Siemens podpisał z Federalnymi Kolejami Szwajcarskimi SBB umowę dotyczącą automatyzacji i centralizacji systemu sterowania ruchem kolejowym w Szwajcarii. Zgodnie z porozumieniem niemiecki koncern będzie kontynuował rozwój systemu kontroli i informacji Iltis, który umożliwia automatyzację dużej części czynności związanych z prowadzeniem ruchu na sieci kolejowej. Kontrakt, którego wartość szacowana jest na ok. 260 mln euro będzie obowiązywał do 2025 r.
System Iltis jest wykorzystywany w Szwajcarii od około piętnastu lat, zapewniając bezpieczeństwo, wygodę oraz efektywność kierowania ruchem kolejowym w tym kraju. System monitoruje i kontroluje wszystkie operacje pociągów na sieci kolejowej. Umożliwia również zdalne kontrolowanie operacji na stacjach kolejowych.
Do tej pory, kierowanie ruchem kolejowym w Szwajcarii odbywało się z 25 regionalnych centrów sterowania. W ciągu najbliższych kilku lat ich działalność ma być zintegrowana w czterech dużych centrach, które będą miały siedzibę w Lozannie, Olten, Zurichu (na lotnisku) oraz w Pollegio. Celem centralizacji procesu sterowania ruchem jest poprawa komunikacji i koordynacji w przypadku zakłóceń na sieci.
W ramach podpisanej właśnie umowy Siemens wprowadzeni niezbędne modyfikacje w centrach sterowania oraz zadba o dalszy rozwój systemu Iltis.