III kwartał 2014 roku był udany dla grupy PKP Cargo, która jest zadowolona z osiągniętych wyników. Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych, podkreśla, że linia biznesowa związana z przewozem kruszyw i materiałów budowlanych, pozwoliła grupie efektywnie przejść przez pierwsze półrocze bieżącego roku.
– Dzięki skutecznie realizowanej polityce handlowej udało nam się osiągnąć 50% udziału w rynku. Z jednej strony skorzystaliśmy z dobrej koniunktury w budownictwie, z drugiej strony umiejętnie zarządzaliśmy przewozami węgla. Węgiel to kluczowy dla nas produkt, stanowi blisko 40% naszej pracy przewozowej. W I półroczu zmniejszone zapotrzebowanie na ciepło i energię elektryczną z węgla zmusiło nas jednak do zastąpienia tego produktu innymi przewozami – powiedział przedstawiciel zarządu PKP Cargo.
Neska informuje, że „kruszywa i materiały budowlane to czarny koń tego roku”. – Dzięki tej linii biznesowej udało nam się efektywnie przejść przez I półrocze i nadal konsekwentnie przeciągaliśmy masę z górki przewozowej na lipiec i sierpień, staraliśmy się umiejętnie rozłożyć tę masę, żeby zaspokoić zapotrzebowanie na przewozy naszych klientów w sposób równomierny – mówi.
Członek zarządu PKP Cargo przypomniał, że grupa jest beneficjentem inwestycji w drogownictwie realizowanych w ostatnich latach. Co prawda, przewozy materiałów służących do budowy dróg nie są tak intensywne jak przed 2012 rokiem, jednak kruszywa wciąż stanowią istotny wolumen przewozów PKP Cargo.
Jacek Neska wyjaśnia, że pojawiają się również nowe linie biznesowe, jak dostawy kruszywa pod inwestycje kolejowe. – Tylko w tym roku PKP PLK zamierza wydać blisko 7 mld zł na inwestycje związane z modernizacją linii kolejowych, podobnie będzie w kolejnych latach. Natomiast do całkowicie nowych linii biznesowych należą inwestycje hydrotechniczne, na realizację których dostarczamy niezbędnych materiałów – kontynuuje.
Jeżeli chodzi o przewóz kruszyw i materiałów budowlanych w 2105 roku, PKP Cargo oczekuje stabilnego, 1-procentowego wzrostu będącego efektem kontynuacji inwestycji w drogownictwie, kolejnictwie, infrastrukturze energetycznej i hydrotechnicznej.
Wczoraj Grupa PKP Cargo przedstawiła wyniki po dziewięciu miesiącach tego roku. Grupa zwiększyła zysk netto rok do roku o 38%. Na poziomie skonsolidowanym zysk netto wyniósł 227 mln zł, przy 3,17 mld zł przychodów. PKP Cargo skutecznie dostosowało się do bardzo wymagających warunków rynkowych, będących efektem spowolnienia wzrostu PKB i trudnej sytuacji branży węglowej. Dywersyfikacja przychodów, połączenie zakładów i pionizacja przynoszą pozytywne skutki pisaliśmy o tym w tekście PKP Cargo chwali się solidnymi wynikami po III kwartale. Dane przewozowe za ostatni okres prezentowaliśmy w materiale Przewozy towarowe bez większych zmian.