Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK chwali się postępem prac przy Rail Baltice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek Kolejowy / PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK chwali się postępem prac przy Rail Baltice
Polskie Linie kolejowe informują o przebiegu robót  na odcinku Warszawa Rembertów – Tłuszcz (Sadowne). Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy ruszą prace na pozostałych odcinkach. Wielką niewiadomą jest zwłaszcza odcinek Czyżew – Białystok.

– Modernizacja obejmuje m.in. 66 km linii kolejowej, wymianę 156 km torów oraz łącznie 183 km sieci trakcyjnej. Ułożono już ponad 25 km nowych torów, budowana jest sieć trakcyjna oraz 16 obiektów inżynieryjnych. Na trasie powstaje nowy przystanek osobowy Warszawa Mokry Ług. Powstanie dodatkowa para torów do stacji Wołomin – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Obecnie trwają intensywne prace przy zabudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Położono już 90% kabli na odcinku Wołomin – Tłuszcz – Łochów – Sadowne. Zmodernizowana infrastruktura pozwoli prowadzić ruch kolejowy z prędkością do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.

Prace na stacji Tłuszcz

Na stacji Tłuszcz trwa demontaż torów, rozpoczęła się rozbiórka peronów oraz wiat peronowych. W ich miejscu powstaną trzy perony wyspowe, dwa z nich o długości 400 m i jeden 200 m. Demontowana jest kładka, którą zastąpi nowobudowane podziemne przejście dla pieszych.Obecnie istniejące wyspowe perony przy linii kolejowej zostaną zastąpione zewnętrznymi. Obecnie roboty budowlane trwają na 11 obiektach, m.in. w miejscowościach Chrzęstne, Urle i Barchów. Wszystkie perony wyposażone będą w elementy małej architektury: wiaty, ławki, oświetlenie, elektroniczne wyświetlacze do prezentacji komunikatów oraz system nagłaśniający.

Działania podjęte przez PLK mają na celu przede wszystkim podniesienie komfortu i bezpieczeństwa podróżujących. Po ukończeniu prac na odcinku Warszawa – Białystok zwiększy się przepustowość linii, dzięki czemu uruchomiona zostanie większa liczba połączeń – informuje PKP PLK.

Co z odcinkiem Czyżew – Białystok?

Tymczasem wciąż nie wiadomo, kto ma projektować odcinek magistrali E75 pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem. Sprawa na razie utknęła w sądzie i raczej trudno będzie skończyć proces przygotowania do inwestycji w 2015 r. Piszemy o tym na portalu MONITOR

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5