– Jeden z Impulsów dla województwa małopolskiego będzie setnym pociągiem wyprodukowanym w Nowym Sączu – mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
Wczoraj nowosądecki Newag i województwo małopolskie
podpisali umowę na dostawę dwunastu elektrycznych zespołów trakcyjnych z rodziny Impuls. Pociągi trafią przede wszystkim na trasę z Krakowa do Tarnowa. Zbigniew Konieczek, prezes zarządu firmy Newag powiedział, że to symboliczny projekt, bowiem wśród nowych ezt będzie setny pociąg wyprodukowany przez nowosądecką firmę.
– Kilkumiesięczna praca została sfinalizowana poprzez podpisanie umowy i jestem dumny, że doszło do tego w Nowym Sączu. Mamy niewiele czasu, ale jesteśmy do tego kontraktu przygotowani, dlatego zrealizujemy go dobrze jakościowo i w terminie – powiedział prezes Newagu.
"To nie prototypy"Jak przyznał Zbigniew Konieczek, w zeszłym roku spółka stanęła przed koniecznością cięć kadrowych, ale zostały one zredukowane. – Teraz jestem pewien, że do kolejnych zwolnień nie dojdzie, a w określonych grupach zawodowych będziemy nawet zwiększać zatrudnienie. Dziękuję za ten kontrakt. Dla nas i pracowników oznacza on pracę w stabilnej firmie. Myślę, że województwo małopolskie będzie zadowolone z kolejnych Impulsów, bowiem już teraz korzysta z nich z zamówienia realizowanego dla Południowej Grupy Zakupowej – stwierdził prezes.
Jak podkreślił, Impulsy "to nie są prototypy" a pociągi, który poza jedynie województwem kujawsko-pomorskim jeżdżą po całym kraju. – Ich dostępność sięga 99%, w Kolejach Mazowieckich 100% – dodał prezes Newagu.
Będzie setny pociąg– Chciałbym po raz pierwszy przekazać informację, że jeden z Impulsów dla województwa małopolskiego będzie setną jednostką wyprodukowaną w Nowym Sączu. Do tej pory dostarczyliśmy 79 składów, zatem setny przypadnie na woj. małopolskie. Jestem dumny z tego, że możemy tę umowę podpisać właśnie Nowym Sączu. Chciałbym również dodać, że ta młoda kadra projektująca i realizująca zamówienia pracuje w woj. małopolskim – podkreślił Zbigniew Konieczek.
– Tabor wybrany przez województwo małopolskie jest najbardziej optymalnym typem pojazdów, czyli pięcioczłonowym pociągiem o bardzo dużej pojemności względem mocy – uważa prezes Newagu. Takie pociągi jeżdżą w Kolejach Mazowieckich i to ten tabor osiągnął w zeszłym roku rekord dla krajowej konstrukcji.