NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK

| inf. pras. PKP PLK 06.10.2020 5,4k

Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Powstały dwa nowe wiadukty nad CMK
Dwa nowe wiadukty nad Centralną Magistralą Kolejową zwiększyły poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przejazdy nad torami w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) usprawniły system komunikacji w regionie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za 47 mln zł netto umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na CMK do 250 km/h. Wiadukty drogowe udostępniono do ruchu 9 miesięcy przed planem.
Budowa wiaduktów to element przygotowania Centralnej Magistrali Kolejowej do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Inwestycja zwiększa sprawność i bezpieczeństwo komunikacji drogowej w Koziej Wsi i Motycznie w powiecie włoszczowskim.

Prace szybsze niż zakładano

– Inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej umożliwią szybsze przejazdy pociągów, a tym samym atrakcyjne podróże koleją. Poziom bezpieczeństwa zwiększają m.in. nowe wiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie, wybudowane za ok. 47 mln zł ze środków budżetowych. Bezkolizyjne skrzyżowania to rozwiązania coraz częściej stosowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na polskiej sieci kolejowej – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Na każdym wiadukcie są dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przygotowano bezpieczne ścieżki oddzielone od jezdni barierami. Wiadukt w Koziej Wsi ma 141 m długości, jezdnia znajduje się 10 m nad linią kolejową. Obiekt zapewnia bezkolizyjną komunikację drogą powiatową Rudka – Kozia Wieś. Obiekt w Motycznie o długości 149 m ułatwia komunikację drogą powiatową Międzylesie – Biedaszek.

Budowa i oddanie do użytku bezkolizyjnych skrzyżowań oznacza możliwość wyłączenia z ruchu przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Roboty za 46,8 mln zł realizowała firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wiadukty są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi pojadą z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości do 250 km/h, podnoszą poziom bezpieczeństwa i docelowo skrócą czas podróży koleją. Kolejne dwa bezkolizyjne obiekty budowane są obecnie nad torami CMK w Radwanie i Zachorzowie Kolonii w województwie łódzkim. W przebudowie są obiekty inżynieryjne na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich zaplanowanych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5