PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły koperty z ofertami w przetargu na remont toru nr 1 i 2 linii nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny w km 18,070 – 42,087. Największe szanse na podpisanie kontraktu ma firma Porr Polska, która złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę.
Zamówienie obejmuje remont wspomnianego odcinka poprzez wymianę podkładów, oczyszczenie, uzupełnienie i wymianę podsypki, ułożenie geowłókniny, ścięcie ław torowiska, wykonanie zgrzein, podbicie torów, odtworzenie rowów bocznych oraz roboty towarzyszące – różne lokalizacje”
W przetargu na wykonanie tych prac wpłynęło 9 ofert: oferta nr 1 złożona przez Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego,, Transkol” na kwotę 51 656 310 zł, Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen (Niemcy) na kwotę 42 035 250 zł, oferta nr 3 złożona przez spółkę Leonhard Weiss na kwotę 46 609 841 zł, oferta nr 4 złożona przez Porr Polska na kwotę 39 847 080 zł, oferta nr 5 złożona przez konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau (Hiszpania) oraz Rover Alcisa na kwotę 40 096 613 zł, oferta nr 6 złożona przez konsorcjum hirm: Zakład Robót Komunikacyjnych - Dom oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe na kwotę 45 879 000 zł, oferta nr 7 złożona przez firmę Alusta z Poznania na kwotę 42 373 500,00 zł, oferta nr 8 złożona przez konsorcjum firm: Strabag Rail Polska oraz Strabag na kwotę 49 687 742 zł oraz oferta nr 9 złożona przez konsorcjum firm: Infra Silesia oraz DB Schenker Rail Polska na kwotę 41 239 091 zł.
Kwota jaką PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 47 641 565,40 zł brutto.