Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK chcą wiedzieć, co zalega pod torowiskiem na linii 132

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-03-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK chcą wiedzieć, co zalega pod torowiskiem na linii 132
Zarządca infrastruktury kolejowej zlecił badania geologiczne, które mają dać odpowiedź na pytanie, co zalega pod torowiskiem pomiędzy Opolem a Tarnowem Opolskim, na linii kolejowej 132.

Prace przy rewitalizacji 35-kilometrowego odcinka linii 132 pomiędzy Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowice trwały przez większość 2014 r. Dzięki nim można było podnieść prędkość maksymalną dla pociągów pasażerskich do założonych konstrukcyjnie 120 km/h.

To właśnie podczas układania nowej nawierzchni wyszło na jaw, że na małym odcinku szlaku pomiędzy Opolem a Tarnowem Opolskim, około 120 centymetrów poniżej poziomu szyny, zalegają metalowe elementy nieznanego pochodzenia. Maszyna przygotowująca nowe torowisko miała w związku z tym spore problemy z pracą. Sprawdzając historię linii, kolejarzom nie udało się ustalić, czy w oznaczonym miejscu miał miejsce kolejowy wypadek i w związku z tym metalowe elementy znalazły się w nasypie, czy może starych fragmentów np. szyn lub wagonów użyto dawniej do ustabilizowania gruntu.

– W przypadku odcinka Opole – Tarnów Opolski PKP PLK zleciły badanie geologiczne ze względu na prowadzone prace, aby dokładnie określić stan linii. Czekamy na ich wyniki, wtedy będziemy mogli powiedzieć na ten temat więcej – powiedział portalowi Rynek Kolejowy Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Z powodu badań wykonywanych georadarem, w miejscu gdzie aktualnie znajdują się robotnicy, obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Nie powoduje ono jednak większych opóźnień.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5