Dzisiaj (18 stycznia) z miesięcznym opóźnieniem pociągi wróciły na odcinek z Rybnika do Chałupek. Dzięki rewitalizacji linii pociągi pokonują trasę w 40 min. Trasę obsługują Koleje Śląskie i PKP Intercity.
Pierwotnie pociągi miały ruszyć zmodernizowaną trasą już 13 grudnia wraz z nowym rozkładem jazdy, jednak nie udało się wykonać wszystkich prac związanych z modernizacją linii kolejowej w terminie, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj. PKP PLK nie poczuwa się do winy w sprawie opóźnienia i wini wykonawcę prac – hiszpańską firmę Rubau. Ten z kolei uważa, że wina leży po obu stronach.
PKP PLK zapowiadała w „Rynku Kolejowym", że linia zostanie otwarta do 18 stycznia. Udało się to nawet tydzień wcześniej, a dziś powinino zostać przywrócone planowe kursowanie pociągów. Jak ustalił „RK", tak rzeczywiście się stało. Niestety, pociągi na wyremontowanym odcinku "łapią" opóźnienie - EIC Comenius (na zdjęciu) miał 10 minut spóźnienia w Chalupkach, a do Katowic zwiększyło się ono do 40 minut.
Rozkład jazdy na odcinku Rybnik – Chałupki zakłada 6 par pociągów w dni robocze i 4 pary w dni wolne od pracy. Priorytetem przy konstruowaniu rozkładu jazdy pociągów był możliwie dogodny dojazd do Katowic. Na odcinku Chałupki – Bohumin zaplanowano codziennie 4 pary pociągów, a między Katowicami a Rybnikiem specjalny pociąg przyspieszony, który zatrzymuje się na bardziej uczęszczanych stacjach.
Na zrewitalizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA trasie pasażerowie mają do dyspozycji 13 nowych peronów, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wyposażono je w nowe systemy oświetlenia, wiaty, zegary oraz megafony do zapowiadania pociągów. Dodatkowo na stacjach zainstalowano monitoring.
W ramach inwestycji wymieniono rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zamontowano urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejazdach. Zrewitalizowano 30 km linii kolejowych oraz wyremontowano budynki nastawni, z których dyżurni kierują ruchem pociągów.
2016-01-18 10:20:19 Autor: ---
---.tktelekom.pl
"Jak ustalił "RK", tak rzeczywiście się stało, a pociągi jeżdżą planowo - jedynie EIC Comenius (na zdjęciu) miał 10 minut opóźnienia" -
- szkoda, że tak dobrze poinformowany "RK" nie dopisał, że tylko do samych Katowic pociąg stopniowo dołożył kolejne 30 minut opóźnienia i uzbierało się już 40 minut.
2016-01-18 10:24:45 Autor: sebek
---.play-internet.pl
Spore opóżnienie złapał Comenius od Chałupek do Katowic, prawie 40min na nowo wyremontowanym odcinku to kiepski wynik.
2016-01-18 11:17:44 Autor: słup
---.leon.com.pl
On miał już 10 minut spóźnienia w Chałupkach! W drugą stronę było lepiej bo Praha przyjechała do Chałupek z Warszawy 8 min spóźniona... Niestety przez jakiś tydzień-dwa spóźnienia będą nieodzowne bo na odcinku są jest jeszcze mniejsza prędkość, a na kilku przejazdów zwolnienia do 20 km/h.
2016-01-18 12:47:11 Autor: do RK
---.adsl.inetia.pl
A dlaczego nie napiszecie nic o problemach linii 158 dla pociągów towarowych? Stacja w Olzie ma czynny tylko jeden tor! Stacja Wodzisław Ślaski tylko 2. Nowowyremontowany tor do Rybnika z Wodzisławia nieczynny, ograniczenia punktowe. Wszędzie tylko propaganda sukcesu. Przecież RK powinien opisać jak to faktycznie wygląda. Co więc z 2 torem do Rybnika oraz co z torami towarowymi na stacjach Olza i Wodzisław Śl.
2016-01-18 14:10:35 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
"Wyposażono je w nowe systemy oświetlenia, wiaty, zegary oraz megafony do zapowiadania pociągów"
To takie cuda techniki już istnieją? Bajka, myślałem że coś takiego tylko w filmach S.F. jest.
2016-01-18 14:56:12 Autor: gosc
---.leon.com.pl
Pociągi na odcinku Chałupki -Katowice będą tak długo łapać opóźnienia dopóki linii 158 nie wykończy się na tak zwany "tip top". Jak wcześniej powiedziano ,brak torów dodatkowych, mnóstwo ograniczeń , wjazdów i wyjazdów na sygnał zastępczy.
2016-01-18 16:56:34 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum Nie ma co kwiczeć! Taki mamy klimat, zimę, no i kawałek jednotoru pomiędzy Rybnikiem, w zasadzie Orzeszem a Mikołowem. Co poradzić? Opóźnienia są raczej nie uniknione. Dobrze, jednak, że Katowic można jechać przez Rybnik, Wodzisław i Chałupki dalej do Czech, Austrii i na Węgry. To duża większa liczba mieszkańców, ale i bardziej prosta, krótsza linia!
2016-01-18 23:26:23 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
W niespełna 50 minut w Nowy Rok EC Praha przejechał z Bohumina do Katowic, a potem stał tam prawie godzinę w oczekiwaniu na planowy odjazd :)
2016-01-19 08:55:38 Autor: do mathewicforum
---.adsl.inetia.pl
No ok. ale kiedy zrobią w końcu te tory dodatkowe na stacjach? Kiedy skończy się jazda na "tip top" jak pisze gość! Tak być nie może, że jest linia która skraca jazdę z Rybnika Towarowego do Chałupek z 52 do 25 km, ale pociągi towarowe jechać nie mogą bo tor pomiędzy Rybnikiem i Wodzisławiem zamknięty, podobnie na stacjach Wodzisławi i Olza, nie ma gdzie czekać na wolny tor, przez to linia nie jest eksplatowana tak jak powinna a jedynie na 50% procent swoich możliwości. Obecnie odstęp blokowy i jednotor to praktycznie odcinek Rybnik Towarowy-Chałupki, no chyba że towarowy ma stać przy peronie pasażerskim w Wodzisławiu Śl.
2016-01-19 09:15:09 Autor: eltrox.pl
---.106.129.117
Zapraszamy serdecznie na wyprzedaż bezpieczeństwa!
Monitoring zarówno dla firm jak i dla osób prywatnych.
Przystępne ceny, atrakcyjne rabaty i odpowiednia porada fachowca.
Eltrox.pl ul. Gliwicka 241 RYBNIK.
Tylko 21.06.2016 r.
2016-01-19 11:50:33 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
mathewicforum @do mathewicforum:
Prawie jakbym pisał sam do siebie :D. Masz rację. Widać przy okazji "zaangażowanie" IZ Tarnowskie Góry.
2016-01-19 16:19:36 Autor: Elżbieta B.
---.adsl.inetia.pl
Ale jaja!