Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pisz – most w przyszłość, most w przeszłość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stuletni most kolejowy w Piszu przypomni o historii kolei na Mazurach, a nowy most zapewni sprawne podróże i przewozy ładunków. PKP Polskie Linie Kolejowe przekażą fragment historycznej konstrukcji mostu kolejowego nad rzeką Pisą miastu. Po nowym moście od grudnia, dzięki inwestycji z unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, kursują pociągi.

PKP Polskie Linie Kolejowe wykorzystują możliwości eksponowania elementów związanych z historią kolei. Obiekty, które nie mogą bezpośrednio służyć przewozom stają się atrakcją i źródłem informacji o regionie.

Dwa przęsła ponad stuletniego mostu kolejowego na rzece Pisie będą eksponatem Pisza. Miasto planuje wyeksponować fragment starej konstrukcji w sąsiedztwie rzeki i parku. Obiekt przypomni o historii kolei na Mazurach. Żelazna kratownica mostu o długości 50 metrów pamięta okres I wojny światowej. Dzięki niej tysiące osób odbyło podróże koleją przez Pisz i przewieziono miliony ton towarów z Olsztyna do Ełku.

Most w przyszłość

Przeprawa kolejowa na rzece Pisie zmieniła się dzięki modernizacji linii kolejowej (nr 219) na odcinku Szczytno – Ełk. Znów na lata nie tylko zapewniono sprawne podróże i utrzymano warunki transportu towarów, ale zwiększyły się ich możliwości. Wymianę konstrukcji przeprowadziły specjalne dźwigi. W miejscu żelaznej konstrukcji jest nowy obiekt. Teraz most jest dostosowywany do jazdy pociągów ze zwiększoną prędkością z 30 do 80 km/h.

Po nowym moście nad Pisą pociągi jeżdżą od grudnia 2019 r. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku Pisz – Ełk. Docelowo podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły i osoby odwiedzające Polskę Wschodnią.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk – Szczytno” realizowany jest z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to ponad 300 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85%.

Mosty wykorzystywane na nowo

Demontowane na modernizowanych liniach konstrukcje mostów to największe elementy, które znajdują „drugie życie” na kolei. Obiekty, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach, służą na mniej uczęszczanych liniach. Od 2010 r. na liniach kolejowych zamontowano 21 „odzyskanych” konstrukcji. Wykorzystano ponownie obiekty z Centralnej Magistrali Kolejowej. Teraz konstrukcje są mostami nad rzeką Golanką i Uherką na linii Chełm – Włodawa w województwie lubelskim. Trafiły też na Opolszczyznę nad rzekę Chrząstowiczańkę na linii Opole – Jełowa i na południe Polski nad potok Radoń na trasie Goleszów – Wisła Głębce.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5