Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne kasują tabor. ED73 kończy swój żywot

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne kasują tabor. ED73 kończy swój żywot
Fot. Szakal, CC BY-SA 4.0ED73 001
Przewozy Regionalne kasują kolejne zbędne im do codziennej pracy operacyjnej wagony. Wśród przeznaczonych do kasacji pojazdów jest również rodzynek: wyprodukowany w jednym egzemplarzu ED73-001.

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej 15 lipca, przy okazji prezentacji założeń do rozkładu jazdy pociągów specjalnych, na Pol’and’Rock Festival prezes Przewozów Regionalnych, Krzysztof Zgorzelski mówił, że spółka nie dysponuje już zasobami taborowymi, które pozwoliłyby na uruchamianie połączeń na tak duże imprezy masowe. Likwidacja zbędnego „do codziennej pracy operacyjnej” taboru jest bowiem, obok Programu Dobrowolnych Odejść, jednym z elementów przeprowadzonej restrukturyzacji. Jak poinformował Zgorzelski, przez ostatnie kilka lat fizycznej likwidacji uległy 463 jednostki taboru (wagony, lokomotywy, ezt, starsze autobusy szynowe i lokomotywy elektryczne).

– Następne są przygotowane do likwidacji, ale proszę pamiętać, że ten tabor jest stary. Wożenie pasażerów tak wiekowym taborem jest po prostu niekomfortowe, a z drugiej strony – stanie w krzakach też kosztuje. Ograniczyliśmy swój potencjał do standardowej oferty zamawianej przez organizatorów przewozów, czyli przez marszałków – powiedział.

Jakby na potwierdzenie tych słów Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na zbycie i fizyczną likwidację kolejnych pojazdów. Chodzi o elektryczne jednostki trakcyjne EN57 o numerach 664, 820, 905, 1058, 1077, 1234, 1022, 602, 813, 852, 1146 i 1192.

Skasowany ma być też jeden wagon 112A oraz ED73 z numerem 001 z 1997 roku. Ten drugi pojazd jest wyjątkowy, ponieważ wyprodukowano go tylko w jednym egzemplarzu, w 1997 roku. W stosunku do EN57 i EN71, z których się wywodzi, mógł pochwalić się rozwiązaniami, które eliminowały ich największe wady. Miał na przykład stosunkowo nowoczesne, ciche wózki, posiadał drzwi odskokowe, połówkowe pantografy, ogrzewanie piecykowe, wygodne fotele i przestrzeń dla pasażerów niepełnosprawnych (choć podłoga pozostała na tej samej wysokości co w EN57). Ostatnim jego zadaniem było prowadzenie pociągów IR między Łodzią a Warszawą.

Oferty na zakup i fizyczną likwidację taboru można składać do 31 lipca 2019 roku. Pojazdy trzeba fizycznie zlikwidować, aby nie mogły podjąć pracy przewozowej nigdy więcej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5