Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Polska będzie respektować niektóre propasażerskie przepisy dopiero po 2024 roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
25-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Polska będzie respektować niektóre propasażerskie przepisy dopiero po 2024 roku
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Do 2024 roku polscy przewoźnicy pasażerscy i PKP PLK będą zwolnieni z obowiązku stosowania się do niektórych przepisów rozporządzenia nr 1371/2007 w zakresie niektórych zapisów dotyczących informacji pasażerskiej i dostosowania peronów do obsługi osób niepełnosprawnych. Polska nie jest gotowa do implementacji całego rozporządzenia.

Czasowe wstrzymanie stosowania zapisów rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym wprowadzane jest po raz drugi. O wstrzymaniu stosowania przepisów po raz pierwszy zdecydowano już w listopadzie 2014 roku. Nowe rozporządzenie wstrzymujące wejdzie w życie w grudniu 2019 roku, będzie respektowane do grudnia 2024. Nie będzie można wprowadzić już następnego.

– Zwolnienie to może zostać przedłużone dwukrotnie, na wniosek zainteresowanego podmiotu, za każdym razem na okres nieprzekraczający 5 lat, czyli maksymalnie do 2 grudnia 2024 r. (…) Minister Infrastruktury przyjął założenie, iż zasadne jest utrzymanie wyłączenia na kolejnych 5 lat dla tych samych przepisów rozporządzenia (WE) 1371/2007, w przypadku których konieczna jest realizacja inwestycji, co ze względu na rozległość sieci oraz liczebność taboru jest procesem czasochłonnym i wymagającym poniesienia znacznych nakładów finansowych – oceniło Ministerstwo Infrastruktury.

Czasowe zwolnienie ze stosowania przepisów dotyczy artykułu 8, ust. 3 o obowiązku dostarczania pasażerowi w trakcie podróży informacji w najbardziej odpowiedniej formie, artykułu 10 – „Informacje dotyczące podróży oraz systemy rezerwacji” (w oczekiwaniu na wdrożenie komputerowego systemu informacji i rezerwacji w transporcie kolejowym) oraz artykułu 21 w ustępie 1, o dostępność stacji, peronów, taboru i innych pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Ministerstwo wyjaśnia, że krajowi przewoźnicy nie są w stanie dostosować do 2 grudnia 2019 r. całości taboru do przekazywania informacji dostosowanej zarówno do potrzeb osób z upośledzeniem słuchu, jak i wzroku oraz zapewnić dostępność wszystkich stacji, peronów, taboru i innych pomieszczeń (np. kasy biletowe) dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, stosownie do wymogów TSI PRM.

– W odniesieniu do art. 10 rozporządzenia o centralnym systemie informacji i rezerwacji, dostarczany przez PKP Informatyka na rzecz PKP Intercity jest na ostatnim etapie realizacji i planuje się jego pełne wdrożenie od 2020 r. – poinformował resort infrastruktury.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5