NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Są oferty na studium wykonalności dla linii kolejowej do Zegrza

| Martyn Janduła 20.02.2017 537

Są oferty na studium wykonalności dla linii kolejowej do Zegrza
Dawny p.o. ZegrzeFot. iglak, bazakolejowa.pl
Trwa przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przywrócenia ruchu kolejowego na nieeksploatowanej w przewozach pasażerskich od 1994 roku linii nr 28 Wieliszew – Zegrze. List intencyjny w sprawie tej inwestycji w 2015 roku podpisali PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz 9 lokalnych samorządów. Obecnie doszło do otwarcia kopert z ofertami. Wpłynęły cztery oferty.
W 2015 roku PKP PLK, marszałek województwa, ZTM w Warszawie oraz przedstawiciele 9 samorządów lokalnych podpisali list intencyjny w celu podniesienia efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego poprzez rewitalizację i późniejsze utrzymywanie linii kolejowej nr 28. Głównym inwestorem tej inwestycji zostały PKP PLK. Województwo mazowieckie z kolei dofinansuje zadanie pieniędzmi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Według propozycji, do Zegrza miałyby dojeżdżać pociągi SKM, kończące obecnie bieg w Wieliszewie.

Znacząco ponad budżet

Całkowita długość tej linii wynosi zaledwie 3,7 km. Jest to linia jednotorowa i niezelektryfikowana, której prędkość konstrukcyjną określa się na 60 km/h. Teraz PKP PLK prowadzi postępowanie przetargowe do wyłonienia wykonawcy studium wykonalności dla tej inwestycji. Budżet jaki przygotowano do realizacji tego zadania opiewa na 369 tys. zł brutto.

Cena w przetargu stanowi 60% oceny, natomiast 40% jest do uzyskania za czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji. W przetargu wpłynęły cztery oferty. Tylko trzy z nich są wiążące, gdyż jeden z oferentów spóźnił się z dostarczeniem koperty o 1 minutę. Niestety, po analizie ceny okazuje się, że wszystkie oferty wykraczają znacząco poza budżet zamawiającego. Najtańszą ofertę złożył Schuessler-Plan Inżynierzy – 612,5 tys. zł brutto. Druga w kolejności jest oferta WYG Inernational – 708,5 tys. zł brutto, a następnie Multiconsult Polska – 722 tys. zł. Wszyscy oferenci zadeklarowali taki sam czas wykonania pierwszych sześciu etapów zamówionej dokumentacji.

Linia przywrócona dla ruchu

PKP PLK planuje przywrócić na linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza ruch pasażerski. W planach jest wymiana nawierzchni na całej długości tej linii z pełnym zakresem prac dotyczących podtorza oraz odwodnienia. Tor z klasycznego ma zostać wymieniony na bezstykowy. Układ linii zostanie poddany korekcie w planie i profilu, co pozwoli zyskać wyższą prędkość konstrukcyjną – nie mniejszą niż 60 km/h.

W zapisach specyfikacji znalazły się również zapisy mówiące o planowanej przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych, które wyposażone zostaną w urządzenia automatyki kolejowej. Przebudowane zostaną perony na stacjach Zegrze Południowe. Niezbędna będzie także budowa sieci trakcyjnej, sieci teletechnicznych, systemu sterowania ruchem kolejowym. Konieczne będzie także zainstalowanie wizualnej informacji dla podróżnych, systemu rozgłoszeniowego czy zegarów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5