Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo: Terminal w Zajączkowie – tak, ale jeśli będą nim zarządzać PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
13-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo: Terminal w Zajączkowie – tak, ale jeśli będą nim zarządzać PLK
– Terminal w Zajączkowie Tczewskim powinien być ogólnodostępny dla wszystkich przewoźników, gdyż wyłącznie obsługiwanie dużego wolumenu gwarantuje opłacalność przedsięwzięcia – ocenia w rozmowie z „RK” Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP.

Koncepcję budowy węzła multimodalnego w Zajączkowie niedawno „odświeżył” za naszym pośrednictwem Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal. – Uruchamianie oddzielnych pociągów intermodalnych z Gdańska i Gdyni do terminali w głębi kraju nie ma docelowo sensu ani z ekonomicznego ani z logistycznego punktu widzenia. Transeuropejski intermodalny korytarz łączący Bałtyk z Adriatykiem powinien zaczynać się i kończyć w Zajączkowie, skąd do poszczególnych terminali morskich w portach Gdańska i Gdyni kursować będą regularne „shuttle trains” – ocenia Stefański.

Mirosław Kuk, rzecznik PKP Cargo, zauważa z kolei, że kluczowym elementem poprawy obsługi trójmiejskich portów, a co za tym idzie przepustowości linii kolejowych w rejonie Trójmiasta, będzie realizacja wszystkich planowanych przez PKP PLK inwestycji.

– Zajączkowo może realnie wpłynąć na poprawę przepustowości linii, jeżeli stanie się zarządzanym przez PKP PLK terminalem rozrządowym, korzystającym ze stałej dotacji finansowej. Terminal powinien być ogólnodostępny dla wszystkich przewoźników, gdyż wyłącznie obsługiwanie dużego wolumenu gwarantuje opłacalność przedsięwzięcia – ocenia Mirosław Kuk.

Rzecznik PKP Cargo uważa, że obecny model obsługi łańcuchów intermodalnych (osobne pociągi bezpośrednio do i z portów, osobno do Gdańska i Gdyni) jest bardziej korzystny. – Jest tańszy od innych rozwiązań. Polska z punktu widzenia transportów intermodalnych jest krajem wciąż małym, więc każdy dodatkowo generowany koszt zmniejsza potencjalny wolumen towarów – twierdzi Mirosław Kuk.

W tym kontekście, warto przypomnieć niedawną wypowiedź dla naszego portalu, jakiej udzielił Walery Tankiewicz, wiceprezes Portu Gdynia. Zauważył on, że PCC Intermodal, który najsilniej lobbuje w sprawie inwestycji w Zajączkowie, „jest jednym z uczestników gry konkurencyjnej, co może oznaczać, że inni operatorzy intermodalni niekoniecznie zechcą korzystać z jego terminalu”.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5