Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza modernizacja stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
09-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza modernizacja stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski
Rusza modernizacja stacji oraz systemu sterowania ruchem między Siedlcami i Terespolem. Perony będą bardziej funkcjonalne, powstaną też wygodne przejścia podziemne. Zyskają również kierowcy, którzy skorzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Dodatkowo podwyższona zostanie efektywność systemu sterowania. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły drugi etap modernizacji trasy Siedlce – Terespol – granica państwa. Pierwszy etap pozwolił na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów.

Prowadzona obecnie inwestycja polega przede wszystkim na modernizacji systemów sterowania ruchem oraz łączności. Na przejazdach kolejowo-drogowych zainstalowana zostanie samoczynna sygnalizacja przejazdowa. Stacje Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski zostaną zmodernizowane. Przebudowane zostaną tory i perony, które zostaną podwyższone. W obrębie stacji pojawią się m.in. nowe przejścia podziemne z których będą mogli korzystać niepełnosprawni. Na stacjach przeprowadzone będą również prace modernizacyjne w zakresie obiektów inżynieryjnych, rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej i budynków służących bezpośrednio utrzymaniu ruchu kolejowego. Inwestycja przyniesie też wiele korzyści dla kierowców, którzy będą mogli skorzystać m.in. z przebudowanych przejazdów kolejowych czy nowego przejazdu pod stacją w Siedlcach.

Dodatkowo, na stacjach przebudowany zostanie system odprowadzania wody. Wszystkie nowe rozjazdy wyposażone zostaną w nowy system drenażu. Skuteczny system odprowadzania wody zapewnia możliwość sprawnego eksploatowania torów kolejowych przez wiele lat, co pozwala na utrzymanie wysokiej prędkości maksymalnej pociągów.

Aktualnie modernizowane są nastawnie w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Wkrótce ruszy także budowa nastawni w Łukowie, tunelu dla pieszych w Międzyrzecu Podlaskim oraz wiaduktu kolejowego w obrębie stacji Siedlce.

W ramach pierwszego etapu inwestycji, modernizacji poddane zostały odcinki między większymi stacjami na trasie. Przebudowano wszystkie tory, obiekty inżynieryjne – mosty, wiadukty i przepusty, sieć trakcyjną oraz przejazdy kolejowe. Pozwoliło to na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów towarowych do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, a jego koszt to prawie 550 mln PLN netto.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Zobacz również:

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

Biznes

W pociągu z Rosji przemycano rekordowe ilości papierosów

mj / inf. pras. 22 czerwca 2017

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Pasażer

PKP IC: Mniej TLK do Terespola

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 30 grudnia 2014

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Pasażer

Pociąg do Mińska nie zniknie? Trwają negocjacje

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2015

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Pasażer

Warszawa – Mińsk: Co dalej z nocnym połączeniem?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 kwietnia 2015

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Pasażer

Pociąg do Mińska zostanie, ale tylko dwa razy w tygodniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5