Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przetarg na studium dla tunelu średnicowego w Łodzi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
03-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na uzupełniające studium wykonalności wraz z dokumentacją przetargową dla wariantu XIV tunelu średnicowego, realizowanego w ramach budowy linii kolejowej w tunelu od stacji Łódź Fabryczna do linii nr 15.

Według informacji na stronie zamawiającego, zakres Studium obejmuje: opracowanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i hydrogeologicznej, kwerendę archeologiczną, ocenę możliwości budowy przystanków w tunelu w aspekcie geometrycznym i funkcjonalnym, określenie oddziaływania inwestycji na infrastrukturę miejską oraz opracowanie analizy kosztów i korzyści. Zakres dokumentacji przetargowej obejmuje opracowanie programu funkcjonalno – użytkowego oraz oszacowanie, na jego podstawie, wartości zamówienia oraz rozbicie ceny ofertowej na planowane koszty prac projektowych oraz planowane koszty określonych w PFU robót budowlanych.

Zarządca infrastruktury oczekuje określenia optymalnego dla realizacji tunelu wariantu inwestycyjnego (przy pomocy analizy wielokryterialnej) oraz określenia najlepszego modelu finansowania projektu. Wykonawca ma przeanalizować 4 warianty: tzw. bezinwestycyjny (traktowany jako punkt odniesienia w analizie kosztów i korzyści), budowę tunelu bez przystanków, budowę tunelu z jednym przystankiem (tzw. "stacja Manufaktura"), ale z pozostawieniem technicznej możliwości późniejszej budowy dodatkowych przystanków dla ruchu aglomeracyjnego, oraz jednoczesną budowę tunelu i wszystkich przystanków, których liczbę i lokalizację ma także określić opracowany dokument.

Oferty w postępowaniu można składać do 14 marca. Kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany do ukończenia studium w ciągu 435 dni od udzielenia zamówienia.

Przypomnijmy, że budowa tunelu średnicowego ma na celu zintegrowanie łódzkiego węzła kolejowego i poprawę jakości zarówno przewozów aglomeracyjnych i regionalnych, jak i ponadregionalnych. Odnoga do stacji Łódź Kaliska będzie wykorzystywana przez pociągi dalekobieżne wschód - zachód (np. Warszawa - Wrocław), a do stacji Łódź Żabieniec - północ - południe (np. Katowice/Kraków - Trójmiasto). Inwestycja jest przewidziana do finansowania częściowo ze środków unijnych. W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) umieszczono ją na liście inwestycji kolejowych na pozycji nr 25.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5