Partnerzy serwisu:
Biznes

SKM Trójmiasto: Plany inwestycyjne na kilka najbliższych lat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
18-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
SKM Trójmiasto: Plany inwestycyjne na kilka najbliższych lat
Nowy tabor, inwestycje peronowe, nowoczesny system informacji pasażerskiej. Trójmiejska SKM szykuje się do dużych inwestycji. Przedstawiamy ich szczegóły.

Niedawno informowaliśmy, że do unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zgłoszony zostanie projekt zakładający zakup 10 nowych pociągów oraz przebudowę elektrowozowni SKM w Gdyni Cisowej wraz z budową wyjazdu z Cisowej w kierunku Rumi. Inne inwestycje zaplanowane przez SKM na najbliższe lata są następujące:

  • Przygotowanie dokumentacji projektowej na modernizację przystanków Rumia Janowo i Gdynia Chylonia (zadanie to będzie realizowane ze środków własnych SKM – budżet na 2014 r.);
  • Sporządzenie dokumentacji projektowej, a następnie realizacja inwestycji pn. „Usprawnienie układu komunikacyjnego dostępu na peron przystanku osobowego Gdynia Cisowa oraz poprawa obsługi pasażerów poprzez modernizację systemu audio-wizualnej informacji pasażerskiej przystosowanie infrastruktury dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się” (ze środków Funduszu Kolejowego);
  • Przebudowa głowicy rozjazdowej na stacji Gdańsk Wrzeszcz (FK);
  • Sporządzenie dokumentacji i realizacja zadania pn.: „Wykonanie regulacji torów w celu zmniejszenia odstępu pomiędzy krawędzią peronu a progiem wagonu” (FK);
  • Modernizację systemu audio-wizualnej informacji pasażerskiej (FK);
  • Modernizacja sieci trakcyjnej na linii nr 250 na odcinku Gdańsk – Gdynia Grabówek (FK);
  • Projekt pn. „Rozbudowa systemu kolei aglomeracyjnej Trójmiejskiego Obszaru Metropolitalnego w kierunku Wejherowa” (inwestycja zgłoszona do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych ZIT Dla Obszaru Metropolitalnego Trójmiasta);
  • Modernizacja peronów na stacji Gdynia Orłowo oraz przystankach Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki i Rumia Janowo (zgłoszone do ZIT);
  • Modernizacji budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Gł. (zgłoszone do ZIT);
  • Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 (zgłoszone do RPO jeszcze w ramach perspektywy 2007-13; wyniki konkursu będą znane w marcu).

Dwa tory do Wejherowa?

Baczniejszą uwagę zwrócić należy na kilka z powyższych inwestycji. Np. pod hasłem „rozbudowy kolei aglomeracyjnej” w kierunku Wejherowa kryje się plan przedłużenia linii 250 o odcinek Rumia – Wejherowo. Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM, zastrzega jednak, że realizacja tej inwestycji jest uzależniona od możliwości pozyskania dofinansowania zewnętrznego.

– W chwili obecnej posiadamy dokument zawierający analizę wykonalności inwestycji. W ramach tego dokumentu analizowane były różne warianty inwestycyjne, które finalnie miały wskazać najbardziej optymalne rozwiązanie, tak by SKM mogła zwiększyć częstotliwość kursowania w obszarze tzw. Małego Trójmiasta, czyli Rumi, Redy i Wejherowa. Z przeprowadzonych badań analitycznych, projektant wskazał jako rekomendowany do realizacji wariant, który zakłada wydłużenie linii 250 na odcinku od Rumi do Wejherowa, jako linii dwutorowej w obecnym korytarzu kolejowym linii nr 202 – zwraca uwagę Marcin Głuszek.

Nowoczesny SIP na każdym peronie

Z kolei projekt zgłoszony do konkursu w ramach RPO (ten, którego wyniki będą znane w marcu), zakłada m.in. montaż nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. – W jego ramach planowane jest stworzenie zintegrowanego, spójnego systemu informacji pasażerskiej, zintegrowanego systemu monitoringu ogólnego oraz monitoringu krawędzi peronowych. Powyższymi systemami objęte zostaną wszystkie perony na linii 250 oraz stworzone zostanie Centrum Monitoringu w budynku Dworca Podmiejskiego na stacji Gdynia Główna. Na wszystkich peronach zarządzanych przez SKM, wyłączając perony już zmodernizowane w ramach projektu „Rozwój SKM”, zostaną zainstalowane urządzenia dynamicznej i statycznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu. Dodatkowo na wszystkich peronach, bez wyjątku, zainstalowane zostaną urządzenia monitoringu krawędzi peronu – informuje Marcin Głuszek.

Z kolei zadanie związane z wykonaniem regulacji torów będzie polegać na „przysunięciu” fragmentów torów bliżej krawędzi peronowej. Prace projektowe związane z tym zadaniem są już w toku.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5