NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Połączenie do Amsterdamu zostaje. BWE pojedzie do Kolonii?

| Dominik Lebda 28.10.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-10-28 13:46:38 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stanowi jedno z najważniejszych punktów na mapie historycznych miejsc kultu religijnego. (...) Na stacji Kolonia HBF zatrzymują się pociągi międzynarodowe m.in. z Paryża, Brukseli czy Amsterdamu.

Na tym forum jeśli chodzi o to info to chyba najważniejsze jest że można by się tam przesiąść na pociąg do Paryża czy Brukseli ? Nieprawdaż ?
2013-10-28 13:48:40 Autor: podróżnikk
---.229.155.26.atman.pl
Pięknie położony dworzec w Kolonii!
2013-10-28 14:09:19 Autor: Wr77
---.tktelekom.pl
Może do tego czasu wyremontują,albo kupią nowe sleperetki bo w tym roku cztery razy jechałem do Eindhoven zwykłą jedynką bez przyciemniania światła w nocy,rozkładanych forteli ale za to ustawionych gęsto jak w autobusie
2013-10-28 14:17:51 Autor: Skml
---.transport.gov.pl
Ten komunikat nic nie mówi. Czyli o której to coś co już nie będzie Kiepurą będzie
w Kolonii? Zdążę do BXL na 10-tą, czy nie?
2013-10-28 14:23:52 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
To będzie bardzo kosztowne wygaszanie popytu. Przyjazd do Warszawy: 12:20. Na upartego możnaby rano polecieć do i wrócić z Kolonii samolotem i wyrobić się przed 12:20...

Ale nie ma się co dziwić. Przynajmniej od 2 lat ze względu na "prace modernizacyjny na sieci PLK" notorycznie zablokowana jest rezerwacja na ten pociąg. Wszyscy chętni po prostu bookują sobie samoloty zamiast czekać do ostatniej chwili na to aż PKP IC łaskawie odblokuje rezerwacje na 2 tygodnie przed terminem podróży.
2013-10-28 14:42:06 Autor: heh
---.209.12.18
http://intercity.pl/pl/dokumenty/Zmiany%20w%20RJ/ZARYS%202014%20A%20-%20stan%2025%2010%202013%20internet.pdf

od 2 tygodni w sieci jest rozkład międzynarodowy...
2013-10-28 15:07:31 Autor: thomas
---.superkabel.de
Moze by tak Pendolino do Kolonii pościć ?
Przydałoby się na trasie Warszawa -granica z Niemcami podnieść prędkość jak na CMK do 200 km/h
2013-10-28 15:11:59 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Same bzdety, a co z połączeniami do Wrocławia i przez Wrocław, E30?

Zwłaszcza nocnym bo w dzień od biedy są RE (właściwie wystarczają ale to nadal mało:P )
2013-10-28 15:14:53 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
a dzienny z Warszawy do Koloni tez bez sensu, można się przesiąść na ICE.
Chyba, ze to będzie ICE:>

Ja bym się raczej skoncentrował na zwiększaniu częstotliwości, w tym istotne są też samo połączenia przygraniczne (rano z Poznania nie musi jechac super-hiper-EC wystarczy skomunikowany z RE do Berlina przyspieszony....) podobnie przydałoby się zwiększyć częstotliwość przez Zgorzelec oraz na Wrocław - Berlin także powinien jeździć RE a nie EC...
2013-10-28 15:22:58 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
ojej ale niezłe:P

W drodze powrotnej będzie można z Kiepury wysiąść na Berlin Hbf o 4:23 (dolne perony) i następnie wsiąść ponownie o 6:37 (górne perony).
Przerwa na wczesne śniadanie.
2013-10-28 15:27:49 Autor: NiemiecWPolsce
---.euv-frankfurt-o.de
To może przy okazji wymienić lub zmodernizować wagony BWE, bo są w katastroficznym stanie!! Okna nieszczelne, klimatyzacja buczy i huczy, często latem nie działa. Teraz z ogrzewaniem jest podobnie. Wagony Cegielskiego z końca lat 90tych, a to jeździ nadal jako najdroższy i "najbardziej ekskluzywny" pociąg (międzynarodowy) DB/PKP IC!! Skandal :(
2013-10-28 15:28:57 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
a w Vltavie niech dadzą siedzące od Ostrawy 20:26 do Katowic (22:18) jedyny pociąg i jedyny sposób by wieczorem wrócić przez granicę Czesko -Polską..
2013-10-28 15:34:02 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
ogólnie jestem za wydłużeniem pociągu Moravia do Katowic, Vltava częściowo to robi ale ma długie czasy "przeczepiania" wagonów.
Dałoby się tak, wpisując w obecny rozkład w/w pociągu od Bohumina:

Katowice 5:16 Wiedeń 10:38
Wiedeń 16:34 Katowice 22:18 (lub pół godziny wcześniej gdyby skrócić postój i w tą stronę)

Rewolucyjne otwarcie Polski (południowej) na południe, likwidacji barier, granic, podziałów....

Sugeruję postoje w Tychach, Pszczynie i taryfę KŚ na odcinku krajowym :P
2013-10-28 15:48:22 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Wszystko pieknie i łądnie. Ale - no właśnie. Pan prezio powinien zainteresować się r.j. Bo albo u niego debile pracują, albo u zarządcy infry. a NA 100 % , że w obu "spłóczynach". Z r.j. opublikowanego przez zarządce nic nie wynika. A może Pekap ( ogólnie) zorganizuje jakiś teleturniej-zgadywankę - kiedy Jasio jedzie jako Jasio a kiedy jako wagony bezpośrednie w BWE. Bo przeciętny pasażer w tym r.j. to gubi się jużw drugi, wierszu.
2013-10-28 15:50:55 Autor: Z TORÓW PLK
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"ojej ale niezłe:P

W drodze powrotnej będzie można z Kiepury wysiąść na Berlin Hbf o 4:23 (dolne perony) i następnie wsiąść ponownie o 6:37 (górne perony).
Przerwa na wczesne śniadanie."
Jesteś pewien ? A postój nie jest przypadkiem na Ostbahnhof ? Bo jakoś sobie nie wyobrażam że jakaś manewrówka będzie ciągać wagony z Hbf na Grunewald bz je tam wcyz do BWE.
2013-10-28 16:00:46 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @thomas

Ja też byłbym za dziobakiem na trasie do Kolonii. Nawet bardzo bym był! Bo... - uwaga, uwaga/achtung, achtung/ - ten MÓGŁBY ROZWINĄĆ GALAKTYCZNE SKRZYDŁA NA ODCINKU BERLIN SPADNAU - WOLFSBURG i pognać z V maks 250 km/h pod 15 kV AC. Na reszcie do 200 km/h, bo jest kilka takich odcinków.

Ale jeśli interesujesz się koleją, to zapewne wiesz, jak "chętnie" Niemcy wpuszczają do siebie zespolaki innych narodów i krajów (wyjątkiem TGV, ale to wyjątek z reguły).

Stąd pewnie nic z tego nie wyjdzie, poza tym Unia (czytaj: Niemcy) nie pozwoli, aby polskie zacne dziobactwo psuło pasażerom niemiecką krew :-)

Można by (teoretyzując) puścić też jakiegoś wielosystemowego ICE 3 lub Velaro, ale tu znowu znajdzie się wiele niemieckich niedasizmów, bo nie tylko w Polsce one występują (jednym z NAJPOWAŻNIEJSZYCH jest niechęć oraz bezsens wobec puszczania takich składów na linie w archaicznym i antycywilizacyjnym dla magistrali standzie 160). Jak będziemy mieli KDP na 300-350 > to będzie o czym gadać, podobnie jak było o czym z Francuzami. Na razie nie ma o czym gadać - pojedziemy archaiczną "klasyką".

No chyba że...
2013-10-28 16:01:35 Autor: jaro85
---.adsl.inetia.pl
A to EN jan Kiepura jeździ przez Eindhoven do Amsterdamu?
2013-10-28 16:21:31 Autor: Wr77
---.tktelekom.pl
W tym roku tak
2013-10-28 16:54:37 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
IC3 jeździ od wielu lat do Amsterdamu, tak samo jak różne EZT do Lindau, czy wcześniej przez 10 lat Cisalpino do Stuttgartu.

Czesi raczej byli wyjątkiem...
2013-10-28 17:34:05 Autor: Adam
---.adsl.inetia.pl
@NiemiecwPolsce: PIC planuje w ciągu kilku lat na pociągach BWE przejście na wyłącznie swój tabor.
2013-10-28 18:06:20 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post kovaL - Michał Kowalski:
"IC3 jeździ od wielu lat do Amsterdamu, tak samo jak różne EZT do Lindau, czy wcześniej przez 10 lat Cisalpino do Stuttgartu.

Czesi raczej byli wyjątkiem..."
To dlaczego Szwajcarzy już nie jeżdżą do Stuttgartu ?
A jakie EZT jeżżą do Lindau ( oprócz austiackich Talentów w ruchu regionalnym i jednej pary RJ) ?
2013-10-28 18:38:58 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
To jest ponowne odkrywanie Ameryki,
Kiedyś EN "Jan Kiepura" jeździł do Kolonii i było tak przez kilka rj,

Potem mądrzy decydenci z PKP zaczęli kombinować,
i przestało być normalnie - jak z resztą,
2013-10-28 18:41:05 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
Cała inicjatywa Cisalpino się rozpadła, m.in. ze względu na opóźnienia pociągów powstające notorycznie we Włoszech. A szkoda, bo przez Gottharda jeżdżą praktycznie już tylko pociągi o krótkich relacjach gdy jeszcze niedawno można było spotkać takie jak Hamburg-Mediolan.

Do Lindau od zawsze jeździły różne regionalne wynalazki ÖBB.
2013-10-28 18:44:58 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.253.185.132
Kiepura powstał jako pozostałość po pociągu Ost-West: Moskwa-Paryż.

A od paru lat nie jeździ do Kolonii, tylko dalej do Amsterdamu (przez Kolonię), bo stał się "za słaby" by być samodzielnym pociągiem i został włączony do środkowoeuropejskiego systemu pociągów nocnych i de facto stał się "wagonami bezpośrednimi".

Pamiętam jak pod koniec '90tych z Warszawy jechały 2 sypialne, 5 kuszetek + wagony rosyjskie i białoruskie. I wszystko pełne, głównie polskich emigrantów.
2013-10-28 19:55:49 Autor: jaro85
---.adsl.inetia.pl
@ Wr77.

W rozkładzie nigdzie nie jest napisane że Kiepura jeździ przez Eindhoven. Może jeździł przez pewien okres ale nie na pewno cały rok a szkoda.
2013-10-28 21:33:25 Autor: Pija7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobrze myślą w PKP IC. Lot ze względu na pomoc publiczna bedzie musiał zrezygnować z lotów do Niemiec. Pozostanie sama Lufthansa, która podniesie ceny. Juz i tak wysokie. Low costow do Niemiec nie chcą wpuszczać. Zostanie PKP i DB.
2013-10-28 22:33:05 Autor: NiemiecWPolsce
---.euv-frankfurt-o.de
W odpowiedzi na post Adam:
"@NiemiecwPolsce: PIC planuje w ciągu kilku lat na pociągach BWE przejście na wyłącznie swój tabor."
Wiem, czytałem artykuł i co to niby ma zmienić, skoro tylko "jedynkę" wymienią? Reszta wagonów należy do PKP, są produkcji Cegielskiego i mają ok. 15 lat. W bezprzedziałowym 267 już od 3 tygodni hałasuje bardzo nieszczelne uchylne okno... Przecież to pierwsza wizytówka Polski dla turystów z zagranicy...
2013-10-29 00:54:04 Autor: HP
---.static.edis.at
dla menadzerów intercity:

1) DB sprzedaje bilety do dowolnej stacji w Niemczech w tym promocyjne bez zadnych dopłat. Zróbcie tak aby bilet na BWE był też biletem do dowolnej stacji w Polsce.

2) Zróbcie prawdziwą przedsprzedaż tak jak w DB jest na 92 dni przed przejazdem. Nie przejmujcie się, że PLK zmieni odjazd o 10 minut. Przy sprzedazy online można klientów o tym poinformować mailem i smsem.

3) zróbcie te stoliki i rozkładane półki pod laptopy i dodatkowo wi-fi na całej trasie Warszawa-Berlin

4) zróbcie sensowną stronę intercity.pl najlepiej kupcie jakiś gotowy system do sprzedaży biletów

5) sprzedawajcie online też bilety z Niemeic do Polski na intercity.pl

6) niech wars zmienai dania co miesiąc tak jak jest w DB oferta stała + sezonowa
2013-10-29 02:32:46 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@HP
Człowieku, przestań! Do zadania na całą dziesięciolatkę dla IC....
W Gdańsku chciałem (naiwny...) kupić bilet na GBE z Berlina po 14.12 i dowiedziałem się, że - być może - nawet 15.12. nie kupię go w Polsce. Oszczędzają na promocyjnych?
2013-10-29 07:55:30 Autor: maciek
---.adsl.inetia.pl

maciek
Dobrze, że udało się zachować połączenie, ale dlaczego ciągle zakłada ono tempo maksymalnie ślimacze na odcinku Kolonia-Amsterdam? ICE pokonują te 160 km w 2:40, a Kiepura prawie 4h.
2013-10-29 11:28:40 Autor: pracownik DB T
---.deutschebahn.com
Do Pana Roberta Wyszynskiego,
niestety nie mogę się z Panem zgodzić. Po pierwsze ED 250 nie ma dopuszczenia w Niemczech, jest to procedura zawiła i czasochłonna, jak Pan nie wierzy to proszę spojrzeć na problemy firmy Siemens, która od dwóch lat dopuszcza do ruchu BR 407. Z tego co wiem szwajcarski ETR610 ma dopuszczenie w Niemczech, ale proszę pamiętać, że ED250 różni się konstrukcyjnie od swojego szwajcarkiego kolegi choćby wychylnym pudłem, czyli zmiany konstrukcyjne są tak daleko idące, że trzeba by zrobić nowe dopuszczenie. ED250 musiałby także być wyposażony w systemy PZB i LZB, aby wogóle wjechać na linię o dopuszczalnej prądkosci powyżej 160km/h. Czy PKP Intercity poniosło by takie dodatkowe koszty ?
Nie zgadzam się też ze stwierdzeniem, że ICE jeździ tylko po liniach powyżej 160 km/h, prosty przykład ICE na odcinku Augsburg - Treuchtlingen - Wuerzburg, gdzie ICE musi odcinkami jechać 100 do 110 km/h bo linia jest kręta, a nie zawsze jedzie po niej ICE-T. Decydujące są tu liczby podróżnych.
Proszę pamiętać jeszcze o tym, że żaden BR 406 nie ma dopuszczenia w Polsce, w tym celu trzeba by zainstalować odbiorniki SHP na pierszym wózku, a pamiętajmy że własnie w tym miejscu znajduje sie PZB.
a jako link przesyłam stronę związku maszynistów kolejowych, gdzie znajduje się opis ETR610.

http://www.gdl.de/Service/Technikbroschueren

Mam akurat trochę pojęcia o tych sprawach, bo pracuję w DB Technik.
2013-10-29 13:40:43 Autor: Ziuta
---.ip.netia.com.pl
Bardzo dobre rozwiązanie z tym BWE. Cieszę się bardzo i już nie mogę się doczekać.
Do Klifik.
Chyba nigdy nie byłeś w Czechach że takie pierdoły wypisujesz to raz, a dwa wybierz się do Amsterdamu i sam zobaczysz jak po niemieckiej stronie wagony ENJK są wypełnianie przez Niemców.
2013-10-29 17:06:43 Autor: NiemiecWPolsce
---.euv-frankfurt-o.de
Do tego o ile się nie mylę musi być ślizgacz pantografu z odpowiednego materiału, bo są różne w Polsce i w Niemczech wymogi. Dlatego nawet ICE 3M oraz Velaro D mimo kompatybilności z 3kV = niestety nie wjedzie legalnie do Polski.
2013-10-29 17:07:20 Autor: NiemiecWPolsce
---.euv-frankfurt-o.de
W odpowiedzi na post pracownik DB T:
"Do Pana Roberta Wyszynskiego,
niestety nie mogę się z Panem zgodzić. Po pierwsze ED 250 nie ma dopuszczenia w Niemczech, jest to procedura zawiła i czasochłonna, jak Pan nie wierzy to proszę spojrzeć na problemy firmy Siemens, która od dwóch lat dopuszcza do ruchu BR 407. Z tego co wiem szwajcarski ETR610 ma dopuszczenie w Niemczech, ale proszę pamiętać, że ED250 różni się konstrukcyjnie od swojego szwajcarkiego kolegi choćby wychylnym pudłem, czyli zmiany konstrukcyjne są tak daleko idące, że trzeba by zrobić nowe dopuszczenie. ED250 musiałby także być wyposażony w systemy PZB i LZB, aby wogóle wjechać na linię o dopuszczalnej prądkosci powyżej 160km/h. Czy PKP Intercity poniosło by takie dodatkowe koszty ?
Nie zgadzam się też ze stwierdzeniem, że ICE jeździ tylko po liniach powyżej 160 km/h, prosty przykład ICE na odcinku Augsburg - Treuchtlingen - Wuerzburg, gdzie ICE musi odcinkami jechać 100 do 110 km/h bo linia jest kręta, a nie zawsze jedzie po niej ICE-T. Decydujące są tu liczby podróżnych.
Proszę pamiętać jeszcze o tym, że żaden BR 406 nie ma dopuszczenia w Polsce, w tym celu trzeba by zainstalować odbiorniki SHP na pierszym wózku, a pamiętajmy że własnie w tym miejscu znajduje sie PZB.
a jako link przesyłam stronę związku maszynistów kolejowych, gdzie znajduje się opis ETR610.

http://www.gdl.de/Service/Technikbroschueren

Mam akurat trochę pojęcia o tych sprawach, bo pracuję w DB Technik."
Do tego o ile się nie mylę musi być ślizgacz pantografu z odpowiednego materiału, bo są
różne w Polsce i w Niemczech wymogi. Dlatego nawet ICE 3M oraz Velaro D mimo kompatybilności z
3kV = niestety nie wjedzie legalnie do Polski.
2013-10-29 19:31:42 Autor: KOJAK
---.tmcz.cz
nie ma po co czekac na jakies promocje ze strony icc, po prostu wchodzisz na bahn.de z dajmy na to miesiecznym lub szesciotygodniowym wyprzedzeniem, i szanse bardzo duze ze ci wyjdzie cena biletu 29 eur wawa amsterdam, przynajmniej ja tak ostatnio podrozowalem
2013-10-29 22:55:11 Autor: beb
---.236.28.38
Do LZB/SHP dodałbym jeszcze temat ślizgaczy (ktoś już to poruszył), zasilania, systemu łączności GSMR...
No i po dostosowaniu technicznym jeszcze procedurę uzyskania dopuszczenia do ruchu na sieci DB Netz w EBA. Życzę powodzenia w tej żmudnej i długotrwałej procedurze. ;)

W Niemczech jeździ jeszcze Thalys, którego nikt tu chyba nie wspomniał.
2013-10-30 00:17:51 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.5.248.82
DB ma udziały w Thalys'ie więc nie są to tak całkiem obce jednostki.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS