Ponad 80 mln zł na przebudowę stacji Ścinawka Średnia i linii kolejowej w rejonie Kłodzka przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe. Nowe tory, rozjazdy i urządzenia usprawnią ruch pociągów na jednej z głównych stacji wywozowych kruszywa na Dolnym Śląsku. Z nowego peronu pasażerowie zyskają lepszy dostęp do pociągów w kierunku Kłodzka i Wałbrzycha - informuje PKP PLK.
PKP PLK podpisała umowę na przebudowę stacji Ścinawka Średnia wraz z robotami na stacji Kłodzko Główne. Wykonawcą będzie konsorcjum firm z liderem Track Tec Construction. Inwestycja zostanie ukończona w połowie 2021 r. O przetargu
pisaliśmy tutaj. Warto zauważyć, że otwarcie ofert odbyło się mniej niż dwa miesiące temu. Głównym efektem inwestycji będzie usprawnienie ruchu kolejowego na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy towarowe wywożące kruszywo z pobliskich kopalń.
W ramach zawartej dziś umowy, na stacji w Ścinawce Średniej, zostaną przebudowane i wzmocnione tory o łącznej długości ponad ok. 6 km. Będą 2 dodatkowe i 23 wymienione rozjazdy, elementy linii zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Wyremontowany wiadukt kolejowy zostanie przystosowany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Kolejowej, dzięki nowym urządzeniom z systemem monitoringu oraz przebudowie jezdni.
Jak informuje PLK, podróżni w Ścinawce Średniej zyskają lepszy dostęp do pociągów. Odnowiony zostanie dwukrawędziowy peron nr 2. Będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Dojście do peronu zostanie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych, uwzględniono też system oznakowania dotykowego. Peron zostanie wyposażony w ławki i gabloty informacyjne.
Sprawność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji w Ścinawce Śr.zapewni zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym /w tym 46 nowych sygnalizatorów oraz nowa blokada szlakowa z systemem niezajętości toru/. Zamontowanie 59 urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR zapewni sprawne kierowanie ruchem na stacji w warunkach zimowych.
Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” – stacja Ścinawka Średnia realizowanego w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac przewidziano w połowie 2021 r.