Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Realizacja Rail Baltiki do 2023 roku zagrożona. Projektowanie linii utknęło w sądzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Realizacja Rail Baltiki do 2023 roku zagrożona. Projektowanie linii utknęło w sądzie
Spór o to, kto ma zaprojektować odcinek magistrali E75 utknął w polskim wymiarze sprawiedliwości. Bardzo trudno będzie sprawić, aby prace projektowe dla odcinka Czyżew – Białystok rozpoczęły się w tym roku. Ale wciąż jest to możliwe.

Przypomnijmy: PKP PLK wybrały wykonawcę projektu modernizacji, którym miało zostać konsorcjum KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne i KV Consultores De Ingenieria, Proyectos y Obras. Jednak w 2014 roku Krajowa Izba Odwoławcza wykazała, że cena oferty była rażąco niska i stanowiła zaledwie 23% kwoty którą inwestor zamierzał przeznaczyć na prace. PKP PLK odwołały się od decyzji Krajowej Izby Odwoławczej. Sprawę skierowano do sądu.

Pierwsza rozprawa odbyła się 8 stycznia 2015 i… zakończyła się przeniesieniem sprawy do wydziału gospodarczego innego sądu. Teraz proces przenoszenia akt i oczekiwanie na kolejną rozprawę może przeciągnąć się aż do wakacji.

Biorąc pod uwagę upływający czas i tempo prac polskich sądów zarządca infrastruktury kolejowej ma 3 wyjścia, z których jedno: bierne obserwowanie postępów zapewne długotrwałej sprawy sądowej, wydaje się najgorszym. PKP PLK może też wycofać wniosek z odwołaniem na decyzję KIO i podpisać umowę z którymś z oferentów w przetargu, musi liczyć się jednak z procesem wytoczonym przez KV. Zarządca infrastruktury może także wycofać wniosek w sprawie decyzji KIO i rozpisać nowy przetarg. Wtedy jednak będzie musiało się liczyć z procesami ze strony KV i ze strony potencjalnego wykonawcy, który mógł być wybrany po decyzji KIO.

Jaką decyzję podejmie PKP PLK  okaże się wkrótce. Ważne, by zarządca infrastruktury działał szybko, aby Polska nie straciła całej dotacji przeznaczonej na realizację inwestycji.

Więcej informacji na ten temat w Monitorze! Zapraszamy do naszego nowego serwisu!

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5