Partnerzy serwisu:
Biznes

PR zleciły ZNTK Mińsk modernizację pociągów z wolnej ręki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
08-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PR zleciły ZNTK Mińsk modernizację pociągów z wolnej ręki
Spółka Przewozy Regionalne poinformowała instytucje unijne zawarciu bez przetargu umowy napraw rewizyjnych z modernizacją 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Pociągów nie naprawiły wybrane w przetargu Fablok i ZNTKiM Gdańsk.

Przewozy Regionalne wykonanie zamówienia na wykonanie napraw rewizyjnych (właściwie - czynności czwartego poziomu utrzymania) wraz z modernizacją 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 zleciły należącej do Pesy spółce ZNTK Mińsk Mazowiecki 13 kwietnia. Dopiero teraz stosowne ogłoszenie zostało opublikowane w biuletynie informacyjnym UE. Przewozy Regionalne zapłacą za naprawy z modernizacją 5,95 mln złotych.

Jak wyjaśniają w ogłoszeniu Przewozy Regionalne, "dla zabezpieczenia potrzeb taborowych określonych rozkładem jazdy konieczne jest wykonanie napraw rewizyjnych z modernizacją 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, których naprawy nie zostały zrealizowane w 2011 roku przez Konsorcjum utworzone przez „Fablok” w Chrzanowie oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku" (...) "Pilna naprawa taboru w postaci 10 ezt jest niezbędna, aby nie dopuścić do wyłączenia z eksploatacji określonych pociągów, a tym samym do naruszenia rozkładu jazdy".

Według Przewozów Regionalnych, jest to wyjątkowa sytuacja, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć. Do tego wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Te wszystkie czynniki powodują, że według spółki zlecenie napraw rewizyjnych z modernizacją 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych w trybie zamówienia z wolnej ręki jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych.

Nieszczęsny przetarg

Warto zauważyć, że kontrakt z konsorcjum firm: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce "Fablok" z Chrzanowa i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku był częścią dużego przetargu na naprawy rewizyjne 188 ezetów, który od początku nie udał się Przewozom Regionalnym. W podzielonym na 4 zadania zamówieniu umowa z Fablokiem i ZNTKiM na naprawę z modernizacją 39 EN57 była jedyną, którą podpisano. Oferty na dwa zadania były droższe od kosztorysu, a na wykonanie trzeciej części zamówienia nie zgłosił się żaden chętny.

Ze 188 zespołów trakcyjnych, które chciały za jednym zamachem naprawić PR, udało się zatem podpisać kontrakt tylko na 39 sztuk. Stało się to pod koniec lutego 2011 roku. Jednak nawet tego zamówienia nie udało się zrealizować.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5