Kontrowersyjnych ekranów akustycznych na magistrali kolejowej E 30, pomiędzy Tarnowem a Dębicą, ma być więcej. PKP PLK rozpisała właśnie przetarg związany z ich budową na 14 kilometrach linii.
Zadanie związane jest z wykonaniem „dodatkowych ekranów akustycznych” na odcinku między Tarnowem a Dębicą. Powstaną pomiędzy 80 a 86, 98 a 105 oraz między 109 a 111 kilometrem linii. Wybrany wykonawca musi zapewnić nadzór autorski nad inwestycją, wykonać roboty budowlane i opracować dokumentację powykonawczą. Szacunkowa wartość zamówienia to aż 22,3 mln zł. (bez VAT).
Warunkiem udzielenia zamówienia jest przedstawienie oferty korzystnej cenowo (60%), zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę (30%) oraz okres gwarancji (10%). Po wadze jaką przydziela zamawiający, widać, że stosuje się on już do zapisów
nowego Prawa zamówień publicznych. Termin składania ofert minie 26 września 2016 roku. Ponadto PKP PLK informuje wykonawców, że istnieje możliwość skorzystania z potencjału technicznego Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie.
Zamówienie dotyczy projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej (PoIiŚ) pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” - FAZA II. Prace mają być wykonane między listopadem 2016 a końcem maja 2017.
Dyskusje o konieczności montażu ekranów dźwiękoszczelnych przy drogach i liniach kolejowych toczą się od lat. Ostatnio resort ministra Szyszki zmienił w tej sprawie zdanie. Portal Rynek-Infrastruktury pisze o tym
tutaj.