Kilka dni temu odbyło się spotkanie zarządów PKP Intercity oraz DB Fernverkehr. Spotkanie miało na celu omówienie ustaleń, które oba zarządy wypracowały na początku bieżącego roku. Jednym z ciekawszych rezultatów spotkania jest rozpoczęcie prac nad dziennym połączeniem kolejowym z Polski do Kolonii w Niemczech.
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” powiedział, że samo połączenie kolejowe Warszawa – Amsterdam zostaje, nie będzie natomiast pociągu EN Jan Kiepura. Wagony do Amsterdamu będą dołączane do ostatniego pociągu Berlin-Warszawa Ekspress by z Berlina skierować je do Holandii. W drodze powrotnej do Polski przyjadą z pierwszym z Berlina pociągiem BWE.
Prezes PKP Intercity zdradził na Twitterze, że rozpoczęły się prace nad uruchomieniem dziennego pociągu do Kolonii w Niemczech. Polska uzyskałaby wówczas nocne i dzienne połączenie do tego miasta. – Jest to realny pomysł. Koleje niemieckie proponują uruchomienie tego połączenia od rozkładu jazdy 2015/2016 ze względu na trwające również po stronie niemieckiej różne prace. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie, ponieważ mielibyśmy nocne połączenie ostatnim Berlin-Warszawa Express do Kolonii (wagonami kursującymi do Amsterdamu, właśnie przez Kolonię) i dzienne, w ramach pierwszego pociągu BWE odjeżdżającego z Warszawy, którego relacja wydłużona zostałaby do Kolonii – potwierdził Janusz Malinowski.
W trakcie spotkania ustalono również, że pociąg Berlin-Warszawa Express zmieni zestawienie. Jedynymi wagonami DB kursującymi w BWE będą wagony restauracyjne. Wcześniej wagony pierwszej klasy również należały do DB.
Kolonia to czwarte co do wielkości miasto w Niemczech i największe w landzie. Stanowi jedno z najważniejszych punktów na mapie historycznych miejsc kultu religijnego. To najważniejszy ośrodek biznesowy, kulturalny oraz edukacyjny Nadrenii. Co ciekawe w mieście znajduje się największe skupisko browarów na świecie. Na stacji Kolonia HBF zatrzymują się pociągi międzynarodowe m.in. z Paryża, Brukseli czy Amsterdamu.