NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity chce nowych wagonów w BWE

| ez, Rynek Kolejowy 04.07.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-07-04 15:05:08 Autor: marcin r
---.11.151.226
Jak macie lepsze wagony, to dajcie kilka sztuk na połączenia Bydgoszcz-Warszawa, bo to co obecnie tutaj jeździ to syf do potęgi N-tej. A pluskwy gratis.
2013-07-04 15:19:42 Autor: mnb
---.229.155.26
1. Godziny odjazdu
2. Czas przejazdu
3. Informacja o połączeniach i taryfie
4. Cena
5. komfort wagonów

Nie pozorujcie działań.
2013-07-04 15:32:15 Autor: grzegorz_Grudziądz
---.209.147.250
A szybkość dotarcia do celu to nie komfort podróżowania? Z Krakowa to Gdańska 9 godzin! Średni prędkość podróż to jedyne 67 km/h. To komfort ale po polsku.
2013-07-04 15:48:05 Autor: Londi
---.206.230.178
A mozeby tak puscic Pendolino na ta trase? To dopiero bedzie komfort. I obsluge pokladowa jak w samolocie. Moze wtedy sie uda?
2013-07-04 16:07:28 Autor: dżony
---.221.140.122
"Sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce w ostatnich latach zdecydowanie się poprawiła i w zasadzie w 2015 r. ok. 75 proc. planu całej sieci zostanie ukończone"


"w zasadzie w 2015 r. ok. 75 proc. planu całej sieci zostanie ukończone"

W 2015 roku 75% zostanie ukończone? Panie prezesie, mniej przebywania z zegarmistrzem Nowakiem i słuchania jego propagandy.
2013-07-04 16:08:48 Autor: eu- 000
---.76.104.242
Maja lepsze wagony.......

To zastaniawiajcie sie jeszcze dluzej.....dywagujcie....strategie....spotkania.....
2013-07-04 16:18:11 Autor: taki jeden
---.246.158.118
~Londi: DB posiada ICE 3, które są idealne do tej trasy. Tylko załatwić dopuszczenie na PKP i wszystko będzie OK.
2013-07-04 16:22:58 Autor: Robert Wyszynski
---.254.11.211
Potoki spadają na E 20 - ha ha, ha, na najlepszej relacji w Polsce. Dziwne? WCALE! Pisałem o tym sto razy. No, to teraz będzie tak zwane:

a) Gadanie niemego do głuchego (tzn. blachosmrodziarskiego lobby rządowego)

b) Rzucanie grochem o ścianę (nieświadomości lub udawactwa decydentów, kolejarzy oraz EKSPERTÓW; Mikolom nieświadomość wybaczam :-)

c) Wołanie na puszczy (do dzikich dzików w dzikim kraju czwartego świata)

A więc:

1) Będziecie mieli CAŁY CZAS spadki na ciągach równoległych do tras dwupasmowych (nowych, a jakże), nawet jak wpuścicie tam galaktyczne dziobaki. Oczywiście mówię o tzw. standzie 160 km/h - czyli archaiźmie z połowy ubiegłego wieku dla przewozów dalekobieżnych i międzynarodowych (ten stand jest dobry na przyspieszone regia, ekonomiczne teelki i dojazdy do dużych miast). Zapomnijcie o wzrostach! A nawet o utrzymaniu obecnych potoków.

2) Tylko ciągi na 200 + km/h (dwieście PLUS) mają szanse z autostradami i dwupasmówkami. Mówię to od wielu lat i mam RACJĘ, ale eksperci rządowi wiedzą lepiej - no to teraz ZNOWU wychodzi na moje, bo na ciągu Warszawa - Poznań - Berlin czasy jazdy są najlepsze w Polsce i nie bardzo da się coś już urwać. Ale czas jazdy jest PODOBNY do jazdy autem, a powinien być MINIMALNIE 50% krótszy, aby zatrzymać lub zwiększyć potoki. Przy standzie 160 - niemożliwe. No chyba że pół darmo, wtedy tak.

3) Szansa na utrzymanie starych (o ile tacy zostaną) oraz POZYSKANIE NOWYCH PASAŻERÓW, to oczywiście budowa nowych linii KDP w standzie 250 - 350 km/h. Lub modernizacja linii do 200-230 km/h.

4) Jedyną linią (ciągiem) - i to wcale nie jest pewne, bo zależy od promocji, taryfy kolorowej i marketingu - jest i będzie na CMK. A dlaczego? Bo ten ciąg zapewniać będzie czas jazdy o POŁOWĘ krótszy niż autem, szczególnie na ciągach region Katowice/Gliwice i region Kraków - Warszawa.

5) Na innych ciągach kolejowych będą odpływy potoków (nie liczę E 65 Północ, gdzie potoki osiągnęły dno, więc w końcu będzie jakiś przypływ po skróceniu czasu jazdy, ale ciekawe do jakich liczb - bo na pewno nie do większych niż były kilka lat temu, np w 2005 roku

6) Wydrukować i powiesić sobie na ścianach (gabinetów eksperckich oraz rządowo ministerialnych)!
2013-07-04 16:28:19 Autor: Robert Wyszynski
---.254.11.211
W odpowiedzi na post taki jeden:
"~Londi: DB posiada ICE 3, które są idealne do tej trasy. Tylko załatwić dopuszczenie na PKP i wszystko będzie OK."
Do JAKIEJ trasy składy ICE 3 są "idealne"?

Do archaizmu z połowy zeszłego wieku w standzie 160 km/h na 2/3 trasy???

Żaden Niemiec, nawet w demencji starczej i zidiociały, nie wpuści takiego taboru na taką prędkość, aby się zwyczajnie marnował, wlekąc jak ślimak. To samo dotyczy pendo, które powinno jeździć na relacjach mających w sobie odcinek na conajmniej 200 i więcej.

Idealne to one byłyby na linię Y i 320 km/h, plus zmodernizowny do 200-220 km/h odcinek Berlin - Poznań. Wtedy tak.

PS. Taki mental, to mental parowozowy z lat 60 zeszłego wieku.
2013-07-04 16:38:50 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 16:39:11 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 16:39:31 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 16:39:52 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 16:40:12 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 16:40:32 Autor: mdn
---.136.233.199
No to wagony z Chrobrego bye bye.... a na EIC puszczą złom z BWE.
2013-07-04 17:31:49 Autor: largo
---.42.146.215
E 20 w coraz gorszym stanie ! punktowe zwolnienia wyrosły po zimie jak grzyby po deszczu . Urządzenia srk , też już szwankują , czego przykładem są LCS Błonie , po każdej większej burzy i ulewie . Tak więc oprócz wagonów , potrzeba dobrego utrzymania ze strony PLK , aby utrzymać czas przejazdu na obecnym poziomie .
2013-07-04 18:02:04 Autor: Xyzz
---.5.242.63
Odpowiedzią PKP Intercity na tą ucieczkę pasażerów będzie pewnie wzrost cen biletów. Jak już ktoś wsiądzie i zechce skorzystać z pociągu to niech buli. Trzeba ludzi (tych co jeszcze zostali) wydoić z kasy jak tylko się da (bo po co się męczyć i szukać nowych - kolejnych pasażerów) ... to jest podstawowa zasada marketingu w IC!
2013-07-04 18:41:48 Autor: dsfsf
---.238.148.253
no właśnie! niech Niemcy w ramach polsko niemieckiej współpracy dadzą na te pociągi nowy lepszy tabor! i to szybko!
2013-07-04 18:52:19 Autor: vefe
---.238.148.253
czy tej linii nie można porządnie wyremontować na 160?
2013-07-04 19:26:20 Autor: thomas
---.25.40.146
Komfort jest ważny , ale aby pociąg mógł wygrać z samochodem powinien jechać szybciej dla BWE powinno to być min. 200 -220 km/h i to na całej trasie !Dlatego pytam kiedy podniesiecie szybkość na całej trasie z Warszawy do Berlina.5:35 h potrzebuje BWE na ten przejazd a to 600 km. Zamiast czekać na KDP do 2030 roku może by zainwestować i infrastrukturę i podnieść prędkość do Berlina wtedy na pewno więcej ludzi będzie jeździło pociągiem, nawet sam pojadę jak przejazd trwał będzie np.:3,5 godziny .To byłaby ogromna szansa rozwojowa dla Poznania !Teraz 2:52 h potrzeba max.1:30 h
2013-07-04 19:41:40 Autor: driver
---.156.23.228
Najlepszym rozwiązaniem wg mnie jest skierowanie do obsługi tychże połączeń składów Pendolino za niedługo. Do niczego innego się one nie nadają. trzena dogadać się z Niemcami itd. Oczywiście należy także zmniejszyć ceny biletów bo te, które są obecnie nie są pod klienta, a pod IC i jej zachłanność.
2013-07-04 19:51:45 Autor: MichałM
---.72.237.68
@ Robert Wyszyński

Ale o ICE 1(2?) można już się chyba pokusić, co Robercie? Wnętrza przecież można zmodernizować do niezłego wypasu (o modernizacji technicznej co do zasilania itp się nie wypowiadam, bo nie mam o tym pojęcia).

Mogliby obniżyć cenę biletu o 40%, ale wydaje mi się, że wtedy skład musiałby być piętrowy i zapełniony tak min. w 80% jeżeli prędkość ma wynosić 160km/h i żeby to było jako tako opłacalne. Chyba, że Ministerstwo Transportu w ramach "promocji" podniesie opłatę za A2 o 100% na rok.
2013-07-04 20:10:57 Autor: bartek
---.219.56.172
niech Niemcy dadzom wagony oni majom
2013-07-04 20:21:39 Autor: gil
---.69.240.63
Poznań-Wawa
Państwo zbudowało autostradę (tak wiem, że to kulczykostrada), które wielu wybrało. Jest połączenie kolejowe, które jest w stanie zapewnić czas ok. 3h dla np. misji spolecznej. Po co państwo ma tu jeszcze budować KDP za grube pieniądze? Żeby sobie zrobić konkurencję dla A1?
2013-07-04 20:40:54 Autor: metyss
---.219.56.172
żadnego kdp nie ma na to kasy, jadę do pracy jednotorem 40 km/h bo nie ma komu utrzymać a jakieś oszołomy będę snuć wizje...
2013-07-04 20:49:50 Autor: RRR
---.238.64.20
@Robert Wyszyński - mądrze piszesz podkreślając prędkość. Ale faktycznie jakość też ma swoje plusy no i TARYFY I PROMOCJE!!! PKP IC w tym przypadku zupełnie nie czują bluesa. Obecnie podróż auto-kontra pociąg w jedną osobę przeważnie cenowo wygrywa pociąg. Ale już w dwie czy trzy osoby o wiele bardziej opłaca się jechać autem!!! PKP IC nie zdaje sobie sprawy jak wiele pasażerów by zyskali gdyby wprowadzili rabatową kartę stałego klienta czy np. przejazdy grupowe. Poza tym PKP IC nie chce za bardzo rozwijać oferty o nowe połączenia i nie zabiega w ogóle o klientów tam gdzie ich oferta jest skromniuteńka. Na Poznań-Warszawa oferta jest świetna ale jest wiele linii w Polsce gdzie ludzie wybierają samochód bo np. mają do dyspozycje 1-2-3 połączenia na dobę... PKP IC musi wreszcie przemyśleć strukturę połączeń i czy nadal będą woleli często jeździć do malutkiego Przemyśla czy też np. do Bielska czy Rybnika które mają o niebo wyższy potencjał przewozowy - wykorzystywany w niewielkim stopniu. Czy nadal będą olewać tak poważne kurorty jak Krynica czy Polanica albo atrakcyjne pod kątem turystycznym Kłodzko, Sandomierz czy Grudziądz... To tylko takie przykłady ale możnaby tego podać furę!!! Kolejna rzecz to dlaczego PKP IC nie współpracuje z biurami turystycznymi? Dla mnie szokiem jest to, że większość obecnych ofert wczasowych nad Bałtykiem w cenie wczasów ma wliczony dojazd ...autokarem. I to akurat jest zgroza bo chyba każdy przyzna, że tłuczenie się z Wrocławia, Katowic czy Krakowa nad Bałtyk choćby najlepszym autokarem - to żadna przyjemność, szczególnie dla osób które mają np. jakiekolwiek problemy ze stawami czy kręgosłupem.
2013-07-04 20:54:33 Autor: K2
---.49.44.5
Nie da rady, w Polsce mamy 3 kV DC a ICE 1 i 2 jest na 15 kV AC 16,7Hz to jedna sprawa.
Poza tym jeśli dobrze pamiętam, to eksploatacja ICE 1 i 2 poza Niemcami jest problematyczna ze względu na ich skrajnię.
Ale nawet gdyby podejść do tego czysto hipotetycznie to puszczenie pociągów o możliwościach takich jakie mają ICE 1 czy ICE 2 na E20 byłoby chyba jednym z większych absurdów w historii kolei.
A tak na marginesie to wszystkie ICE 1 i chyba prawie wszystkie ICE 2 zostały już zmodernizowane. I to na niezłym wypasie.
2013-07-04 20:56:18 Autor: K2
---.49.44.5
Powyższy post oczywiście do MichałM
2013-07-04 21:09:37 Autor: antoniuszzz
---.219.56.172
fuhrer da die neue wagen!! ja!
2013-07-04 21:14:31 Autor: Hubert
---.113.106.95
1. Wi-fi
2. Sprzedaż 90 dni wcześniej a nie dopiero jak Polacy wprowadzą do systemu (czasami jest to 14 dni i już nie ma promocji)
3. Stoły/stoliki itp. aby postawić laptopa
4. wars by mógł czasami menu zmienić
2013-07-04 21:20:59 Autor: baczek
---.219.56.172
CO TY CHCESZ?? jajecznica ci nie pasuje, ani piada?????????????
2013-07-04 22:05:06 Autor: mathewicforum
---.225.79.109
No cóż, E-20 szybsza nie będzie. Nic, zostaje podnieść komfort podróży poprzez lepsze wagony i usługi, ale i promocje, takie z prawdziwego zdarzenia :D.
2013-07-04 22:07:41 Autor: emigrant
---.2.106.183

emigrant
już dawno powinno tam jeździć coś lepszego. Kiedyś na Berolinie jeździło wszystko naj co miało PKP, a dziś na BWE to zasłużone wagoniki eksploatowane na flagowych EIC.
@MichałM o ICE1 już dawno pisaem i wbrew temu co piszą inni myślę że pomysł jest warty świeczki. Dostosowanie do 3kV nie wymaga nie wiadomo czego. Nie jestem elektrotechnikiem ale od znajomego co się zna na rzeczy to taki zabieg jest prosty jak cep... chyba?
@K2 ICE1 już jechało tą trasą w 1991 roku choć nie owłasnych siłach ale przejechał i zmieścił się. Problem skrajni to jest ale kierunek zachód a nie wschód. W Polsce skrajnia chyba na większości trasach jest dostosowana pod rosyjską
2013-07-04 22:34:51 Autor: g0sc123
---.206.65.53
@MichałM: UE właśnie nie tak dawno zmusiła polski rząd do obniżenia opłat o połowę. Pomimo wymachiwania szabelką przez Vincenta nasi musieli ceny obniżyć. I nie podniosą ich, bo będą musieli zwrócić dofinansowanie :)
Jeśli o ceny biletów chodzi, to nie tyle problemem jest ich wysokość - bo te 20, 30 czy 40 euro IMHO chyba nie jest jakimś problemem? Problemem jest beznadziejny system sprzedaży biletów przez PIC.
2013-07-04 22:36:54 Autor: marudero
---.49.181.29
Te całe BWE to jest pic , fotomontaż. Od wielu lat sporadycznie jeżdżąc trasą z Wa-wy do Berlin Hbf nie zdażyło spotkać sie , aby wszystko działało. A to ( nie działające ) ogrzewanie , a to oświetlenie, a to brak napięcia w gniazdkach , a to wyłączona toaleta ,a to uszkodzone drzwi międzywagonowe, a to narastający brud...
Na samym początku funkcjonowania było OK.
Jedyny sukces to ciągnięcie lokami dwusystemowymi nie wymagającymi zmiany na granicy...
Pomijam fakt samej infrastruktury-okresowego psującego się srk ....
2013-07-04 23:04:43 Autor: emigrant
---.2.106.183

emigrant
takie coć by wystarczyło:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/Metropolitan/70_80_10-95_707-2_KK1.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/Metropolitan/MET_cars_K.jpg
2013-07-04 23:09:01 Autor: four_ohm
---.94.37.47
@emigrant

Wykonalne to jest, teoretycznie. Tylko, że wymagałoby wymiany dużej części aparatów elektrycznych (z czego część musiałaby zostać zaprojektowana i wykonana od podstaw). Nie byłoby to ani łatwe, ani tanie, ani krótkotrwałe. Zasadniczo pojazdy używane to nie jest za dobry pomysł (niemieckie/francuskie wymagałyby znacznych przeróbek; włoskie/hiszpańskie - nie mogąc przekonać ludzi do nowego Pendolino, przekonać ich do starego, znacznie gorszego technicznie...).

Skrajnia to nie problem, polska PKP jest większa od zachodnich.
2013-07-04 23:15:38 Autor: max2
---.71.100.3

max2
PIC pracuje zatem nad podwyżką cen biletów (podwyższą ją globalnie o np 30%, ale zaoferują zniżkę 5% przy zakupie na 200 dni przed wyjazdem, jako nową superpromocję). Szczerze wątpię, że da się tak jednak przyciągnąć nowych pasażerów;-)
2013-07-04 23:48:56 Autor: emigrant
---.2.106.183

emigrant
W odpowiedzi na post four_ohm:
"@emigrant

Wykonalne to jest, teoretycznie. Tylko, że wymagałoby wymiany dużej części aparatów elektrycznych (z czego część musiałaby zostać zaprojektowana i wykonana od podstaw). Nie byłoby to ani łatwe, ani tanie, ani krótkotrwałe. Zasadniczo pojazdy używane to nie jest za dobry pomysł (niemieckie/francuskie wymagałyby znacznych przeróbek; włoskie/hiszpańskie - nie mogąc przekonać ludzi do nowego Pendolino, przekonać ich do starego, znacznie gorszego technicznie...).

Skrajnia to nie problem, polska PKP jest większa od zachodnich."
nie wiem nie znam się na tym i nie będę polemizował ale po za wymianą tych użądzeń można przekształcić prąd w prosty i tani sposób bez przeróbek i wymiany nie wiem czego w maszynowni
2013-07-05 01:25:42 Autor: Adam Zz
---.7.224.76
Nie wiem w czym problem? Rezygnacja z Ygreka na rzecz istniejącej infrastruktury UNIWERSALNEJ jest głównym argumentem za konkurencyjnością E20. Tym samym powienienem się spodziewać konkurencji poprzez czas i ceny a w zasadzie wzajemną atrakcyjność. 99zł w dwie strony! Bombki plus Traxy.
2013-07-05 01:30:52 Autor: qqqqqq
---.219.56.172
niech malinowy król da nowe wagony w ramach rekuperacji wojennych i to migiem! raz dwa trzy cztery
2013-07-05 05:36:27 Autor: pasazerBWE
---.204.138.226
To naprawdę sku..............synstwo. BWE to niski standard, ciagle opóźniony zawsze cos nie tak z tymi pociągami a to klima ie działa a to kibel zapchany a teraz Pan prezes się obudzil i chce zaoferować wyższy standard. Dopiero teraz. Motloch jeden.
2013-07-05 08:20:43 Autor: Skml
---.23.63.144
Że ciągle opóźniony to się nie zgodzę. Albo masz ciągle pecha, albo ja mam ciągle farta. Ale stan wagonów, zwłaszcza bezprzedziałowych w takiej relacji to skandal.
Rozsczelnione szyby zespolone. Uszkodzona pneumatyka drzwi do przedsionków. Awarie toalet. To już faktycznie standard.
2013-07-05 09:59:02 Autor: pasazer1
---.1.183.90
Wybudowanie A2 zrewolucjonizowało przejazd samochodem tak naprawdę na całym odcinku Berlin - Warszawa skracając czas przejazdu przynajmniej dwukrotnie, zapewniając podniesienie komfortu i BEZPIECZEŃSTWA jazdy(statystyki wypadków spadły do poziomu tych notowanych w Europie Zachodniej skąd wniosek że przyczyną wysokiej liczby ofiar na drogach w Polsce jest głównie stan dróg (a raczej brak dróg dwujezdniowych) ).
Wniosek ?
Żeby kolej odżyła na tej relacji (i każdej innej) musi dojść takiej samej REWOLUCJI czyli radykalnego skrócenia czasu przejazdu i zwiększenia częstotliwości . Proszę mnie nie rozmieszać że w 2013 r. kolej będzie konkurować komfortem - to co ona proponuje teraz na flagowej linii ? Wagony powinny być ergonomiczne, ciche, sprawne i CZYSTE (w środku i na zewnątrz). To nie nazywa się komfort tylko standard.
Prawie każda informacja na tym forum dowodzi, że ludzie kierujący w szeroko rozumianym znaczeniu - transportem kolejowym - kompletnie nie rozumieją mechanizmów funkcjonowania współczesnego świata i potrzeb oraz możliwości finansowych polskiego pasażera. Dla mnie komfort to 1h30min z Poznania do Warszawy w godzinnym takcie od 5.00 do 23.00. plus WiFi za 60 zł bo przy droższym bilecie wybiorę samochód;a nie rozważanie czy IC Lech ma bardziej miękkie siedzenia od BWE . Polityka taryfowa - jaką można prowadzić politykę przy cenie 120 zł za 300km ze średnią prędkością 100km/h (wiem, wiem - jak na Polskę to szczyt nieosiągalny gdzie indziej) i zapchaną toaletą ?
Jeżeli problemem zaczyna być brudna toaleta w międzynarodowym ekspresie to naprawdę jesteśmy zakopani metry pod dnem w gęstym mule. I takim problemem zajmuje się prezes ? Absurd goni absurd.
2013-07-05 10:40:55 Autor: stan
---.21.118.240
@ pasażer 1

Mam kolegę który sie przeprowadził z Poznania do Warszawy ale mając interesy w Poznaniu korzysta czesto z Lecha( za moją namową) i bardzo jest zadowolony - dzieki temu ,że w tych składach jeżdżą najnowsze wagony i oby plka tego nie spiepszyła

Zresztą to widać po frekwencji Lech , Fredro ma w składach 8+wars a Gdynia -Ex- Berlin 4+wars
2013-07-05 10:41:41 Autor: emigrant
---.40.2.121

emigrant
tak czy owak KDP będzie wracać jak bumerang. Bez tego marnie widzę kolej na relacjach Wrocław i Poznań - Wawa
2013-07-05 11:16:47 Autor: stan
---.21.118.240
Ale miedzy Wrocławiem a Warszawą przemieścisz sie samolotem w ciągu godziny

Jak wybudujesz KDP ( za ogromną kase) to musisz to jeszcze utrzymać ( i nie zamkniesz z dnia na dzien)

a linia lotnicza jak nie będzie dochodowa to zamkniesz interes ,albo polecisz w innym kierunku

A dla milosników i pasażerów kolei 3,5 nie będzie zle
2013-07-05 11:32:24 Autor: pasazer1
---.1.183.90
@stan
czas przejazdu od drzwi do drzwi - samochód korzystniejszy (do podróży pociągiem należy doliczyć czas dotarcia do pociągu i z pociągu - już samo wyjście z dworca to kilkanaście minut a gdzie czas oczekiwania na środek transportu (taxi, komunikacja miejska), czas przejazdu i dotarcia do celu ?), samochodem nie czekam - kończę , wsiadam i jadę.
koszty - przy jednej osobie wybierając 2kl EIC można się zastanawiać - przy dwóch koszt biletu 120 zł to absurd.
Tak jak napisałem komfort samego pociągu jest drugorzędny bo płacąc kilkadziesiąt czy ponad sto PLN oczekuję standardu czyli czystego, ergonomicznego, cichego z dostępem do internetu wagonu. Argumenty ile to możemy popracować czy odpocząć w pociągu proszę włożyć między bajki - ani normalnie nie można popisać na kompie, ani swobodnie porozmawiać ani poczytać jakby nie było służbowych a więc poufnych dokumentów (co by ktoś nie zaglądał) a podróż sama w sobie też jest męcząca.
Oczywiście wszystko jest kwestią wyboru. Oczywiście że na trasie Poznań - Warszawa oferowany jest standard europejski klasycznej kolei (szybkość, takt, wagony) ale kolei KLASYCZNEJ gdzie cena 120 zł jest wg mnie niewspółmiernie wysoka do oferowanej jakości i alternatywy przejazdu samochodem.

Drugim aspektem są potencjalne potoki (czytaj : odpowiednio wielkie przychody ze sprzedaży biletów) pasażerów żeby myśleć o podnoszeniu prędkości czy KDP.
2013-07-05 11:52:01 Autor: xp
---.148.93.195
pewnie, że się da. Wszystko się da. Szacunkowy koszt takiej przeróbki: 1,5-2mln zł.
2013-07-05 12:01:00 Autor: emigrant
---.40.2.121

emigrant
W odpowiedzi na post stan:
"Ale miedzy Wrocławiem a Warszawą przemieścisz sie samolotem w ciągu godziny

Jak wybudujesz KDP ( za ogromną kase) to musisz to jeszcze utrzymać ( i nie zamkniesz z dnia na dzien)

a linia lotnicza jak nie będzie dochodowa to zamkniesz interes ,albo polecisz w innym kierunku

A dla milosników i pasażerów kolei 3,5 nie będzie zle"
wiem jak funkcjonują lotniska zwłaszcza polskie, jak nie mam bagażu to minimum 30 minut minie zanim będę przy wyjściu od wyścia z samolotu, plus oczekiwanie na torbę to też totolotek. jest od razu albo po dobrych kilkunastu minutach. Prawdziwe schody to są przed odlotem. Z bagarzem to i 2 godziny trzeba rezerwować. Ale tą minimum godzinę to musisz być przed bez bagażu głównego. Tak więc sporo czasu tracisz na tych lotniskach. A na dworcach to jest max 30 min przed i po razem. Morał jest taki że już teraz E20 spokojnie konkuruje z samolotem bo obie przeprawy zajmują tyle samo czasu na lini Poznań - Wawa. A KDP w tym przypadku była by bezkonkurencyjna. I narazie jeszcze się nie zanosi by potoki na tej trasie były małe wiec o ryzyku budowy takiego połaczenia nie ma mowy, ani A2 ani kolei nikt nie będzie zwijał.
2013-07-05 12:37:16 Autor: stan
---.21.118.240
@ emigrant

Ale żaden biznes nie lata z bagażem , widziałes kiedys ,zeby biznes tachał jakies tobołki( wyobrażasz sobie Jacsona czy Jaggera z bagażem) .

Ale mniejsze z tym co mnie przeraża - ktos tu kiedys napisał ze we Francji pasażerowie na małych stacyjkach gdzie dojeżdża TGV znikają w ciągu 15 min( rozjeżdżają sie do domków) a u nas odwrotnie otwiera się galerie na dworcach aby zatrzymać potencjalnego dawcę kasy jak najdłużej, i niech mnie ktoś przekona że kolej KDP dostarczy mnie szybciej do domu
2013-07-05 12:59:28 Autor: stan
---.21.118.240
@ pasażer1

No akurat przyjrzałem sie jak pasażerowie wychodzili z dworca Berlin Zoo ( jak jeszcze istniał) były dwa wyjscia przez hol główny i drugie w kierunku parku Tirgarden ( podobny ulłkład Wrocław /Nadodrze) i tam stały tax i czas trwał dotarcia do tax-i trwał 2 min jakbyś przyspieszył (zjazd schodani ruchomymi i tax 40m))
2013-07-05 13:59:32 Autor: pasazer1
---.60.209.90
@stan
:-) - powiem więcej - przyjrzałem się (a nawet doświadczyłem) wyjścia Wrocławiu np. wyjście na ulicę Suchą gdzie są od razu taksówki, komunikacja miejska i dworzec autobusowy PKS- zejście z peronu, przejście przejściem pod peronami i wyjście na ulicę Suchą - zajmuje 1min i odwracając głowę ciężko zauważyć że za plecami jest potężny dworzec - ale to dworzec PONIEMIECKI - FUNKCJONALNY - tak jak w Berlinie.
Przypatrz się jak wygląda wyjście w Poznaniu, Warszawie (ciasny labirynt) itd.
2013-07-05 14:38:22 Autor: stan
---.21.118.240
@ pasażer 1

I to mnie cieszy ,że dostrzegłeś to - i zobacz jak działała strategia
2013-07-05 15:19:29 Autor: mnb
---.229.155.26
Podpisuję się pod wszystkim co w tym wątku napisał pasażer1.

To o czym mówi Prezes Malinowski to powinien być standard a nie komfort.

....

Zastanawiam się jeszcze od dłuższego czasu nad przejazdami grupowymi - przy czym za grupę uważam już 2 osoby. Przy jeździe samochodem koszt jest zasadniczo ten sam bez względu na liczbę osób jadących. Na kolei jest mniej więcej podobnie. Pytanie: dlaczego nie znajduje to odzwierciedlenia w polityce taryfowej? Dlaczego jak chcę jechać z żoną na weekend czy kolegą w delegację to musimy zapłacić za dwa pełne bilety, wobec czego zawsze wybierany jest samochód bo taniej (o reszcie nie warto wspominać: dojazd pod drzwi, szybciej, dokładnie o której chcę a nie o dziwnych godzinach, komfort jazdy, etc.).
2013-07-05 16:16:33 Autor: Bozia
---.147.161.2

Bozia
Oczywistym było, że wejście Polskiego Busa w relacji (Wrocław) - Łódź - Warszawa (15x), oraz Motobussa 5x z sprzedawaniem biletów miesięcznych, odbije się na frekwencji w relacji Wawa - Łódź.
2013-07-06 08:52:08 Autor: szczur
---.251.156.170
@Bercik W
Oczywiście że prędkość jest ważna.
Tylko jak wytłumaczysz to, że po całej Jełropie ludziska masowo tłuką się autobusami nawet tysiąc kilometrów z kosmiczną prędkością 120km/h?
Najważniejsza jest CENA.
Gdyby zrobili pośpieszne z Krakowa do Strasbourga (przykładowo) za cenę busa, to pękałby w szwach. Mimo "buszmeńskej" prędkości.
2013-07-12 10:25:45 Autor: Michallll
---.waldex.3s.pl
Na trasie Bydgoszcz - Warszawa masz dwa TLK, które są zestawione w standardzie EIC czyli wagony klimatyzowane, gniazdka w przedziałach, najlepsze wagony jakie posiada PKP InterCity, więc nie masz co narzekać kolego.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS