---.torun.mm.pl
W odpowiedzi na post analityk kuuper van basten:
"@ep40

no tak, w tym sensie tak.

Ale sama koncepcja zakupu 2 czy iluś lepszych jednostek do obsługi linii, która jeździ w kilkuminutowym takcie mija się z celem.
Historia uczy, że zakup nowych i szybkobieżnych EW58 i EW60 był bez sensu - i tak rozkład musiał być dostosowany do wolnych kibli i do dzisiaj jeżdżą tam wolne kible, a EWxx możemy się co najwyżej ogolić...

A oni robią ten sam błąd kupują 2 impulsy tak jak kiedyś kupiono 2 EW60... Polak i po szkodzie głupi...

Jeśli chcieli pokazać, że Pomorskie nie jest czerwoną latarnią taborową kraju, to mogli kupić nowy tabor na połączenia właśnie do Malborka... Szybki pociąg w szczycie byłby idealny. Ale nie, powtarzają dawno przerabiany szkolny błąd."
Nie na rękę jest też sytuacja z dwoma przewoźnikami w regionie, to SKM załatwiła sama dla siebie te 2 Impulsy i nie zanosi się, żeby mieli wkrótce jeździć do Malborka, tam są przydzielone PR, a na zakup przez nich lub marszałka EZT na tę trasę się nie zanosi. Największe parcie do zakupów ma SKM, lecz na razie zakres tras przez nich obsługiwanych jest ograniczony, jeszcze nie przejęli całości przewozów w województwie.
2016-01-19 07:14:19 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
Nawet do Malborka, pociąg na na 160 km/h nie jest potrzebny. Jeżeli jest inaczej, proszę mi wytłumaczyć, dlaczego PR na kiblu i Pendolino ma taki sam czas przejazdu na trasie Gdynia Główna - Malbork?!
2016-01-19 16:37:39 Autor: kris
---.kamdex.pl
2 Impulsy na kurs do Słupska na tej linii jest Vmax 120 km/h o ile sie nie mylę.
2016-01-19 16:41:03 Autor: kris
---.kamdex.pl
Ale impulsy z zachodniopomorskiego stacjonują w słupsku i jakoś problemu nie ma, ale nie ty hejterze wiecznie masz problem o każdy du....rel jak kazdy z was co tylko wiecznie marudzą.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5