Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK będzie wykorzystywać model ruchu CUPT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK będzie wykorzystywać model ruchu CUPT
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) i PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę dotyczącą wykorzystania przez PLK Zintegrowanego Modelu Ruchu (ZMR). Narzędzie informatyczne przeznaczone jest do wsparcia strategicznego planowania transportu na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.

Podpisana pod koniec kwietnia umowa ma przyczynić się do tworzenia spójnego systemu planowania transportu na poziomie krajowym m.in. w oparciu o wyniki modelowania i analizę popytu. Jak czytamy w komunikacie, opracowany przez CUPT Zintegrowany Model Ruchu jest kompleksowym narzędziem przeznaczonym do wsparcia strategicznego planowania transportu zarówno na poziomie kraju, jak również na poziomie regionalnym czy lokalnym. Pozwala na obiektywną weryfikację potencjału poszczególnych przedsięwzięć inwestycyjnych w aspekcie ich przyszłego wykorzystania przez pasażerów – przy założeniu wielu zewnętrznych czynników jak np. rozwój miast, kształtowanie oferty przewoźników czy zmiany w demografii społeczeństwa.

– ZMR to pierwszy w Polsce w pełni multimodalny i 4 stopniowy model ruchu o zasięgu całego kraju, o poziomie szczegółowości gmin i dróg powiatowych. To jednocześnie kompleksowe narzędzie, które pozwala w sposób świadomy planować rozwój systemu transportowego w Polsce, w tym inwestycji kolejowych – mówi Joanna Lech, p.o. Dyrektor CUPT cytowana w komuniakcie.

– Opracowany model ruchu pozwoli PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. lepiej planować inwestycje, będące odpowiedzią na społeczne i gospodarcze oczekiwania odnośnie zwiększania dostępności do infrastruktury kolejowej, w celu lepszego wykorzystywania ekologicznego środka transportu, jakim jest kolej – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Skomplikowane narzędzie informatyczne, jakim jest ZMR, odpowiada na pytania: „co by było gdyby” lub „co się stanie jeśli” i tym samym wspiera wypełnienie warunku podstawowego Komisji Europejskiej w zakresie finansowania inwestycji transportowych w perspektywie 2021-2027.

PLK podkreśla, że zyskuje narzędzie informatyczne w postaci:
  • w pełni 4 stopniowego multimodalnego krajowego modelu ruchu
  • założeń rozwoju sieci zgodnych z najnowszym stanem wiedzy dotyczącym dokumentów wieloletnich (w tym listy inwestycji)
  • transparentnych i w pełni dostępnych założeń wraz z formułami dla wszystkich 4 etapów modelowania dla każdej przyjętej w ZMR motywacji podróży
  • szczegółowo opracowaną sieć transportu publicznego: trasy przejazdu, sekwencja obsługiwanych przystanków, czas przejazdu między przystankami, prędkość maksymalna, segment, opłaty, częstotliwość kursowania
  • zaimplementowanego w ZMR podejścia do prognoz dla transportu zbiorowego w oparciu o dostępne zbiory danych oraz o założenia eksperckie.
ZMR jest pierwszym w Polsce modelem wykorzystywanym na poziomie administracji centralnej i nie związanym z zarządcą konkretnej infrastruktury, a CUPT udostępnia go bezpłatnie. Nie jest to jednak jedyny model ruchu, który powstał w ostatnim czasie w sektorze publicznym. W grudniu 2020 roku spółka Centralny Port Komunikacyjny opublikowała i rozpoczęła udostępnianie – całkowicie nieodpłatnie i dla wszystkich zainteresowanych instytucji i firm – Pasażerskiego Modelu Transportowego wraz z sieciową prognozą ruchu. Półtora roku od inauguracji tym nowoczesnym narzędziem dysponuje ponad 30 instytucji, w tym PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5