Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Rafamet podpisał kontrakt z marokańską koleją

Dalej Wstecz
Autor:

Rafamet

Data publikacji:
18-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rafamet

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Rafamet podpisał kontrakt z marokańską koleją
Rafamet podpisał dziesiąty kontrakt z Państwowymi Kolejami Królestwa Maroka (ONCF). Umowa dotyczy tokarki nadtorowej typu UBF 112 N. Tymczasem są perspektywy dalszej współpracy.

Maszyna trafi do zakładów kolejowych w Oujda, nad granicą algierską. - Jest to jedyny zakład w Maroku, który do tej pory nie ma żadnej naszej obrabiarki kolejowej – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor ds. eksportu w Rafamet. Jak dodaje, koleje marokańskie są swoistym „polem doświadczalnym” Rafametu, gdyż każda dostarczona temu klientowi maszyna jest inna. Pracują tam jeszcze proste tokarki kolejowe, konwencjonalne, bez sterowania numerycznego, dostarczone pod koniec lat 70, w ślad za którymi poszły następne zamówienia: na podtorówki średnią i ciężką, tokarkę karuzelową do kół oraz inne modele tokarek kołowych.

Zamówiona pod koniec listopada tokarka zostanie wysłana do klienta jesienią 2013 r. Jest to standardowy termin przy tego typu zamówieniach, jednak, jak podkreśla dyrektor Rustanowicz, gdyby była taka potrzeba, maszyna mogłaby być dostarczona wcześniej. Tymczasem jest szansa na kolejne kontrakty.

Skąd taka popularność firmy z Kuźni Raciborskiej w Maroku? - Jesteśmy tam postrzegani jako bardzo solidny i profesjonalny dostawca. Nigdy nie było najmniejszej wpadki zarówno jeśli chodzi o technikę, jak i dotrzymanie terminów. Ta dziesiąta już zamówiona przez koleje marokańskie maszyna jest ukoronowaniem pracy, którą włożyliśmy w obsługę tego klienta. Jednym z naszych atutów jest bardzo dobry i szybki serwis posprzedażny. Mamy znakomitych inżynierów serwisowych, którzy są wysoko cenieni i zdarzało się nawet, że jeden z nich naprawiał maszynę naszego konkurenta, która stała bezużytecznie od dłuższego czasu. To wszystko, miarka po miarce, zaprocentowało – tłumaczy A. Rustanowicz.

Jak dodaje, Maroko to kraj bardzo szybko rozwijający się, a tym samym perspektywiczny rynek. - To pierwszy kraj afrykański, który już w 2015 r. będzie miał TGV, czyli pociąg o dużych szybkościach. W projekcie tym Rafamet również będzie miał swój udział. Niezależnie od tego, koleje marokańskie w dalszym ciągu inwestują w następne maszyny i w tej chwili bierzemy udział w kolejnych przetargach – zdradza A. Rustanowicz. - Klient ma do nas zaufanie, do naszych ludzi, do naszej solidności, techniki, serwisu posprzedażnego. Nie bez znaczenia jest również to, że nasz kontrahent za każdym razem ma tych samych rozmówców. Moja pierwsza podróż służbowa do Maroka w sprawach Rafametu odbyła się w 1980 r. Minęło ponad 30 lat i nadal spotykamy się prawie w tym samym gronie, a przez to klimat naszych pertraktacji jest zupełnie inny. Oczywiście, negocjacje zawsze są trudne, bo na tym ciekawym rynku jest przecież obecna cała nasza konkurencja, ale jest dużo łatwiej, jeśli reprezentuje się firmę znaną i cenioną. Zawsze też rozmawiając o konkretnej maszynie staram się przekazywać ostatnie nowiny o firmie, jej wszystkich „świeżych”sukcesach. I tak np. klient z Maroka z dużym zainteresowaniem słuchał tej jesieni o naszych sukcesach w innym kraju arabskim - Arabii Saudyjskiej, w Belgii czy w Chinach – dodaje.

Kontrakt na obrabiarkę UBF 112 N został podpisany 22 listopada.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rafamet lekko na plusie

Biznes

Rafamet lekko na plusie

inf. pras oprac. JM 18 listopada 2021

Nowe eksportowe sukcesy Rafametu

Tabor i technika

Nowe eksportowe sukcesy Rafametu

Michał Szymajda 01 lutego 2018

Klient z Rosji zamówił w Rafamecie tokarkę podtorową

Tabor i technika

Gdzie jest granica zużycia koła?

Tabor i technika

Gdzie jest granica zużycia koła?

Martyn Janduła 09 listopada 2016

Zobacz również:

Rafamet lekko na plusie

Biznes

Rafamet lekko na plusie

inf. pras oprac. JM 18 listopada 2021

Nowe eksportowe sukcesy Rafametu

Tabor i technika

Nowe eksportowe sukcesy Rafametu

Michał Szymajda 01 lutego 2018

Klient z Rosji zamówił w Rafamecie tokarkę podtorową

Tabor i technika

Gdzie jest granica zużycia koła?

Tabor i technika

Gdzie jest granica zużycia koła?

Martyn Janduła 09 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5