Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Polskie Linie Kolejowe a Euro 2012

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
02-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK/RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Polskie Linie Kolejowe a Euro 2012
"Przypadające w czerwcu 2012 roku w Polsce i na Ukrainie Mistrzostwa Europy w Piłce  2012 stanowią dla nas wszystkich ogromne wyzwanie. Doświadczenia organizatorów Euro 2008 – Austrii i Szwajcarii – wskazują, że dla kibiców kolej będzie głównym środkiem transportu na obszarze naszego kraju" - czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak wyjaśnia zarządca polskiej sieci kolejowej, w naszym kraju istnieje rozbudowana sieć linii kolejowych, zapewniająca dogodny dojazd w najdalsze zakątki kraju. Inwestycje kolejowe wpisujące się proces przygotowań do turnieju to przede wszystkim modernizacje tych właśnie połączeń międzymiastowych w celu podniesienia prędkości, zwiększenia przepustowości linii i skrócenia czasu podróży. Celem jest osiągnięcie czasu około 4 godzin. 

Jest to o tyle trudniejsze, że UEFA połączyła polskie miasta będące gospodarzami rozgrywek w najgorszy z punktu widzenia czasu przejazdu koleją sposób. Gdańsk znalazł się w parze z Poznaniem, a Warszawa z Wrocławiem. Jednak dzięki środkom z budżetu państwa udało się w ostatnich miesiącach wykonać wiele istotntych napraw na szlakach łączących te miasta. Dzięki temu podróż z Gdańska do Poznania w czerwcu 2012 roku nie będzie dłuższa niż 4 godziny, natomiast ze stolicy do Wrocławia kibice dojadą w ok. 4 i pół godziny.

Zadania PKP PLK to inwestycje znajdujące się w głównych korytarzach transportowych między krajami Unii Europejskiej a Ukrainą, na głównych połączeniach między miastami gospodarzami rozgrywek w Polsce, na polsko-ukraińskich przejściach granicznych oraz połączenia do stadionów w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Projekty te obejmują ponad 1000 km linii kolejowych.

"Nasza spółka nie tylko prowadzi modernizacje linii kolejowych. Jako zarządca infrastruktury przygotowuje dla przewoźników rozkład jazdy, odpowiedzialna jest także za prowadzenie i bezpieczeństwo ruchu pociągów oraz zabezpieczenie techniczne sieci kolejowej. Na Euro 2012 opracowane zostały specjalne procedury, aby transport kolejowy działał sprawnie i bezpiecznie. Wyznaczone zostały trasy główne pomiędzy miastami gospodarzami i trasy rezerwowe, znacznie zwiększono liczbę pogotowi drogowych, pociągów ratunkowych i sieciowych. Wybrane zostały punkty stacjonowania lokomotyw osłonowych do podmiany elektrowozów, a także lokomotyw spalinowych na wypadek awarii sieci trakcyjnej lub konieczności ściągnięcia uszkodzonego taboru" - wyjaśnia PKP PLK. 

Spółka podkreśla, że kolejne sześć miesięcy będą okresem niezwykle intensywnej pracy, aby jak najlepiej przygotować Polskę na przyjęcie setek tysięcy gości.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5