Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Powstanie studium wykonalności dla ważnej linii w Bośni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Powstanie studium wykonalności dla ważnej linii w Bośni
fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Sarajewie
Jeden z najważniejszych szlaków kolejowych w Bośni i Hercegowinie ma szansę na drugie życie. Powstanie studium wykonalności dla bośniackiego kręgosłupa kolejowego od Sarajewa do miejscowości Doboj na północy kraju.

Wykonaniem studium i wypracowaniem standardów dla modernizacji 172-kilometrowego odcinka Doboj – Sarajevo zajmie się konsorcjum hiszpańskich spółek Ardanuy Ingeniería, Eptisa i IPSA . Wykonawca będzie miał na to 24 miesiące, za swoje prace otrzyma 3,6 mln euro.

W przyszłości linia kolejowa ma zostać przygotowania do możliwości znacznie większego transportu towarów z adriatyckiego portu Ploče, znajdującego się na chorwackim wybrzeżu, zaledwie kilkanaście kilometrów od bośniackiej granicy. Za studium wykonalności zapłaci Unia Europejska. Celem na następne lata jest odtworzenie ważnego korytarza z Adriatyku przez Bośnię, Chorwację (Osijek) i Węgry (Pecz).


Fot. openrailwaymap.org

Parametry linii na krótkim chorwackim odcinku są już w tej chwili przyzwoite, podobnie jak odcinek od granicy chorwacko-bośniackiej do Sarajewa przez Mostar. Ten przepiękny, górski odcinek poprowadzony wzdłuż rzeki Neretwy, jest pokonywany m.in. przez kilka ekspresowych pociągów Talgo. Niestety, to jedyna konkurencyjna wobec transportu drogowego oferta kolei bośniackich, jeśli nie brać pod uwagę bardzo niskiej częstotliwości kursów.

Obecnie północny odcinek linii od Kostajnicy (niewielka miejscowość pod Dobojem) do Jeliny jest dwutorowy (95 km.), a od Jeliny do Sarajewa – jednotorowy (77 km.). Całość linii jest zelektryfikowana, jednak można się po niej poruszać z maksymalną prędkością 70 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ekspansja Rafametu. Od Francji po Chiny

Biznes

Ekspansja Rafametu. Od Francji po Chiny

inf. pras 22 grudnia 2022

Zobacz również:

Ekspansja Rafametu. Od Francji po Chiny

Biznes

Ekspansja Rafametu. Od Francji po Chiny

inf. pras 22 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5