Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo: 200 mln zł na nowe lokomotywy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
19-08-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo: 200 mln zł na nowe lokomotywy
PKP Cargo ogłosi w najbliższych tygodniach przetarg na zakup 10 lokomotyw wielosystemowych. Będą one wykorzystywane do samodzielnej obsługi zleceń na przewozy m.in. do Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Belgii, Węgier, Holandii i włoskich stacji granicznych. Spółka planuje, że nowe lokomotywy trafią do niej w 2016 i 2017 roku. Szacunkowa wartość kontraktu może sięgnąć nawet 200 mln zł.

Od kilku lat PKP Cargo zwiększa swoją obecność na zagranicznych rynkach przewozów towarowych, do których prowadzenia niezbędne są lokomotywy wielosystemowe. Spółka sukcesywnie powiększa park taborowy tego typu maszyn. W latach 2008-2009 PKP Cargo użytkowało sześć lokomotyw wielosystemowych, a od 2010 roku wozi towary dziesięcioma. Dziewięć z nich jest dzierżawionych, podczas gdy jedna jest własnością PKP Cargo. Odpowiadając na stale rosnące zapotrzebowanie na przewozy zagraniczne, w najbliższych latach przewoźnik planuje stopniowo zwiększać liczbę lokomotyw wielosystemowych.


– Powiększenie parku taborowego o kolejne lokomotywy wielosystemowe jest naturalną konsekwencją realizowania strategii PKP Cargo. Pozwoli nam to na wzmocnienie pozycji na rynkach ościennych. Nasze lokomotywy mogą jeździć już w ośmiu krajach, przez które przebiegają i krzyżują się główne szlaki transportowe Europy. To potencjał, który będziemy wykorzystywać – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo. PKP Cargo podkreśla, że notuje sukcesywny wzrost wykorzystania lokomotyw wielosystemowych poza granicami kraju. Stabilizacja pozycji spółki na rynkach zagranicznych i planowany dalszy wzrost przewozów międzynarodowych pozwala na podjęcie decyzji o zakupie kolejnych lokomotyw.

– Sukcesywnie zwiększamy zasięg terytorialny, na którym możemy wozić towary, i dlatego chcemy dysponować odpowiednią liczbą lokomotyw, którymi wykonamy przewozy dla naszych klientów za granicą – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

Obecnie PKP Cargo prowadzi analizę, na podstawie której podejmie decyzję o sposobie finansowania zakupu nowych lokomotyw.

Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności PKP Cargo. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę. Dywersyfikacja źródeł przychodów na rynki zagraniczne jest jednym z elementów strategii przewoźnika. Pod względem udziału w przychodach od zagranicznych klientów zewnętrznych prym wiodą firmy z Niemiec (31 proc.), Czech (18 proc.) i Słowacji (12 proc.). PKP Cargo posiada uprawnienia pozwalające na samodzielne realizowanie przewozów na terenie Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Belgii, Holandii, Węgier oraz na części normalnotorowej infrastruktury na Litwie.

Wśród najważaniejszych dla PKP Cargo partnerów nie są wymeniane państwa położone za naszą wschodnią granicą. Przewoźnik podkreśla, że przewozy na linii wschód – zachdó nie stanowią istotnej części prowadzonej przez niego działalności i co za tym idzie konflikt na wschodzie Ukrainy nie będzie miał większego wpływu na wielkość przewożonych ładunków. – Tranzyt, import i eksport przez wschodnią granicę stanowią niewielki procent ogółu przewozów realizowanych przez PKP CARGO, wobec czego jego ewentualne obniżenie w znikomym stopniu wpłynęłoby na wartość spółki. Pomimo faktu bycia dużą firmą, jesteśmy także elastyczni i potrafimy dostosowywać się do zmieniających się warunków gospodarczych. Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, jest to nasz zdecydowany atut, z którego akcjonariusze z pewnością zdają sobie sprawę – wyjaśniał kilka dni temu Mirosław Kuk, rzecznik prasowy spółki.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5