PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie ogłosiło czterozadaniowy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej w zadaniu "Usuwanie skutków powodzi z roku 2010 na linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy oraz linii nr 62 Tunel - Sosnowiec Główny". Otwarcie ofert nastapi 21 grudnia.
Zadanie nr 1„Wykonanie dokumentacji projektowej odbudowy skarpy nasypu w km 297,350 – 297, 400 na odcinku Niedźwiedź – Zastów linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny” obejmuje wykonanie projektu odbudowy skarpy nasypu w km 297,350 – 297,400 wraz ze wzmocnieniem (w oparciu o badania geologiczne). Ponadto w projekcie należy ująć wykonanie następujących robót:
* demontaż i ponowne wbudowanie nawierzchni toru nr 2;
* podbicie toru nr 1 i 2 wraz z oprofilowaniem i uzupełnieniem podsypki na długości osuwiska oraz po 100 mb przez i za osuwiskiem (łącznie 500 mb). Regulację osi torów (przywrócenie niwelety do stanu z przed wystąpienia osuwiska) na w/w długości
z dowiązaniem do istniejącej niwelety należy wykonać na podstawie pomiarów
w terenie oraz w oparciu o aktualny profil linii będący w posiadaniu Kolejowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartografii w Krakowie;
* wykonanie obsiewu skarpy nasypu na powierzchni umocnienia (np. z wykorzystaniem technologii hydrosiewu).
Zadanie nr 2 „Wykonanie dokumentacji projektowej zabezpieczenia skarpy nasypu w km 272,370 – 272,410 na odcinku Tunel – Miechów, linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny” wykonanie projektu odbudowy skarpy nasypu w km 272,370 – 272,410 wraz ze wzmocnieniem (w oparciu o badania geologiczne). Ponadto w projekcie należy ująć wykonanie następujących robót:
* podbicie toru nr 2 wraz z oprofilowaniem i uzupełnieniem podsypki w km 272,320 – 272,460. Regulację osi toru nr 2 ( przywrócenie niwelety do stanu z przed wystąpienia osuwiska) na w/w długości z dowiązaniem do istniejącej niwelety należy wykonać na podstawie pomiarów w terenie oraz w oparciu o dokumentacje powykonawczą ( zał. nr 1);
* wycinkę krzaków na powierzchni 980 m2 ;
* odbudowę odwodnienia z korytek betonowych na całej długości osuwiska z odprowadzeniem do istniejącego przepustu w km 272,385 oraz wykonanie wzmocnienia wlotu i wylotu przepustu;
* przepust w km 272,385:
- odmulenie przepustu wraz z oczyszczeniem wlotu i wylotu oraz odprowadzenie wód;
* wyprostowanie słupa trakcyjnego (lokata 272-14) pochylonego na zewnątrz toru lub wymianę z zastosowaniem fundamentu palowego;
* wykonanie obsiewu skarpy nasypu na powierzchni umocnienia
(np. z wykorzystaniem technologii hydrosiewu).
Zadanie nr 3 „Wykonanie dokumentacji projektowej zabezpieczenia skarpy nasypu w km 302,180 – 302,300 na odcinku Niedźwiedź – Zastów linii nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny” obejmuje wykonanie projektu odbudowy skarpy nasypu w km 302,180 – 302,300 tor nr 2 wraz ze wzmocnieniem (w oparciu o badania geologiczne). Ponadto w projekcie należy ująć wykonanie następujących robót:
* Podbicie toru nr 2 wraz z oprofilowaniem i uzupełnieniem podsypki w km 302,150 – 302,350. Regulację osi toru nr 2 ( przywrócenie niwelety do stanu z przed wystąpienia osuwiska) na w/w długości z dowiązaniem do istniejącej niwelety należy wykonać na podstawie pomiarów w terenie oraz w oparciu o dokumentacje powykonawczą dla toru nr 2 (zał. nr 1);
* Wycinkę krzaków na powierzchni 2000m2
* Odbudowę odwodnienia z korytek betonowych na całej długości osuwiska wydłużonej o 25m z każdej jego strony (łącznie 170 mb) z odprowadzeniem do istniejącego przepustu w km 302,231 oraz wykonanie wzmocnienia wlotu i wylotu przepustu;
* Przepust w km 302,231:
- odmulenie przepustu wraz z oczyszczeniem wlotu i wylotu oraz odprowadzenia wód.
* Wykonanie obsiewu skarpy nasypu na powierzchni umocnienia
(np. z wykorzystaniem technologii hydrosiewu.
Zadanie nr 4 „Wykonanie dokumentacji projektowej odbudowy skarpy nasypu w km 4,750 – 4,870 tor nr 2 na odcinku Tunel – Charsznica linii nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny” obejmuje wykonanie projektu zabezpieczenia skarpy nasypu w km 4,750 – 4,870 tor nr 2 obejmujący odbudowę, umocnienie i zabezpieczenie skarpy na całej długości osuwiska na podstawie wykonanych ekspertyz, w oparciu o badania geologiczne. Ponadto w projekcie należy ująć wykonanie następujących robót:
* podbicie mechaniczne na długości całego łuku toru nr 1 w km 3,507 – 5,503 (1996 mb) oraz toru nr 2 w km 3,807 – 5,503 (1696 mb) wraz z oprofilowaniem
i uzupełnieniem podsypki oraz ścięciem ław torowiska;
* wytyczenie i zabezpieczenie kabli SRK przebiegających podstawą nasypu.