NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PR: Sprawnych „tygrysów” nie przybywa

| Kasper Fiszer 23.12.2016 71

PR: Sprawnych „tygrysów” nie przybywa
EN57AL w Ostrowie Wielkopolskimfot. Kasper Fiszer.
Aż cztery wielkopolskie EN57AL oczekują na naprawy. Część obsługiwanych planowo taborem zmodernizowanym kursów realizowanych jest więc przez zwykłe jednostki EN57. Przewozy Regionalne tłumaczą, że termin przywrócenia do ruchu odstawionych „tygrysów” jest zależny od działań ZNTK Mińsk Mazowiecki.
Jak informowaliśmy na początku listopada, Przewozy Regionalne borykają się z awariami jednostek EN57AL, które wymuszają długotrwałe odstawianie zmodernizowanych pojazdów. W wielkopolskim oddziale spółki sprawny był wówczas niemal co drugi ezt w charakterystycznych pomarańczowych barwach: z dziewięciu przydzielonych do PR Poznań w ruchu pozostawało pięć. Przewoźnik tłumaczył to zdarzeniami losowymi, m.in. kolizjami z udziałem zwierząt, i koniecznością większych napraw przeprowadzanych we własnych zapleczach technicznych w Lesznie i w Poznaniu.

Z Łodzi do Poznania w niezmodernizowanym EN57

Od tamtego czasu sytuacja nie uległa poprawie. Nawet na dalekie trasy Przewozy Regionalne zmuszone są wysyłać niezmodernizowane EN57, bo liczba czynnych jednostek eksploatowanych przez PR Poznań nie uległa zmianie. I tak np. w miniony wtorek zdecydowanie mniej komfortowy tabor zastępczy obsłużył wieczorny kurs Łódź – Poznań (przejazd całej trasy trwa ponad cztery godziny).

– Na dzień dzisiejszy dysponujemy pięcioma sprawnymi pojazdami EN57AL, czyli „tygrysami” – potwierdza sytuację taborową Justyna Grzesik, przedstawiciel handlowy w Oddziale Wielkopolskim Przewozów Regionalnych. Wskazuje ona, że przywrócenie do ruchu pozostałych jednostek zależy w dużej mierze od działań przeprowadzającego modernizację ZNTK Mińsk Mazowiecki. – Prowadzimy zintensyfikowane prace związane z przywróceniem pojazdów na linie kolejowe, jednak proces ten nie jest zależny jedynie od przewoźnika – wskazuje.

Trwają procedury reklamacyjne i naprawy bieżące

– Ze względu na okres gwarancyjny nie prowadzimy napraw tych pojazdów we własnym zakresie – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika. – Uszkodzone cztery pojazdy oczekują na serwisową naprawę reklamacyjną, na naprawę bieżącą w siedzibie producenta i naprawę awaryjną – wylicza Justyna Grzesik. – Ta ostatnia jest obecnie na etapie procedury formalnej – dodaje.

Wielkopolskie „tygrysy” obsługują według planu kursy z Poznania w kierunku Łodzi (także w krótszych relacjach do Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego) oraz Kołobrzegu (i do Piły). Warto przypomnieć, że za dwa lata cały ruch regionalny na terenie Wielkopolski PR mają obsługiwać wyłącznie taborem nowym lub zmodernizowanym. Na razie jednak nowocześniejsze jednostki AL muszą być zastępowane innymi EN57.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (797)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (797)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5