PKP SA – oprócz wielkich projektów deweloperskich, realizowanych przy kluczowych dworcach kolejowych – zamierza też pochylić się nad mniej znaczącymi lokalizacjami. Przykładem są okolice przystanku Warszawa Włochy. – Czekamy na prawomocny plan zagospodarowania przestrzennego – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
W zeszłym roku PKP SA ruszyło z pilotażowym programem małych projektów deweloperskich. Inwestycje, realizowane z prywatnym partnerem, miały obejmować realizację nowoczesnej zabudowy komercyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie nowych dworców kolejowych. Przewidywany sposób zagospodarowania to handel i usługi, biura (opcjonalnie), parkingi i infrastruktura komunikacyjna oraz w wybranych lokalizacjach – nowe dworce kolejowe.
W Warszawie mały projekt deweloperski przewidziano dla terenu przylegającego do przystanku Włochy (w wyniku realizacji projektu nie znikną więc charakterystyczne skrzydlate wiaty). – To malutki teren i niewielka zabudowa, ale jest to Warszawa. Chcielibyśmy, żeby wszystkie miejsca w Warszawie dobrze wyglądały. Przy okazji można na tym coś zarobić – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Stronie kolejowej nie udało się znaleźć jednak partnera prywatnego dla projektu Warszawa Włochy. Mimo tego PKP SA go nie skreśla.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl