Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK likwidują bariery komunikacyjne, znika nasyp z centrum Krakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prawie połowa dziewiętnastowiecznego nasypu jest usunięta z centrum Krakowa. Będą dodatkowe tory i nowy przystanek. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych łączy Kraków i aglomerację, ułatwia komunikację i otwiera przestrzeń. Inwestycja w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”, zwiększa możliwości sieci kolejowej w Małopolsce i na trasach międzynarodowych - podaje PLK.

Coraz bardziej otwiera się przestrzeń po rozbiórce XIX – wiecznego ziemnego nasypu kolejowego. Maszyny intensywnie pracują w kilku miejscach. Każdego dnia z budowy wyjeżdża kilkadziesiąt pełnych wywrotek. Już zabrano ponad 30 tys. m3 ziemi. To przeszło 40 proc. całej budowli. Materiał jest dokładnie sprawdzany. Większość wykonawca wykorzysta do budowy nasypów kolejowych pod linią na wschodzie Krakowa, między Płaszowem a Podłężem. Prace przy rozbiórce potrwają do końca października.

Jak czytamy w informacji prasowej, od ul. Kopernika do ul. Miodowej w miejscu nasypu rosną estakady, a na nich układane są nowe tory. Pierwsze pociągi pojechały 850 metrową estakadą w lipcu. Oddanie nowego obiektu i toru pozwoliło wykonawcy przejść do kolejnego etapu – rozbiórki drugiego „starego” toru i nasypu.

Kolej otwiera nowe perspektywy


- Inwestycja w Krakowie dosłownie otwiera przestrzeń miasta, ale podobnie otwiera nowe możliwości kolei dla mieszkańców i turystów w komunikacji aglomeracyjnej, regionalnej i międzynarodowej. Prace uwzględniają nie tylko budowę torów, estakad i mostów, ale również zdecydowane zwiększenie i poprawę przestrzeni pasażera. Będą nowe i przebudowane przystanki dostępne dla każdego - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Efekty likwidacji nasypu są spektakularne. Z ul. Blich widać kościół św. Mikołaja i okolice ul. Morsztynowskiej, do tej pory całkowicie przesłonięte ziemną budowlą. Więcej przestrzeni jest w okolicach ul. Wrzesińskiej, po drugiej stronie ul. Grzegórzeckiej.

W miejscu starego nasypu będą intensywne prace. Już we wrześniu wykonawcy rozpoczną budowę kolejnych części kolejowych estakad. Równolegle montowane będą trzy tory kolejowe. Ta faza inwestycji rozpocznie się od wzmocnienia gruntu pod fundamenty. Prace ciężkiego sprzętu będą nadzorowane przez specjalistów, którzy przypilnują, by negatywnie nie oddziaływał na zabytki. Dokładnie sprawdzany jest też zabytkowy wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką. Badania i ekspertyzy naukowców ocenią jaki jest stan jego fundamentów i konstrukcji. Pozwoli to określić zakres prac potrzebnych do renowacji obiektu.

Nowa kolej w Krakowie

W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej, PLK przebudowują tory o długości niemal 20 km między przystankiem Kraków Łobzów a podkrakowskim Podłężem. Dzięki inwestycji pasażerowie zyskają nowe i komfortowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Będą sprawne podróże w aglomeracji, mieście oraz na połączeniach międzyregionalnych i międzynarodowych. Powstają estakady, nowe mosty i wiadukty. Wymieniana jest sieć trakcyjna, montowane rozjazdy kolejowe i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h - podaje PKP PLK.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5