Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK chce zmodernizować 400 przejazdów kolejowo-drogowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
22-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK chce zmodernizować 400 przejazdów kolejowo-drogowych
Wyposażenie ponad 400 przejazdów w nowe urządzenia sygnalizacji i lepszą nawierzchnię zwiększy bezpieczeństwo oraz podniesie komfort zarówno podróżujących koleją, jak i kierowców. PKP Polskie Linie Kolejowe intensyfikują działania, związane z bezpieczeństwem na przejazdach kolejowo-drogowych.

PKP PLK, zarządca infrastruktury, przygotowuje prace w ramach dwóch tzw. „projektów przejazdowych”. Łącznie zostanie wyremontowanych ponad 400 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejmą m.in. instalację samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, która dodatkowo ostrzeże kierowców. Wymienione zostaną wyeksploatowane urządzenia rogatkowe. Remont nawierzchni, czyli poprawa torowiska i jezdni oraz dojazdu, ułatwi bezpieczny przejazd aut i pociągów. Wszystkie prace zakończą się w drugiej połowie 2015 roku.

Program obejmuje przejazdy kolejowo – drogowe w całej Polsce. Kwalifikacja do wykonania prac uwzględniała lokalne uwarunkowania, zmianę sytuacji na drodze – znaczny wzrost ilości samochodów lub powrót na linie kolejowe pociągów.

W ramach inwestycji zostanie zmodernizowanych m.in. pięć przejazdów na linii z Warszawy do Białegostoku, 6 na linii z Tarnowskich Gór do Opola, natomiast na trasie z Koszalina do Goleniowa remont przejdą 4 przejazdy.

Projekt przejazdowy uzupełni przebudowę przejazdów prowadzoną na modernizowanych liniach z Wrocławia do Poznania, z Krakowa do Rzeszowa, czy z Częstochowy do Opola.

PKP PLK stale prowadzi także monitoring przejazdów kolejowo – drogowych i wykonuje konsekwentnie bieżące naprawy. W wielu lokalizacjach np. w województwach dolnośląskim, opolskim, czy zachodniopomorskim nawierzchnia remontowanych obiektów wymieniana jest na bardziej odporną na obciążenia ciężkich samochodów, które szczególnie degradują jezdnię.

W ostatnim czasie zakończyły się remonty na przejazdach kolejowo – drogowych w Wejherowie oraz w Gołdapi i w Twardej Górze. W tym roku płyty zastąpi specjalna gumowa nawierzchnia na przejeździe kolejowo – drogowym w Wieluniu, powstanie też nowoczesny przejazd bezpodsypkowy na szlaku Ostrowy – Kaliska Kujawskie.

Bezpieczeństwo to jeden z priorytetów działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.  Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych uwzględniają budowę wiaduktów, przejść podziemnych dla pieszych, tuneli drogowych, wygrodzeń terenu kolejowego oraz dodatkowe zabezpieczenia przejazdów kolejowych.

W Polsce jest ponad 13 000 przejazdów kolejowo-drogowych. Za ich utrzymanie odpowiada zarządca infrastruktury, choć szczególnie ich nawierzchnie niszczą ciężkie samochody.

Poza działaniami technicznymi, podnoszącymi poziom bezpieczeństwa na przejazdach PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą stałą kampanię społeczną na rzecz bezpieczeństwa, Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!”. Jej celem jest  podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych www.bezpieczny-przejazd.pl. 

Program Polskich Linii Kolejowych dotyczący podnoszenia poziomu bezpieczeństwa obejmuje ponad 170 inicjatyw. Wśród nich są działania:

  • inwestycyjne (modernizacje przejazdów, zabudowa nowych rozjazdów, zakup urządzeń do wykrywania usterek taboru),
  • techniczne (np. zakup rejestratorów rozmów na posterunkach),
  • pracownicze (np. szkolenia dyżurnych, współpraca ze szkołami),
  • organizacyjne (nieustanna analiza systemu bezpieczeństwa i jego optymalizowanie)
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5