Partnerzy serwisu:
Biznes

Rok 2015 w Stadlerze: 4,2 mld zł w kontraktach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Christian Spichiger, prezes Stadler Polska

Podziel się ze znajomymi:

– Rok 2015 był dla nas czasem wyzwań, intensywnej pracy, ale także wielu sukcesów – podsumowuje rok Christian Spichiger, prezes Stadler Polska. Łączna wartość zrealizowanych i rozpoczętych przez zakład kontraktów wyniosła ponad 4,2 mld złotych.

Najbardziej doniosłym wydarzeniem tego roku było dla nas zakończenie projektu dostawy 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3 do PKP Intercity - 10 grudnia przekazaliśmy przewoźnikowi ostatni pojazd. Dzięki temu, 13 grudnia 2015, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, pociągi wyjechały na tory. Zostały bardzo dobrze przyjęte przez pasażerów, z czego bardzo się cieszę. Tym samym osiągnęliśmy nasz cel – dostarczyliśmy wszystkie pojazdy w terminie, z zachowaniem wymaganej, wysokiej jakości.

Równolegle do projektu PKP Intercity realizowaliśmy zamówienia dla klientów zagranicznych –  węgierskiego Gysev, niemieckiego MSH, holenderskiego Arriva i włoskiego FNM. Wszystkie zostały zakończone terminowo. Prowadziliśmy także usługę utrzymania floty należącej do ŁKA, Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich oraz – od września – dla PKP Intercity.

W 2015 zakończyliśmy projekt dostawy taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ostatnie 4 z 20 zamówionych pojazdów dostarczyliśmy przewoźnikowi w lutym 2015. Ich eksploatacja i utrzymanie przebiegają bez zakłóceń. W listopadzie Urząd Transportu Kolejowego potwierdził pełną zgodność pojazdu FLIRT3 dla ŁKA z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności. Tym samym jest to pierwszy w Polsce pojazd systemu kolei konwencjonalnej w pełni zgodny z surowymi wymogami europejskimi TSI. Jestem dumny, że powstał on właśnie w naszym siedleckim zakładzie. Aktualne czekamy na potwierdzenie zgodności z TSI pojazdu FLIRT3 dla PKP Intercity – mamy nadzieję na otrzymanie decyzji UTK jeszcze w tym roku.

Wielkim sukcesem Stadler Polska w 2015 było otrzymanie rekordowego zamówienia od holenderskich kolei państwowych NSR na dostawę 58 pojazdów FLIRT3. Jest to największe dotychczas zlecenie eksportowe otrzymane przez nasz zakład. Jego wartość przekracza miliard złotych. Zrealizowane w przeszłości zamówienia dla innego holenderskiego klienta – Arriva, potwierdziły solidność, wysoką jakość i terminowość siedleckiego zakładu, co przyczyniło się do otrzymania tego zlecenia.

Przed nami nowy rok i kolejne wyzwania – będziemy kontynuować realizację zamówień, dbając o najwyższą jakość produkowanych pojazdów i terminowość, aby sprostać oczekiwaniom naszych Klientów.

W 2016 siedlecki zakład będzie realizował w większości zamówienia eksportowe. Oprócz wspomnianego kontraktu dla kolei holenderskich, będziemy budować pojazdy dla węgierskich kolei państwowych MAV (15 ezt typu FLIRT), naszych klientów z Włoch (TPER – 7 pojazdów FLIRT, FNM – 4 pojazdy GTW) i innych.

Chciałbym tutaj dodać, że prawie 40% komponentów do produkcji zamawiamy u polskich dostawców. A ponad 65% wszystkich naszych dostawców stanowią polskie firmy, które dzięki współpracy z nami mogą eksportować dodatkowo swoje produkty także do innych zakładów Grupy Stadler.

Dzięki realizowanym kontraktom w 2016 będziemy się dalej rozwijać. Inwestujemy 40 mln zł w rozbudowę zakładu w Siedlcach. Plan obejmuje powiększenie powierzchni produkcyjnej i budowę nowych biur. Stadler Polska jest jednym z największych pracodawców w Siedlcach – obecnie zatrudniamy ok. 700 wykwalifikowanych pracowników. Dzięki rozbudowie zakładu powstaną kolejne miejsca pracy. Rozwijamy naszą działalność tutaj, ponieważ jesteśmy przekonani o potencjale polskiego rynku. Zakład powstał z myślą o realizacji, obok kontraktów eksportowych, przede wszystkim zamówień z rynku lokalnego. Planujemy więc udział w nowych przetargach na rynku polskim i mamy nadzieję na zdobycie kolejnych zamówień.

Christian Spichiger, prezes Stadler Polska
 

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5