Trwają prace torowe na odcinku Radom-Rożki i Jastrząb–Szydłowiec–Skarżysko Kamienna. Wymieniana jest m.in. nawierzchnia torowa na długości blisko 12,5 km i zabudowywane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji na 5 przejazdach kolejowych. Wykonanie tych robót jest możliwe dzięki pozyskaniu dotacji z budżetu państwa i Funduszu Kolejowego w wysokości 25 mln zł.
Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie realizowane właśnie zadanie wpisuje się w projekt rewitalizacji odcinka Radom- Kielce linii nr 8. Głównym założeniem tego zadania jest przywrócenie prędkości konstrukcyjnej dla pociągów pasażerskich. Dla trasy Radom-Skarżysko Kamienna wynosi ona 100 – 120 km/h, a dalej do Kielc – 90 km/h.
- W ramach planowanych robót przewidziana jest modernizacja torów, obiektów inżynieryjnych, przebudowa istniejących urządzeń sterowania ruchem, zabudowa urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych i modernizacja sieci trakcyjnej – wylicza Małgorzata Kwiatkowska.
Zakłada się, że te cele rewitalizacji zostaną osiągnięte do końca 2015r.