NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Poznańska Kolej Metropolitalna bez wieczornego pociągu przez pomyłkę

| Jakub Madrjas 06.06.2018 58

Poznańska Kolej Metropolitalna bez wieczornego pociągu przez pomyłkę
Fot. Koleje Wielkopolskie
Już za kilka dni ruszy Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak wskazuje jeden z naszych Czytelników, rozkład koncentruje się na dniach roboczych, pomijając wzmocnienie oferty przewozowej w weekendy. Częściowo za taki stan rzeczy odpowiada… omyłka w konstruowaniu rozkładu.
W niedzielę, 10 czerwca wystartuje Poznańska Kolej Metropolitalna. Premierę nowej oferty, która ma przyciągnąć na kolej kierowców w Wielkopolsce, mieliśmy już 25 maja. Więcej o tej idei opowiedział również prezes Stowarzyszenia Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja” Michał Piechocki.

Co z weekendami?

Niedawno jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że rozkład jazdy Poznańskiej Kolei Metropolitarnej służy tylko i wyłącznie szkołom i zakładom pracy. – Nikt nie myśli o życiu kulturalnym, sportowym w stolicy regionu. W dni wolne od pracy siatka połączeń potrafi być na tyle przerzedzona, iż przerwy między pociągami sięgają do 4 godzin – rzadziej, niż kursują pociągi dalekobieżne – pisze Czytelnik.

Jako przykład podaje trasę trasa do Wągrowca i przedpołudniowe kursy do i z Poznania. – W dodatku w soboty likwiduje się wieczorny pociąg co odetnie możliwość spędzenia sobotniego wieczoru w Poznaniu w kinie, teatrze, na meczu czy na starym rynku – pisze Czytelnik, przeciwstawiając temu politykę ZTM w Poznaniu, który na liniach podmiejskich organizuje weekendowe późnowieczorne połączenia w piątki i sobotę, a w samym mieście w tych dniach nocne tramwaje od 23 do 2:30 kursują co 15 minut. – Niestety kolej idzie w odwrotną stronę, tnąc radykalnie ofertę w dni wolne od pracy. A przecież można by taktować połączenia co równe 120 minut – podsumowuje.

Brakuje taboru?

Według odpowiedzi przekazanych „Rynkowi Kolejowemu” przez Jana Woźniaka, zastępcę dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu na to, z jaką częstotliwością kursują pociągi wpływ ma wiele czynników. – Są to między innymi: przepustowość linii komunikacyjnych, zasoby taborowe, jakimi dysponuje operator publicznego transportu zbiorowego oraz potrzeby pasażerów – wylicza, zaznaczając, że transport zbiorowy z zasady ma zaspokajać zbiorowe potrzeby mieszkańców województwa.

Jak pisze Woźniak, głównym założeniem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej jest uruchamianie połączeń z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu przewozowego (godziny poranne dla kursów w kierunku Poznania oraz godziny popołudniowe dla kursów z Poznania do stacji granicznych PKM). – Zjawisko szczytu przewozowego występuje natomiast w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, stąd też dodatkowe połączenia uruchamiane w ramach PKM dogęszczają rozkład jazdy głównie w dni robocze – wyjaśnia.

Jak zapewnia zastępca dyrektora Departamentu Transportu UMWW, organizator publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa wielkopolskiego na bieżąco rozpatruję wzbogacenie oferty przewozowej, jednak duży wpływ na częstotliwość połączeń mają zasoby taborowe. – Województwo Wielkopolskie w najbliższym czasie poniesie wielomilionowe nakłady pieniężne na zakup nowego taboru, który dedykowany będzie do wykonywania połączeń w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (pisaliśmy o tym tutaj – przyp. JM), jednak na chwilę obecną pojazdy, którymi dysponuje spółka Koleje Wielkopolskie wykorzystywane są maksymalnie – uzasadnia dość zaskakująco, skoro w weekend wolne zasoby taborowe zazwyczaj są większe, niż w tygodniu.

Brak pociągu przez… pomyłkę

Jak informuje Woźniak, brak ostatniego sobotniego połączenia na trasie Poznań – Wągrowiec w rozkładzie jazdy od 10 czerwca, o którym mówi nasz Czytelnik, spowodowany jest… błędem w konstrukcji rozkładu jazdy. – Połączenie to zostało omyłkowo nieuruchomione – zapewnia przedstawiciel urzędu, zapewniając, że błąd ten został wyłapany oraz poczynione zostały już kroki w celu przywrócenia połączenia do rozkładu od 16 czerwca.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS