NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych. Czy to rewolucja w PLK?

| jz, Rynek-Kolejowy.pl 08.09.2015 173

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-08 10:46:30 Autor: niekolejarz
---.42.141.171
OCZYWISTA-OCZYWISTOŚĆ zauważona po 25 latach: Jakość materiałów, właściwy dobór firm, realne harmonogramy już na początku inwestycji wpływają na terminowość inwestycji. Chociaż, lepiej późno niż wcale !!!
2015-09-08 10:58:07 Autor: takkolejarz
---.static.ip.netia.com.pl
Padły wielkie słowa, teraz czekamy na czyny.
2015-09-08 11:01:05 Autor: j.k.
---.centertel.pl
Hasła , slogany i tak upłynie następna kadencja,za które otrzymuje Zarząd i jego pełnomocnicy kolosalną premię, a pracownikom na posterunkach przywiążą do tyłka miotłę jako kolejną dodatkową czynność, a gdzie bezpieczeństwo?
2015-09-08 11:18:52 Autor: LD
---.tktelekom.pl
Poprzednią wersję artykułu wypadałoby usunąć.
2015-09-08 11:30:43 Autor: podróżnik
---.81.168.130
Autorowi najwyraźniej pomyliły się daty:
dzisiaj nie jest 1 kwietnia.
A tak bardziej poważnie - widać po tym, że obecnym włodarzom PKP starcza jedynie pary aby zadąć w gwizdek. Nic więcej.
2015-09-08 12:25:28 Autor: nn
---.centertel.pl
A pamiętacie jak prezes Filip prezentował wielki plan optymalizacji sieci, który miał dać raj na kolei? Dziwne bo PLK jakoś nie chwali się efektami i samym programem....
2015-09-08 13:07:36 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Słuszna uwaga, że do przetargu mogła startować każda "firma teczka". Remont na linii nr 353 Poznań Wschód - Skandawa, na odcinku Mogilno - Janikowo wygrała firma Rajbud z Tczewa która dotychczas zajmowała się remontem i budową przystanków tramwajowych i kilku peronów kolejowych, nie mająca sprzętu do prowadzenia kompleksowej wymiany nawierzchni kolejowej. Roboty na tym odcinku będą prowadzone przez inne podmioty dysponujące takim sprzętem jako podwykonawcy (np. PPM-T Gdańsk czy Energetyka).
2015-09-08 13:25:22 Autor: Tate
---.centertel.pl
Skoro robi to PLK, pod wodzą Filipa Wojciechowskiego, który pojęcia nie ma o kwestiach merytorycznych, to nie bedzie WOIK, tylko WOIDB:

Wielkie Och i D... Blada
2015-09-08 14:35:26 Autor: radick
---.static.ip.netia.com.pl
Normalnie hasło jak za czasów PRL...Chyba zbliżają się wybory
2015-09-08 22:09:47 Autor: Uważajcie na Ramzesa
---.static.chello.pl
Ramzes znowu klepie w klawiaturę wypisując nieprawdziwe informacje, gdy prawdziwe są nawet dostępne na stronach RK. Przetarg na L353 wygrało PPMT, a nie żaden Rajbud, który co najwyżej może być podwykonawcą.

Ramzes czas najwyższy się ogarnąć i sprawdzić coś przed napisaniem, bo błędnych informacji miałeś już sporo.
2015-09-09 07:19:56 Autor: Neptun
---.play-internet.pl
HURAOPTYMIZM...
A naprawę inwestycji realizowanych przez CRI należny zaczynać od dołu. Tzn. od Kierowników Kontraktów, Dyrektorów Projektów itp. tj. pionów CRI bezpośrednio stykających się na budowie z Wykonawcą, Inżynierem.
PKP PLK wprowadza procedury ISO... SMS... i wiele innych , a zwykły Raport np. Inżyniera uzgadniają 177 dni!! bez konsekwencji ( jak się zwrócił uwagę to wysyłają pismo.... strona trzecia, "brak przecinka" itp...) - KPINA...!!!
PKP w dokumentach przetargowych umieszcza ambitne HASŁA- " praca wielozmianowa" KAMIENIE MILOWE (i wiele innych...) a w rzeczywistości - złapać "kolejarza" o 15.00 w pracy - CUD!!. Dalej - analizując zapisy NOTATEK z narad koordynacyjnych, rad budowy pierwszej lepszej inwestycji CRI - 75-80% tematów NIEZAŁATWIONYCH po stronie INWESTORA PKP..... czy ktoś to z Zarządu WIE??
I tak bym pisał i pisał.
Dlatego też autor tych ................ niech zejdzie na ziemie.
2015-09-09 09:04:10 Autor: inżynier1
---.devs.futuro.pl
@Neptun
Witam Kolegę :) Mam identyczne doświadczenia z współpracy z PLK, a raczej jej usiłowania. Na nic programy i hasła, jak nie będzie kompetentnych, nastawionych na współpracę i odpowiedzialnych zespołów projektowych! A jest - logika Kalego! Jak KK czy DP nie udzialać odpowiedzi i nie podejmować decyzji, to dobrze, a jak Wykonawca lub Inżynier żądać dobrej dokumentacji i współdziałania - to źle! Dopóki miernoty będą zarządzać projektami i kontraktami to nic się nie zmieni - po 200 roszczeń i więcej, o setkach zmian nie wspomnę. Proponuję Hasło - DRP! Do Roboty Panowie!
2015-09-09 20:06:45 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Rajbud z Tczewa wygrał przetarg na remont linii 131 Chorzów Batory - Tczew na odcinku Piotrków Kujawski - Zaryń a nie odcinka Mogilno - Janikowo jak błednie podałem
2015-09-09 21:00:43 Autor: mocca
---.centertel.pl
"Mam szczerą nadzieję, że wskazane zapowiedzi wejdą lada dzień w życie, a ich autorom, młodym ludziom zarządzającym od niedawna PKP PLK, starczy determinacji, aby ucywilizować proces inwestycyjny na kolei" - Powiedział Pan Janusz Zubrzycki z TOR
widać że Pan Janusz zielonego pojęcia nie ma o poziomie kompetencji tych młodych ludzi napływających do PLKi niczym uchodźcy do Europy. Otóż jak ci młodzi ludzie maja usprawnić proces jak pojęcia nie mają jak działa kolej?! Nie znają nawet podstaw ani roli trzech podstawowych branż technicznych dla linii kolejowej, już nawet wspominać nie chce że o wiedzy o zamknięciach torowych, tak istotnych dla prowadzenie ruchu przy inwestycjach nigdy nie słyszeli.
Za to są wyćwiczeni w klepaniu durnych raportów, gdzie powielają dane których totalnie nie są w stanie zrozumieć, tylko jak małpki za banana przekopiowują z jednej tabelki do drugiej a ludzie na linii nie nadążają podawać danych zamiast realnie się zając swoimi projektami i dopilnować jakości robót. :(
2015-09-09 22:05:56 Autor: NEPTUN
---.gdansk.vectranet.pl
MOCCA..
MOCne słowa! ale prawdziwe.
Poprzychodzili do PLk-ki ludzie z firm ciepłowniczych, z telekomunikacyjnych itp. i od razu do rządzenia kontraktami... KOLEJOWYMI. Zamknięcia torowe - czarna magia, co to szyna, przechyłką , blokada liniowa,itp. Dobrze że PLK-ka na swojej stronie internetowej tzw. "wewnętrznej" udostępniła BROSZURĘ KOLEJ W PIGUŁCE dla nowych pracowników. Ufffffff.
tu prośba do Pana KOTTE aby naprawdę zainteresował się Oddziałami CRI....
NEPTUN
2015-09-12 20:47:36 Autor: przewoźnik prywatny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż z tego , że już są i będą większe prędkości pociągów towarowych skoro mentalność i podejmowanie decyzji przez dyżurnych ruchu jest z okresu "Gierka". Pociąg wjeżdża do stacji i musi się zatrzymać bo: szlabany na czas nie zamknięte., nie zamówiona na czas droga do następnej stacji, a bo to towar więc nie z ludźmi, itd, itp. Nadrabiamy szybkościami aby potem czekać na wjazd lub wyjazd ze stacji. To jest rzeczywistość.
2015-09-12 22:00:00 Autor: z gumna
---.146.10.229.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Neptun, Inżynier, Mocca - nie bronię CRI. Uważam tę firmę za zbędną, jeśli chodzi o prowadzenie robót. Przydzielić kasę i się odstosunkować. Zakłady, które teraz muszą wygryzać fuszerki poodbiorowe, same by sobie z projektami i robotami poradziły - jest tam fachowa kadra do biegania po torach.
Ale, wykonawcy też maja sporo za uszami. "Projektuj i buduj" - tak szczerze: mieliście robotę, na której byliście terminowo na "sicher" z dokumentacją?
Ja takiej nie widziałem.
Podwykonawcy - kurde, skąd wy ich bierzecie. Specjaliści, jak ci "mlodzi zarządzający" z PLK-i. Niektórzy, puszczeni samopas, pierwszy raz w torach.
Dalej - skrócone "rozkłady jazdy". Jeśli ktoś chce mi wmówić, że za większą kasę, ale krócej, da się zrobić lepiej, to mu w nos mówię: szukaj łosiu, frajera gdzie indziej.
W dodatku, kiedy ten termin, bez cienia przesady, jest z sufitu.
Jak dołożyć wspomniany sen wariata - milestones - zaczyna panować totalna "przejezdność". Ktoś chyba z ekipy Telemarketu zlądował. Tam się hasło może i sprawdzało - tutaj wraca robota na 22 lipca.
2015-09-13 17:04:34 Autor: siudym
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten wzrost to pikuś. Maja z dnia na dzień coraz wiekszy wzrost w przesyłaniu do Sekcji Eksploatacji tabelek, sprawozdań i analiz. Są mistrzami w tej bankopapierologi.
2015-09-13 20:39:54 Autor: pol_ak
---.dynamic.chello.pl
Czyny już są.

Konsorcja po prekwalifikacji Kraków - Katowice:

1. Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft
2. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman
3. Konsorcjum: Skanska (Polska), Skanska (Czechy), Skanska SK (Słowacja)
4. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados, Polaqua (dawniej Pol-Aqua)
5. Konsorcjum: ZUE, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Mota-Engil Central Europe

To pierwszy przetarg według nowych zasad. Tylko dwie polskie firmy gdzie nie jest umoczony obcy kapitał.

I kto tu mówi o promowaniu polskich firm!!!!!

Dalej będziemy parobkami na garnuszku zachodu.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5