Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Plan transportowy dla Warszawy. Trwają konsultacje

Dalej Wstecz
Autor:

Witek

Data publikacji:
04-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Plan transportowy dla Warszawy. Trwają konsultacje
Rocznie z transportu publicznego w Warszawie korzysta 1 mld pasażerów. Najczęściej traktują go oni jako sposób na dostanie się do pracy czy szkoły i powrót do domu. Dominuje podróżowanie autobusem i tramwajem, ewentualnie metrem. Do 2030 r. liczba pasażerów stołecznej komunikacji miejskiej ma wzrosnąć o 16% w stosunku do roku 2014.

To informacje zawarte w projekcie dokumentu „Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m.st. Warszawy z uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego organizowanego na podstawie porozumień z gminami sąsiadującymi”. Do 20 lutego mieszkańcy mogą zgłaszać uwagi do tego dokumentu, które następnie rozpatrzone zostaną przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji oraz Zarząd Transportu Miejskiego.

Prognozy przewidują wzrost liczby podróży transportem zbiorowym do roku 2030. Do 2020 r. liczba ta wzrośnie o ok. 3% w stosunku do roku 2014 i o dalsze 13-18% do roku 2030. Niebagatelne znaczenie dla tego procesu będą miały działania podejmowane w kierunku zniechęcania do odbywania podróży samochodami.

Na kształt sieci w najbliższych latach wpływ będzie miała postępująca integracja transportu zbiorowego, zarówno pod względem funkcjonalnym (np. wspólny bilet, informacja pasażerska), jak i infrastrukturalnym. Zakłada się eliminację jego słabych stron, takich jak dublowanie przez linie autobusowe linii komunikacji szynowej, nadmiernie rozbudowany i skomplikowany układ linii, nieczytelny dla użytkowników, czy zbyt długie trasy, utrudniające utrzymanie punktualności i regularności kursowania. Weryfikacji podlegać będzie również liczba przystanków na trasach linii pośpiesznych czy funkcjonowanie linii charakteryzujących się znikomym wykorzystaniem przez pasażerów.

Zgodnie z planem trzonem systemu warszawskiego transportu ma być transport szynowy, a więc kolej, metro i tramwaj. Komunikacja autobusowa rozbudowywana będzie tam, gdzie transport szynowy nie dociera. Ma ona pełnić również funkcję dowozową pasażerów do węzłów przesiadkowych.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5