Partnerzy serwisu:
Pasażer

Powstaje LCS Łuków. Do Czeremchy autobusem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Powstaje LCS Łuków. Do Czeremchy autobusem
Modernizacja stacji Siedlce objęła nie tylko prace w obrębie peronów. Oprócz budowy nowej infrastruktury pasażerskiej trwa remont torów stacyjnych związany z powstaniem lokalnego centrum sterowania w Łukowie. Roboty odcięły możliwość wjazdu na linię do Czeremchy, pociągi skierowane są objazdem lub zastąpione autobusami. Utrudnienia te skończą się dopiero w listopadzie. 

Na głównym siedleckim dworcu trwają prace remontowe – niebawem otwarty ma być pierwszy nowy peron wyposażony w bogatszą niż dotychczas infrastrukturę pasażerską, powstają też tunele – pieszy i drogowy. Roboty nie ograniczają się jednak do tych ściśle związanych z obsługą ruchu pasażerskiego. Wymieniane są także tory stacyjne, co wymusiło zmianę organizacji ruchu pociągów.  – Roboty prowadzone są w związku z budową LCS Łuków – mówi Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK.

25 km jazdy dla zmiany czoła

Utrudnienia najsilniej odczuwają podróżujący na najpopularniejszej spośród mazowieckich tras spalinowych linii do Czeremchy. – Prace objęły wjazd na grupę torów stacyjnych z linii nr 31 – tłumaczy Maciej Dutkiewicz. – W związku z tym wprowadzona została komunikacja zastępcza na odcinku Siedlce Baza – stacja  Siedlce i odwrotnie – dodaje. Roboty objęły wymianę czterech rozjazdów oraz połączenie wjazdu z linii z torami nieparzystej strony stacji Siedlce.

Na końcowym odcinku trasy autokary zastąpiły więc pięć par pociągów (trzy pary Kolei Mazowieckich i dwie Przewozów Regionalnych). Kolejny kurs KM – pociąg „Czeremszak” wydłużony do i z Mińska Mazowieckiego – skierowany został natomiast ciekawym objazdem. Od strony Czeremchy dojeżdża do posterunku Ujrzanów, skąd wyjeżdża na magistralę E20 łącznicą w kierunku Łukowa. Po dziesięciu kilometrach jazdy na wschód zmienia czoło na stacji Dziewule i wraca 15 km do Siedlec.

Cztery rozjazdy, dwa miesiące prac

Taką samą trasą skierowany został weekendowy kurs iR „Białowieża” Przewozów Regionalnych. Pociągi nie mają postoju handlowego w Dziewulach, bo zmiana kierunku jazdy odbywa się poza peronami. Taki objazd pozwala uniknąć kłopotliwej przesiadki na autobus, ale znacznie wydłuża czas jazdy – przejazd z ostatniego obsługiwanego przystanku Stok Lacki do Siedlec trwa 36 minut, podczas gdy w przypadku pozostałych kursów podróż przesiadkowa nie zabiera więcej niż 19 minut (to i tak o 9 minut dłużej niż standardową trasą bez przesiadki na autobus). – Zmiana kierunku jazdy pozostałych pociągów na stacji Dziewule była brana pod uwagę, ale właśnie ze względu na dość długi czas wykonania takiej operacji ostatecznie ta możliwość została odrzucona – tłumaczy Maciej Dutkiewicz.

Wiemy już, że trwające od połowy września utrudnienia nie skończą się wraz z październikową korektą rozkładu jazdy. – Przewidywany termin zakończenia robót to 10 listopada 2014 r.  – usłyszeliśmy w PKP PLK. Wykonawcą prac jest firma Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Wólki Kozodawskiej w gminie Piaseczno.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

Infrastruktura

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

inf. pras., oprac. ms. 30 sierpnia 2022

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Pasażer

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Jakub Madrjas 02 marca 2020

Autobusy pojadą za pociągi na wielu liniach w Małopolsce

Pasażer

Zobacz również:

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

Infrastruktura

Kolejny etap prac na kolejowej zakopiance i znów komunikacja zastępcza

inf. pras., oprac. ms. 30 sierpnia 2022

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Pasażer

Do Hrubieszowa znów pociągiem

Jakub Madrjas 02 marca 2020

Autobusy pojadą za pociągi na wielu liniach w Małopolsce

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5