Na trójmiejskim odcinku magistrali E65 trwają prace związane z wymianą tłucznia. Czytelników „Rynku Kolejowego" irytuje fakt, że dzieje się to na świeżo zmodernizowanych fragmentach toru szlaku.
– Już nie tylko w Gdyni Chyloni zdjęto tor szlakowy. Tor demontowany jest także na odcinku Gdynia Orłowo – Sopot – zaalarmowali nas czytelnicy, przerażeni faktem, że fragment linii kolejowej wyremontowany zaledwie kilkanaście miesięcy temu wymaga napraw. Jak się okazuje, nie wpływa to jednak na opóźnienia pociągów.
– Nasze pociągi nie notują opóźnień na szlaku w Trójmieście ze względu na prowadzone prace. Były one zaplanowane wcześniej i w porozumieniu z PKP PLK został przygotowany rozkład jazdy – informuje Marta Ziemska, rzecznik PKP Intercity.
Informację, że prace nie są wykonywane w trybie nagłym, potwierdza też rzecznik Polskich Linii Kolejowych, Karol Jakubowski. Uspokaja, że zakończa się one przed okresem wzmożonego ruchu na magistrali, z którym zawsze mamy do czynienia latem.
– Prace na tym odcinku zostały zaplanowane wcześniej i ich harmonogram został uwzględniony przy organizacji obecnego rozkładu jazdy. Wykonywane prace na stacji w Chyloni nie zaburzają zaplanowanego ruchu pociągów. Wymiana tłucznia w tej lokalizacji potrwa do 13 czerwca. Prace prowadzone na szlaku Gdynia Orłowo – Sopot, zakończą się 24 maja, na stacji Gdynia Główna, natomiast potrwają również do 13 czerwca – wyjaśnia.
Przyczyną napraw w Gdyni Głównej i pomiędzy Orłowem a Sopotem jest inna niż w przypadku Chyloni. Są to prace związane z wymianą tłucznia, który został zalany z terenu pozakolejowego.
– Chcemy, aby firma wykonała naprawy w okresie, gdy na fragment szlaku obowiązuje gwarancja. Podkreślam, że nie płacimy za te prace – dodaje Karol Jakubowski. O sytuacji w Gdyni Chyloni przeczytasz TUTAJ.