NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Rynek niemiecki otworzy się na Impulsy?

| Martyn Janduła 27.02.2017 54

Rynek niemiecki otworzy się na Impulsy?
fot. Martyn Janduła
Po udanych podbojach polskiego rynku – do Krakowa dojechał właśnie setny Impuls – Newag poważnie myśli o dalszej ekspansji swojego pociągu. O procesie homologacji składów do Bari, a także przygotowaniach do zdobywania niemieckiego rynku, rozmawiamy ze Zbigniewem Konieczkiem, prezesem Newagu.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jaki w tej chwili prezentuje się portfel zamówień na pociągi Newagu?

Zbigniew Konieczek, prezes Newagu: W tej chwili realizujemy zamówienie pięcioczłonowych Impulsów dla województwa dolnośląskiego, realizujemy też kontrakt na trzyczłonowe i czteroczłonowe pojazdy dla województwa zachodniopomorskiego. We wtorek, 28 lutego podpisujemy umowę z ŁKA. Ponadto jesteśmy w trakcie realizacji kontraktu dla Przewozów Regionalnych. Oprócz tego, wyprodukowaliśmy pierwsze pięć sztuk dla włoskiego przewoźnika do Bari. Pierwszy pociąg jest na testach we Florencji i w tej chwili rozmawiamy o opcji na kolejne 10 pociągów.

Czy pociąg do Bari ma już włoską homologację?

Jest jeszcze w trakcie homologacji. Ona jednak trwa dłużej niż na polskim rynku. Po prostu są to inne procedury.

Czy są jeszcze inne rynki zagraniczne, gdzie Impulsy jeżdżą?

Nie, w tej chwili jeżdżą tylko we Włoszech. Natomiast w maju będziemy mieli w firmie audyt Deutsche Bahn. Po tym audycie, a mam nadzieję, że wypadnie pozytywnie, będziemy gotowi zmierzyć się z bardzo trudnym niemieckim rynkiem.

Czy to oznacza, że Newag będzie próbował startować w przetargach w Niemczech?

Oczywiście, dlaczego mamy nie próbować. Myślę, że nawet będziemy próbować z sukcesem. Najpierw trzeba odrobić zadanie i gruntownie się do tego przygotować. Oznacza to, że wszelkie procesy w firmie muszą być zrobione zgodnie z oczekiwaniami klienta jakim jest Deutsche Bahn, czyli chodzi tutaj przede wszystkim o organizację opartą o procesy, a oprócz tego, także cała masa procesów specjalnych, które są bardzo szczegółowo kontrolowane i sprawdzane przez niemiecką spółkę. Musimy je wszystkie spełnić. Dopóki nie będziemy na gotowi, to nie ma mowy o startowaniu w jakichkolwiek przetargach dla DB. Maj będzie zatem tym miesiącem, kiedy będziemy przechodzić audyt.

Czy jakieś inne rynki, poza Niemcami, jeszcze interesują Newag?

Pracujemy nad tym.

Jaką część dochodów firmy stanowią dochody ze sprzedaży pociągów?

Impulsy to w tej chwili jest nasz corebiznes. Myślę, że w roku 2017 przychody ze sprzedaży Impulsa będą kształtować się na poziomie 70-75%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5