Siemens zdobył nowego klienta na 44 zespoły trakcyjne Mireo oraz 12 dwupiętrowych zestawów Desiro HC. Pociągi warte 400 mln euro kupił przewoźnik Go-Ahead.
56 regionalnych zespołów trakcyjnych pojedzie w południowo-zachodniej Bawarii. Oba typy pociągów mogą być łączone ze sobą, co sprawi, że przewoźnik będzie w stanie skutecznie reagować na zmieniające się potoki pasażerskie. Pociąg Mireo oferuje 216 miejsc siedzących, a pociąg Desiro HC - 538. Pierwsze pojazdy zaczną kursować w 2022 r.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zacząć świadczyć usługi na sieci w okolicach Augsburga z wykorzystaniem pociągów Siemens Mobility. Stanowią one ważny element naszej działalności, mającej na celu zachęcenie większej liczby pasażerów do korzystania z transportu kolejowego – powiedział Stefan Krispin, szef Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland. Pociągi będą kursowały na trasach między następującymi miastami: Ulm – Augsburg – Monachium - Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth, a także na trasie Aalen – Nördlingen – Donauwörth.
– To już kolejne zamówienie na nasze dwa pociągi regionalne na rynku krajowym. Po raz pierwszy dostarczymy przewoźnikowi pociągi obu typów, co stwarza możliwość łączenia ich w czasie służby. W ten sposób, zalety obu typów pociągów mogą być wykorzystane w najlepszym stopniu – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.
Przy każdym wejściu znajduje się przestrzeń wielofunkcyjna, która w pociągu Mireo pomieści 18, a w Desiro HC do 45 rowerów. Wszystkie pociągi są dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. W pociągach znajduje się specjalna winda, która gwarantuje pasażerom na wózkach łatwy dostęp do niskich peronów.
„Rynek Kolejowy” miał okazję sprawdzić jak podróżuje się pociągami Desiro HC na torze testowym w Niemczech. Więcej o tych próbach można przeczytać
tutaj.