Partnerzy serwisu:
Biznes

Polska – Czechy: Transgraniczna współpraca pod kontrolą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
27-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polska – Czechy: Transgraniczna współpraca pod kontrolą
Najwyższe instytucje kontrolne Polski i Czech podsumowały wyniki rocznej współpracy nad weryfikacją prawidłowości wdrażania Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007-2013.

Ranga programu oraz wielkość środków przeznaczonych na jego realizację postawiły przed Najwyższą Izbą Kontroli i jej czeskim odpowiednikiem, NKU, wymóg prowadzenia wspólnej, równoległej kontroli zgodności działań z przepisami prawa i wytycznymi zawartymi w dokumentach programowych.

Wśród instytucji objętych działaniami kontrolnymi była także Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, której dyrektor, Leszek Loch, również uczestniczył we wtorkowym spotkaniu. Jednym ze sprawdzanych zadań była rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba – Harrachov.

Na wdrożenie programu współpracy transgranicznej przeznaczono środki o wartości 258,187 mln euro, z czego 85 procent, czyli 219,459 mln zł to wartość dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wobec tak dużego zaangażowania finansowego, NIK i NKU podpisały 27 lutego zeszłego roku umowę o współpracy przy kontroli prawidłowości działań wdrażających program. 25 marca obie instytucje podsumował wyniki tej współpracy.

We wspólnym raporcie czytamy, że z obydwu kontroli wynika, że poziom zidentyfikowanych nieprawidłowości nie przekroczył progu istotności. Wdrożenie programu oraz funkcjonowanie systemu zarządzania i kontroli oraz realizacja wybranych projektów przebiegała według organów kontrolujących skutecznie.

Wśród projektów sprawdzanych przez NIK i NKU znalazła się realizowana przez DSDiK oraz Państwowy Zarząd Infrastruktury Kolejowej w Pradze rewitalizacja linii kolejowej Szklarska Poręba – Harrachov.

Ta linia kolejowa biegnie przez Polskę (około 13 km) i Czechy ( około 1 km). Ruch pasażerski na tym odcinku został wstrzymany 60 lat temu, a pociągi towarowe kursowały tą trasą do 1995 roku. By zapewnić wydajny przewóz pasażerów, konieczne było przeprowadzenie kompletnego remontu linii kolejowej, co stanowiło cel projektu.

Szczegółowe cle obejmowały przywrócenie regularnego transportu pasażerów turystycznych taborem zabytkowym. Po ukończeniu rewitalizacji ruch pasażerski na tej trasie obsługuje sześć składów kolejowych w ciągu całego roku oraz cztery składy kursujące w określone dni w sezonie.
Rekonstrukcja linii kolejowej na polskim odcinku polegała na zdemontowaniu starego torowiska, ułożeniu nowego toru głównego oraz toru mijankowego w Jakuszycach, powstały też rozjazdy, a tłuczeń został uzupełniony. Tor główny został wyregulowany w planie i przekroju na całej długości.

Odnowiono też 20 obiektów inżynierskich, przemurowano ściany czołowe w 15 przepustach. Wykonano renowację rowów oraz wycinkę drzew i krzewów. W Szklarskiej Porębie Jakuszycach i Szklarskiej Porębie Hucie odbudowano perony oraz zamontowano wiaty przystankowe z wyposażeniem oraz stosowne oznakowanie linii / przejazdów i przystanków.

Wydatki kwalifikowane ogółem w ramach projektu, po weryfikacji przez kontrolerów projektu, wyniosły 3,814 mln euro. W tym wydatki partnera czeskiego wyniosły 758 690 tys. euro, a polskiego 3,055 mln euro.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

 Wspólne działania UTK i NIK

Prawo i polityka

Wspólne działania UTK i NIK

UTK 18 sierpnia 2016

MIB zawiadamia prokuraturę po raporcie NIK o PKP

Prawo i polityka

MIB zawiadamia prokuraturę po raporcie NIK o PKP

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2016

Konflikt interesów w raporcie NIK o PKP SA?

Prawo i polityka

Grupa PKP zaskoczona negatywną oceną NIK

Prawo i polityka

Grupa PKP zaskoczona negatywną oceną NIK

PKP SA / ms, rynek-kolejowy.pl 24 listopada 2015

Zobacz również:

 Wspólne działania UTK i NIK

Prawo i polityka

Wspólne działania UTK i NIK

UTK 18 sierpnia 2016

MIB zawiadamia prokuraturę po raporcie NIK o PKP

Prawo i polityka

MIB zawiadamia prokuraturę po raporcie NIK o PKP

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2016

Konflikt interesów w raporcie NIK o PKP SA?

Prawo i polityka

Grupa PKP zaskoczona negatywną oceną NIK

Prawo i polityka

Grupa PKP zaskoczona negatywną oceną NIK

PKP SA / ms, rynek-kolejowy.pl 24 listopada 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5