Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Informatyka odpowiada ws. awarii systemu sprzedaży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
06-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Informatyka/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Informatyka odpowiada ws. awarii systemu sprzedaży
PKP Informatyka zapewnia, że w spółce wdrożony został IT Governance oraz zrealizowano szereg działań, których celem było zabezpieczenie ciągłości świadczenia usług dla przewoźników kolejowych. To odpowiedź na zarzuty, które przedstawił wczoraj na naszym portalu były prezes PKP Informatyka Marcin Trzaska.

Wczoraj opublikowaliśmy komentarz Marcina Trzaski, byłego prezesa PKP Informatyka. – Brak jasnej strategii IT (…) w spółkach Grupy PKP SA oraz nastawienie wyłącznie na „dobro” PKP IC, z pominięciem słabszej ekonomicznie i medialnie spółki PKP Informatyka, prowadziło do oczywistej patologii, która w dłuższym okresie musiała zakończyć się porażką – pisał Trzaska. I ujawnił kulisy zeszłorocznej awarii systemu sprzedaży biletów.

PKP Informatyka przesłała dziś do redakcji wniosek o sprostowanie artykułu. Odnosi się w nim kolejno do zarzutów byłego prezesa. W całości publikujemy stanowisko PKP Informatyki ponizej:

Nie jest prawdą, że w Grupie PKP nie ma jasnej strategii IT – IT Governance. Prace nad zasadami ładu korporacyjnego w zakresie IT, czyli tzw. IT Governance, były prowadzone wspólnie w kilku spółkach Grupy PKP. Podsumowanie tych prac zostało zawarte w dokumencie analitycznym „Aktualizacja i operacjonalizacja IT Governance w Grupie PKP” w pierwszym kwartale 2015 roku. Dokument zawiera opis celów, kluczowych elementów modelu IT Governance, założeń wdrożeniowych oraz przykłady funkcjonowania modelu IT Governance. Zakres wdrożenia modelu IT Governance został następnie potwierdzony Uchwałami Zarządów w poszczególnych spółkach Grupy PKP. Należy podkreślić, że zasady IT Governance były opracowywane przy ścisłej współpracy z PKP Informatyka spółka z o.o.

Nie jest prawdą, że w sprawie PKP Informatyka nie zrobiono nic, a kolejna awaria systemu KURS 90 jest kwestią czasu. Po awarii systemu KURS 90, która miała miejsce w listopadzie 2014 roku zrealizowano szereg działań, których celem było zabezpieczenie ciągłości świadczenia usług dla przewoźników kolejowych. Między innymi:

·         w strukturach spółki powołano Centrum Monitoringu, które w trybie 24/7/365 monitoruje kluczowe systemy i aplikacje kolejowych przewoźników pasażerskich i towarowych,

·         w sierpniu 2015 r. przełączono system rezerwacji i sprzedaży biletów na nową infrastrukturę IT, zapewniającą gwarancję i profesjonalne wsparcie w trybie 24/7/365,

·         przeniesiono kluczowe serwery, na których pracuje system rezerwacji i sprzedaży biletów kolejowych do nowego Data Center o najwyższym stopniu zabezpieczeń (tier 4),

·         wdrożono rozwiązania organizacyjne i techniczne, których celem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa IT.

Nie jest prawdą, że po przeniesieniu systemu KURS 90 na nowe środowisko jest ono utrzymywane przez firmę zewnętrzną. System KURS 90 jest w pełni utrzymywany przez pracowników PKP Informatyka spółka z o.o.

Nie jest prawdą, że w naszym kraju nadal nie zrobiono nic w kierunku stworzenia systemu obsługującego wspólny bilet kolejowy. Obecnie PKP Informatyka spółka z o.o. opracowuje koncepcję systemu informatycznego, który umożliwiałby pasażerom zakup biletu na dowolny przejazd pociągiem, niezależnie od liczby przewoźników świadczących usługę przewozową na poszczególnych odcinkach.

Nie jest prawdą, że moduł DSS wdrożony w PKP Intercity S.A. jest dynamiczny jedynie z nazwy. PKP Informatyka spółka z o.o. w ramach umowy zawartej z PKP Intercity S.A. udostępniła funkcjonalność prognozowania i optymalizacji liczby miejsc w koszykach cenowych z uwzględnieniem parametrów takich jak: data i godzina odjazdu pociągu, termin zakupu, dzień tygodnia, sezonowość, elektryczność cenowa etc.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5